Επιχείρηση απογείωσης της Ellinair – Το σχέδιο επιστροφής
Σχέδιο πτήσης και επιστροφής στην αγορά επιδιώκει να καταρτίσει η διοίκηση της Ellinair, εν αναμονή της δικαστικής απόφασης για την αίτηση πτώχευσης που έχουν καταθέσει εναντίον της πρώην εργαζόμενοί της. Η αεροπορική δεν πραγματοποιεί πτήσεις από τον Μάρτιο του 2020, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2021 –τον Μάρτιο του 2021 απεβίωσε ο ιδρυτής της Μπόρις Μουζενίδης– ανήκει στον Κωνσταντίνο Βαρδάκη, επικεφαλής του ομίλου Metropolitan Investment Group.
Πριν από δύο χρόνια η Ellinair εξασφάλισε κρατική ενίσχυση 9,2 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για τη ζημία που υπέστη λόγω της πανδημίας. Oπως αποκάλυψε πρόσφατα η «Κ», κατά τη συζήτηση πριν από μερικούς μήνες της αίτησης πτώχευσης στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, εκπρόσωπος της εταιρείας ζήτησε να αναβληθεί η δίκη, ώστε η αεροπορική να ρυθμίσει τις οφειλές της μετά την αναμενόμενη είσπραξη της β΄ δόσης (3 εκατ. ευρώ) της αποζημίωσης για την COVID-19. Η διοίκηση της Ellinair, με πρόεδρο τον Κ. Βαρδάκη και διευθύνοντα σύμβουλο τον Χρ. Κόκκαλη, επαναδιατυπώνει το ίδιο σκεπτικό στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2020, που δημοσιοποίησε πρόσφατα η εταιρεία. Στο ίδιο έγγραφο, για πρώτη φορά από το 2021 αναφέρεται και στη στρατηγική που σχεδιάζει με στόχο την επάνοδό της.
Οπως επισημαίνεται, η Ellinair «στις 19.1.2023 έκλεισε το πρώτο της αεροπλάνο τύπου Airbus 319-100 MSN 2456 και στις 7.3.2023 προέβη στις προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού προκειμένου μετά την αναγκαία εκπαίδευση να προχωρήσει στην επανέναρξη της λειτουργίας της. Oμως, κατόπιν της αίτησης κατάσχεσης που έγινε από τους εργαζομένους της εταιρείας, η Εθνική Τράπεζα δέσμευσε τους καταθετήριους τραπεζικούς λογαριασμούς της, οι οποίοι περιελάμβαναν την α΄ δόση 6,2 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης», η οποία όμως είναι ακατάσχετη. Ως αποτέλεσμα, όπως σημειώνεται, «πάγωσε» οποιαδήποτε προσπάθεια ανάκαμψης ελλείψει ρευστότητας, «με τον κ. Βαρδάκη, με δικά του κεφάλαια, να προσπαθεί να καλύψει το ελάχιστο των υποχρεώσεων της εταιρείας».
Οπως ακόμη προκύπτει από την οικονομική έκθεση, με δεδομένο ότι επίκειται η καταβολή της β΄ δόσης της αποζημίωσης, όπως και η άρση κατάσχεσης των διαθεσίμων της, επιχειρείται η κατάρτιση ενός «πιο ρεαλιστικού και πιο στοχευμένου επιχειρηματικού σχεδίου». Επιδιώκεται, δηλαδή, η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 2 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας για να καλυφθεί τμήμα των συσσωρευμένων ζημιών, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 21 εκατ. ευρώ, βάσει των μεγεθών του 2020.
Επιχειρείται ακόμη η ρύθμιση των χρεών της προς το ∆ημόσιο σε 240 μηνιαίες δόσεις, ύψους 15.000 ευρώ και η επικύρωση συμφωνιών με πιστωτές.
Η Ellinair, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, επιδιώκει να μετατραπεί σε εταιρεία επιναύλωσης των αεροσκαφών της με μακροχρόνια συμβόλαια σε άλλους αερομεταφορείς, αν και δεν έχει στην κυριότητά της αεροπλάνα, ενώ τα τέσσερα Airbus που ανήκαν στον στόλο της (στοιχεία 31.12.2020) ήταν μισθωμένα.
Στην οικονομική έκθεση επισημαίνεται πως η Ellinair συνεργάζεται σε εμπορικό και χρηματοοικονομικό επίπεδο με την Phaethon Aero, όπου τη θέση του προέδρου καταλαμβάνει ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης, που είναι και μέλος στο ∆.Σ. της Ellinair.
Διαβάστε επίσης:
«Παιχνίδι» για λίγους οι αερομεταφορές – Πάνω από 20 λουκέτα φέτος
Την πτώχευση της Ellinair ζητούν πρώην εργαζόμενοί της
Χρέη προς εργαζομένους από την Ellinair
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News