ΕΥΡΩΠΗ

Ανοίγει και πάλι η «όρεξη» για ταξίδια

4ος δημοφιλέστερος προορισμός η Ελλάδα λέει η Ευρωπαϊκή  Επιτροπή  Ταξιδιών

Ανοίγει και πάλι η «όρεξη» για ταξίδια

Με τα εμβόλια να λειτουργούν τονωτικά στην ψυχολογία οι Ευρωπαίοι σχεδιάζουν και πάλι ταξίδια. Μάλιστα η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη δημοφιλέστερη θέση μεταξύ των δέκα κορυφαίων προορισμών που εξετάζουν, σύμφωνα την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC) «Παρακολούθηση συναισθημάτων για εσωτερικά και ενδοευρωπαϊκά ταξίδια » σε δεδομένα που συλλέχθηκαν τον Δεκέμβριο του 2020.

Αυτές οι μηνιαίες αναφορές της ETC παρέχουν ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τον αντίκτυπο του COVID-19 στα ταξιδιωτικά σχέδια και τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων σχετικά με τους τύπους προορισμών και εμπειριών, τις περιόδους διακοπών και τις ανησυχίες που σχετίζονται με τα ταξίδια τους επόμενους μήνες.

Με βάση την τρέχουσα έρευνα της ETC η Ισπανία βρίσκεται σταθερά πρώτη μεταξύ των χωρών στις οποίες θέλουν να κάνουν διακοπές φέτος οι ευρωπαίοι και ακολουθεί η Ιταλία και η Γαλλία. Αμέσως μετά ακολουθούν με τη σειρά η Ελλάδα, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Πορτογαλία, η Ολλανδία, η Τουρκία και η Κροατία. Αξίζει να επισημανθεί πάντως η είσοδος της Τουρκίας στο Top 10 και μάλιστα στην ένατη θέση, από την οποία εκτόπισε την Αυστρία, καθώς σύμφωνα με τους συντάκτες και ερευνητές της εν λόγω μελέτης παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική ως δημοφιλής προορισμός μεταξύ των ευρωπαίων και δεν αποκλείεται καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι να ανέβει περαιτέρω.

«Βλέπουμε να εδραιώνονται δύο βασικές τάσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο που δείχνουν μία επιστροφή στη νέα κανονικότητα: πρώτον, η πολύ αργή αλλά σταθερή αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο αεροπορικό ταξίδι και δεύτερον, η περαιτέρω ενίσχυση της διάθεσης για διεθνή ταξίδια» σημειώνει μιλώντας στην Κ ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, γενικός διευθυντής της Mindhaus, η οποία διενεργεί τις έρευνες αυτές για λογαριασμό της European Travel Commission. «Και οι δυο παράγοντες είναι πολύ ευνοϊκοί για την χώρα μας» εξηγεί καθώς «η έναρξη των εμβολιασμών σταμάτησε την επιδείνωση της διάθεσης για ταξίδια την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου». Με βάση τα δεδομένα αυτά η Mindhaus εξακολουθεί πάντως να εκτιμά ως πιο πιθανό σενάριο αυτό της αργής και σταδιακής ανάκαμψης. 

Ταξίδια εντός Ευρώπης η πρώτη επιλογή

Το ποσοστό των Ευρωπαίων που επιθυμούν να ταξιδέψουν Άνοιξη αυξήθηκε κατά 20% σε σύγκριση με την έρευνα του Νοεμβρίου 2020, με 1 στους 3 ερωτηθέντες να δηλώνουν σχετική πρόθεση. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν τους επόμενους έξι μήνες αυξήθηκε από 49% σε 52%.

Η έρευνα δείχνει ότι τα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια είναι τώρα η κορυφαία επιλογή καθώς οι περισσότεροι ερωτηθέντες είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα (40%) από ό, τι ταξιδεύουν στο εσωτερικό (36% – μείωση 7% σε σύγκριση με την έρευνα του Νοεμβρίου).

Η εμπιστοσύνη στα αεροπορικά ταξίδια φαίνεται επίσης να αυξάνεται σταθερά. Το 52% των Ευρωπαίων δηλώνει τώρα ότι είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν αεροπορικώς, σε σύγκριση με το 49% τον Σεπτέμβριο. Ταυτόχρονα, ένα χαμηλότερο ποσοστό (17%) θεωρεί ότι η πτήση ενέχει τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την υγεία τους, από 20% τον Σεπτέμβριο του 2020.

 Το 67% των ερωτηθέντων αισθάνονται ασφαλείς και αρκετά χαλαροί για να απολαύσουν το ταξίδι τους όταν ισχύουν αυστηρά πρωτόκολλα. Μόνο το 22% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι τέτοια μέτρα μπορούν σε κάποιο βαθμό να καταστρέψουν την ταξιδιωτική εμπειρία, ενώ ένα άλλο 11% δηλώνει ότι δεν τους κάνει καμία διαφορά.

Σε κάθε περίπτωση, τα μέτρα καραντίνας, η αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 στον προορισμό, τα επίπεδα νοσηλευόμενων και η πιθανότητα να ασθενήσουν στις διακοπές εξακολουθούν να αποτελούν κορυφαίες ανησυχίες για το 15% των Ευρωπαίων.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως ολοένα και μεγαλύτερες ηλικίες ταξιδιωτών ασχολούνται όλο και περισσότερο με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφορικά με το σχεδιασμό των διακοπών τους . Ενώ οι αναφορές που σχετίζονται με τον τουρισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις ηλικιακές ομάδες 18-25 και 25-35 μειώθηκαν τον Νοέμβριο του 2020 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019, σημειώθηκε σημαντική αύξηση σε αυτές τις αναφορές μεταξύ των 55-65 ετών (86%) και άνω των 65 (136%). «Μία από τις δύο πιο βασικές πηγές που οι Ευρωπαίοι αντλούν πληροφορίες για το ταξίδι τους εν μέσω πανδημίας είναι τa website και τα ψηφιακά μέσα των προορισμών. Όμως είναι ελάχιστοι οι ελληνικοί προορισμοί που έχουν αναγνωρίσει τα επιμέρους κοινά τους και καταλαβαίνουν με σαφήνεια τις προτιμήσεις τους, και έχουν έτσι ενεργά τέτοια ψηφιακά μέσα που να αναπτύσσουν επίκαιρο περιεχόμενο και εξειδικευμένες καμπάνιες επικοινωνίας με δημιουργικότητα», προειδοποιεί ο γενικός διευθυντής της Mindhaus, Θεόφιλος Κυρατσούλης.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News