ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Divani Hotels: Υψηλές προσδοκίες και το 2024 από τουρισμό, αναβαθμίσεις ξενοδοχείων και τιμές δωματίων

Divani Hotels: Υψηλές προσδοκίες και το 2024 από τουρισμό, αναβαθμίσεις ξενοδοχείων και τιμές δωματίων

Τα €70 εκατ. άγγιξε πέρυσι ο τζίρος των ξενοδοχείων του ομίλου Διβάνη, αυξημένος κατά 17% σε σχέση με το 2022, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα €34,6 εκατ. έναντι €23,9 εκατ. της αμέσως προηγούμενης χρήσης. Η υψηλή κερδοφορία, εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, αποδίδεται επίσης, στα έκτακτα κέρδη του Divani Caravel από την είσπραξη τόκων και αποζημίωσης μετά από δικαστική διεκδίκηση που έφθασε τα €7 εκατ., καθώς και στα έσοδα από μερίσματα συμμετοχής.

Το κόστος πωλήσεων σε ποσοστό επί των πωλήσεων παρέμεινε σταθερό, στο 45%, για τον Όμιλο, παρά τις αυξήσεις που σημειώθηκαν στα υλικά και την ενέργεια, ενώ τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης αυξήθηκαν κατά 20% σε απόλυτα νούμερα. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε €27,1 εκατ.

Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, μετά από τις αναβαθμίσεις που έγιναν σε δωμάτια, αλλά και στην αντικατάσταση εξοπλισμού στα ξενοδοχεία του Ομίλου, η διοίκηση αναμένει περαιτέρω αύξηση του τζίρου των ξενοδοχείων, μέσα από την αυξημένη τουριστική κίνηση που προβλέπεται και των αυξημένων τιμών πώλησης, αλλά και της σημαντικής βελτίωσης των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Η διοίκηση του ομίλου επισημαίνει ακόμη ότι «η διεθνής λήξη του συναγερμού για την πανδημία του Covid, έχει ήδη από πέρσι ενισχύσει την τουριστική κίνηση από τις περιοχές της Κίνας και γενικότερα των λαών της Ανατολικής Ασίας» προσθέτοντας όμως ότι «υπάρχει και η ενεργοποίηση πολλών νέων ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή της Αττικής καθώς και μεγάλη ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων ακινήτων (Airbnb), που σίγουρα θα επηρεάσουν έστω και βραχυπρόθεσμα και τα ξενοδοχεία του ομίλου στην Αττική στα επίπεδα πληρότητας».

Divani Hotels: Υψηλές προσδοκίες και το 2024 από τουρισμό, αναβαθμίσεις ξενοδοχείων και τιμές δωματίων-1

Η εικόνα ανά ξενοδοχείο

Πιο αναλυτικά, τα ξενοδοχεία Divani Caravel, Divani Apollon Palace & Thalasso, Apollon Escape, εμφάνισαν έναν τζίρο της τάξης των €47,3 εκατ. από περίπου €42 εκατ. το 2022, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε €21,4 εκατ. από €14,3 εκατ. μία χρονιά πριν. Προ διμήνου, ο όμιλος Διβάνη (Divani Collection Hotels) και η Technogym (του ομίλου Φάις) ανανέωσαν τη στρατηγική τους συνεργασία, παρουσιάζοντας μία ακόμα καινοτομία. Ειδικότερα το ξενοδοχειακό συγκρότημα προχώρησε σε ολική αναβάθμιση του Fitness Center του με την πιο premium και τεχνολογικά προηγμένη σειρά της Technogym στα Cardio & Strength μηχανήματα, στη μεγαλύτερη ποικιλία που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

Το Divani Acropolis Athens εμφάνισε τζίρο €12,8 εκατ. από €10,47 εκατ. το 2022 και καθαρή κερδοφορία ύψους €10,4 εκατ. από €6,05 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρήση. Σημειώνεται ότι φέτος πραγματοποιήθηκαν σημαντικές αναβαθμίσεις στα δωμάτια και στο βασικό restaurant-bar του ξενοδοχείου στο roof garden με θέα την Ακρόπολη.

Το Divani Palace Larisa, το 5άστερο ξενοδοχείο στο κέντρο της Λάρισας, έκλεισε την περασμένη χρονιά με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 50%, στα €2,387 εκατ. και καθαρά κέρδη €790 χιλ. από €409 χιλ. το 2022. Φέτος έγιναν αναβαθμίσεις στα δωμάτια του ξενοδοχείου, ενώ με την αύξηση των εμπορικών συνεργατών στην Θεσσαλία , μετά την covid εποχή, την αύξηση του προσωπικού, των διεθνών πλέον στρατιωτικών υποδομών στην ευρύτερη περιοχή και την βελτίωση των υπηρεσιών, η διοίκηση είναι αισιόδοξη για τη φετινή πορεία.

Divani Hotels: Υψηλές προσδοκίες και το 2024 από τουρισμό, αναβαθμίσεις ξενοδοχείων και τιμές δωματίων-2

Αυξημένος άνω του 50% ήταν ο τζίρος και για το Divani Meteora, ο οποίος διαμορφώθηκε γύρω στα €3,68 εκατ.

Τέλος, το Divani Corfu Palace, το 4άστερο ξενοδοχείο στο Κανόνι της Κέρκυρας, το οποίο εκμεταλλεύεται η θυγατρική του ομίλου, Εταιρεία Τουριστικής Αναπτύξεως Α.Ε.» εμφάνισε το 2023 κύκλος εργασιών €3,326 εκατ. από €2,9 εκατ. το 2022, με την καθαρή κερδοφορία να μειώνεται στις €833 χιλ. από €1,052 εκατ. μία χρονιά πριν, μείωση η οποία οφείλεται στην αύξηση του κόστους τόσο των πωλήσεων, όσο και των εξόδων διάθεσης.

Διαβάστε επίσης:

ΕΤΕ: «Ακτινογραφία» του πληθωρισμού – Γιατί παραμένει υψηλός

ΞΕΕ: Ιστορική απόφαση – «φρένο» στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

ΙΝΣΕΤΕ: Το προφίλ των Ευρωπαίων τουριστών – Ποιοι προτιμούν την Ελλάδα

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News