Αλλαγή σχεδίων για το Airbus A380: Πόσο θα σας κοστίσει ένας ύπνος στο πιλοτήριο;
Το να κοιμούνται μέσα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους του αεροπλάνου, κατά τη διάρκεια πολύωρων πτήσεων, είναι κοινή πρακτική για τα πληρώματα. Όμως τώρα, δεν χρειάζεται να είναι κανείς πιλότος για να κοιμηθεί μέσα σε ένα A380.
Ο Frédéric Deleuze, ένας πρώην μηχανικός της Airbus είχε την ιδέα να μετατρέψει ένα superjumbo της εταιρείας σε ξενοδοχείο.
Υπό το όνομα Project Envergure (σημαίνει άνοιγμα φτερών, στα γαλλικά), το παροπλισμένο Airbus A380 θα βρίσκεται πλάι στο αεροδρόμιο της Τουλούζης στη Γαλλία.
Θα περιλαμβάνει 31 δωμάτια, χωρισμένα σε κατηγορίες standard και deluxe, αλλά και δύο σουίτες. Τα standard δωμάτια θα καταλαμβάνουν 16 τ.μ. και τα deluxe 23 τ.μ.
Η σουίτα του πιλοτηρίου (Cockpit Suite) θα έχει king-size κρεβάτι και μεγάλη μπανιέρα μέσα σε 35 τ.μ.
Οι τιμές θα ξεκινούν από τα 100 ευρώ το βράδυ.
Οι επισκέπτες θα μπορούν να δειπνήσουν σε έναν πύργο εναέριας κυκλοφορίας που θα μετατραπεί σε εστιατόριο 60 θέσεων και θα χρησιμοποιείται και ως ρεσεψιόν.
Το ξενοδοχείο προγραμματίζεται να λειτουργήσει το 2024.
Το θρυλικό αεροπλάνο αποσύρεται από τους αιθέρες
Το A380 της Airbus είναι το μεγαλύτερο αεροπλάνο της πολιτικής αεροπορίας που φτιάχτηκε ποτέ, αφού μπορεί να μεταφέρει έως και 800 επιβάτες.
Η παρθενική πτήση του διώροφου αεροπλάνου έγινε στις 27 Απριλίου του 2005, τελικά, όμως, το A380 κατέληξε να θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της Airbus.
Όπως αποδείχθηκε, το γιγάντιο αεροσκάφος δεν ήταν το game changer που είχε οραματιστεί η Airbus. Αιτία ήταν βασικά το υψηλό λειτουργικό κόστος και η χαμηλή του αποδοτικότητα.
Για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του A380, η Airbus δυσκολεύτηκε να βρει αεροπορικές εταιρείες διατεθειμένες να βάλουν το αεροπλάνο αυτό στα δρομολόγιά τους. Με τιμή πώλησης 445,6 εκατ. δολαρίων, το A380 είναι ένα από τα πιο ακριβά αλλά και πολυτελή αεροσκάφη που φτιάχτηκαν ποτέ.
Καθώς οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες στρέφονται περισσότερο σε μικρότερα αεροπλάνα, πολλές είχαν ήδη αρχίσει να αποσύρουν τα A380 τους και πριν από την πανδημία, καθώς τα θεωρούσαν ασύμφορα.
Έτσι, τον Δεκέμβριο, η Airbus ολοκλήρωσε την κατασκευή του τελευταίου της A380, κλείνοντας τη σχετική γραμμή παραγωγής.
Από την αρχή του προγράμματος, η Airbus παρέδωσε 251 A380, εκ των οποίων 76 βρίσκονται σήμερα σε λειτουργία και λίγα έχουν αποσυρθεί οριστικά.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Το αεροπλάνο που δεν έπρεπε να φτιαχτεί ποτέ
Τίτλοι τέλους για το «θηρίο» των αιθέρων: Αποχαιρετισμός στο πιο εμβληματικό αεροσκάφος
Τέλος το χαβιάρι στα 55.000 πόδια: Όταν προσγειώθηκε το «όμορφο πουλί»
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News