Business & Finance Τετάρτη 3/07/2024, 13:36
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σχεδόν διπλάσιοι οι τουρίστες στην Ελλάδα σε μια διετία – Πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους

Σχεδόν διπλάσιοι οι τουρίστες στην Ελλάδα σε μια διετία – Πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους

Ο τουρισμός στην Ελλάδα παρουσίασε ισχυρή ανάκαμψη μετά την πανδημία, σημειώνοντας αύξηση 97% σε σύγκριση με το 2021, δείχνουν τα στοιχεία της ανάλυσης της Visa για τον Μεσογειακό τουρισμό.

Βάσει του μνημονίου συνεργασίας που υπεγράφη ανάμεσα στη Visa και στην Ελληνική Κυβέρνηση τον Μάρτιο του 2022, η Visa παρέχει στο Υπουργείο Τουρισμού συγκεντρωτικά δεδομένα με στόχο να διευκολύνει την κατανόηση των τάσεων στον τουρισμό και τη λήψη εμπεριστατωμένων αποφάσεων για την προσέλκυση περισσότερων και καλύτερα στοχευμένων επισκεπτών αλλά και την παροχή σε αυτούς καλύτερων εμπειριών.

Οι κύριες χώρες προέλευσης

Σύμφωνα με την ανάλυση για τον Μεσογειακό τουρισμό της Visa, οι περισσότεροι επισκέπτες το 2023 ήρθαν στην Ελλάδα από το Ηνωμένο Βασίλειο, αντιπροσωπεύοντας το 13% του συνόλου, ενώ η χώρα προέλευσης με τη σημαντικότερη αύξηση ήταν η Τουρκία, που σημείωσε άνοδο 163%. Οι ΗΠΑ ακολούθησαν στη 2 η θέση, καταγράφοντας αύξηση 23% σε ένα έτος. Σε σύγκριση με το 2019, η αύξηση των επισκεπτών από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 56%.

Σχεδόν διπλάσιοι οι τουρίστες στην Ελλάδα σε μια διετία – Πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους-1

Η Ελλάδα σε σχέση με άλλους Μεσογειακούς προορισμούς

Χρησιμοποιώντας το 2019 ως μέτρο σύγκρισης, παρότι το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται σταθερά στην κορυφή του διαγράμματος των επισκεπτών, ο όγκος των επισκεπτών από χώρες με λιγότερους επισκέπτες, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Ρουμανία και η Ιρλανδία έχει αυξηθεί σημαντικά. Για ορισμένες χώρες, όπως η Ελβετία, η αύξηση των δαπανών είναι ανάλογη με εκείνη των επισκεπτών, σε άλλες περιπτώσεις όμως, όπως εκείνες της Ρουμανίας και της Γερμανίας, καταγράφονται δαπάνες υψηλότερες από την αύξηση των επισκεπτών, γεγονός που αναδεικνύει ότι η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη ενισχύεται.

Επισκέπτες που επιστρέφουν

Περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες το 2023 (54%) δεν επισκέφθηκαν την Ελλάδα ή άλλους Μεσογειακούς προορισμούς το 2022, ενώ 2 στους 10 επέστρεψαν στη χώρα το 2023.

Σημαντική δαπάνη από «επισκέπτες μακράς διάρκειας»

Οι «επισκέπτες μακράς διάρκειας», δηλαδή εκείνοι που πραγματοποίησαν συναλλαγές με ξένες κάρτες στην Ελλάδα για πάνω από 30 μέρες, πραγματοποίησαν το 15% της συνολικής δαπάνης στη χώρα. Από αυτούς, 17% αποτέλεσαν οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ, ενώ ακολούθησαν εκείνοι από την Κύπρο με 14% και αυτοί από το Ηνωμένο Βασίλειο με 12%.

Οι κατηγορίες όπου σημειώθηκε η υψηλότερη δαπάνη

Η εστίαση και η νυχτερινή ζωή αποτέλεσαν τις κατηγορίες με την υψηλότερη δαπάνη στην Ελλάδα το 2023 με τη διαμονή και τα ψώνια σούπερ μάρκετ να ακολουθούν στις επόμενες θέσεις. Πιο συγκεκριμένα, εστιατόρια, μπαρ και νυχτερινά κέντρα συγκέντρωσαν το 22%, ξενοδοχεία και καταλύματα το 19%, και σούπερ μάρκετ το 7%.

Αθήνα: Η πόλη όπου καταγράφηκε η υψηλότερη δαπάνη με κάρτες

Το 2023 η Αθήνα ήρθε πρώτη ανάμεσα σε όλες τις πόλεις στην Ελλάδα στη χρήση καρτών με 67%. Στα νησιά, η Σαντορίνη βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 57% και ακολουθούν Ρόδος και Χανιά. Στην Αθήνα σημειώθηκε το ένα πέμπτο του συνόλου των δαπανών στη χώρα, με όλους τους προορισμούς να παρουσιάζουν αύξηση, εκτός από τη Μύκονο.

Στροφή στις ψηφιακές πληρωμές

Το 72% των συναλλαγών με ξένες κάρτες στην Ελλάδα το 2023 έγιναν σε σημείο πώλησης έναντι 84% στις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες, με περισσότερες από τις μισές να γίνονται ανέπαφα, ενώ το 28% αφορά σε αναλήψεις από ΑΤΜ.

Διαβάστε επίσης: 

Ξενοδοχεία: Αυξήθηκε η πληρότητα της Αθήνας στο πεντάμηνο

Τουρισμός: Σχεδόν 4 εκατ. επισκέπτες το πρώτο τετράμηνο του έτους – Έσοδα 1,78 δισ. ευρώ

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση άνω του 2% στις αφίξεις και διανυκτερεύσεις σε καταλύματα τον Απρίλιο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News