Business & Finance Δευτέρα 18/09/2023, 09:18
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ψηλά η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας παρά την επικαιρότητα – Οι παράγοντες κλειδιά

Ψηλά η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας παρά την επικαιρότητα – Οι παράγοντες κλειδιά

Αρνητικά επηρέασε τη διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας το πολύνεκρο ναυάγιο στην Πύλο, όπως αποτυπώνει ο δείκτης NSI που παρακολουθεί το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). Ειδικότερα, το δεύτερο τρίμηνο, ακολούθησε σταθερά ανοδική πορεία μετά την μεγάλη κάμψη που είχε σημειωθεί λόγω του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, μέχρι να υποχωρήσει ξανά στα τέλη Ιουνίου εξαιτίας του δυστυχήματος στην Πύλο.

Ψηλά η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας παρά την επικαιρότητα – Οι παράγοντες κλειδιά-1

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, αυτή η ανάκαμψη και πτώση του δευτέρου τριμήνου αποτυπώθηκε σε όλες τις τουριστικές αγορές της Ελλάδας με εξαίρεση την ολλανδική. Ωστόσο, η μέση βαθμολογία κάθε αγοράς διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα, άνω του 55/100. Μάλιστα, συγκεκριμένα η Αθήνα κατέγραψε τον υψηλότερο NSI (65 μονάδες) σε σχέση με όλους τους ανταγωνιστικούς προορισμούς που εξετάστηκαν.

Πώς διατηρήθηκε θετική η φήμη της χώρας

Συνολικά για τη χώρα, οι διαδικτυακές συζητήσεις με θέμα με τη γαστρονομία, τον πολιτισμό και τη φιλοξενία λαμβάνουν σταθερά πολύ υψηλή βαθμολογία (NSI πάνω από 85/100).  Επίσης η υψηλή βαθμολογία διατηρήθηκε διότι η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας ως ταξιδιωτικού προορισμού εξακολουθούσε να κινείται γύρω από ένα μεγάλο εύρος θετικού περιεχομένου: Πέρα από τους παραπάνω παράγοντες, καταγράφηκαν θετικές αναφορές για τα τοπία, καθώς και για τη συνεχή δέσμευση της Ελλάδας σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, όπως η βελτίωση της προσβασιμότητας στην παραλία για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων και την ένταξη του φαραγγιού της Νέδας σε καθεστώς προστασίας.

Από την άλλη πλευρά, εκτός της επικαιρότητας, αρνητική επίδραση στη συνολική φήμη της χώρας φαίνεται να έχει ο παράγοντας της καθαριότητας σε δημόσιους και κοινόχρηστους χώρους. Επίσης, καταγράφηκαν και ορισμένες ανησυχίες σχετικά με τη φέρουσα ικανότητα των προορισμών  (πχ ουρές αναμονής στην Ακρόπολη και αυξημένες τουριστικές ροές στις Κυκλάδες).

Τέλος, είναι αξιοσημείωτο ότι, σε μακροχρόνια βάση, ο δείκτης φήμης NSI της Ελλάδας έχει μεγαλύτερες διακυμάνσεις σε σχέση με την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Ιταλία. Τη μικρότερη διακύμανση παρουσιάζει η Ιταλία. Σε σχέση με ανταγωνίστριες χώρες, o δείκτης NSI της Ελλάδας (49 μονάδες)  το Q2 κατατάσσεται κάτω από αυτόν της Πορτογαλίας (κατά 11 μονάδες) και της Ισπανίας (κατά 3 μονάδες), αλλά ξεπερνά (κατά +10 μονάδες) το αντίστοιχο της Ιταλίας. 

Εμπειρία των τουριστών

Σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ, οι συνολικές αξιολογήσεις της Ελλάδας με βάση την εμπειρία επίσκεψης, καθώς και αυτές των επιμέρους τουριστικών περιοχών, ξεπερνούν σταθερά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι υψηλότερες βαθμολογίες καταγράφονται σε σχέση με την «άλλη Ελλάδα» (δηλαδή πλην της Αθήνας και των παραθεριστικών προορισμών ή Sun & Beach) και ακολουθεί η Αθήνα.

O αριθμός των αξιολογήσεων της εμπειρίας επίσκεψης παρουσίασε σημαντική αύξηση καθ’ όλη τη διάρκεια του τριμήνου, αντανακλώντας τις αυξημένες τουριστικές ροές. Παράλληλα, και όπως συμβαίνει διεθνώς, παρατηρήθηκε πτώση των βαθμολογήσεων που ωστόσο παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και υψηλότερα από του ανταγωνισμού.

Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ τείνουν να αποδίδουν σταθερά τις υψηλότερες βαθμολογίες στην εμπειρία επίσκεψης συνολικά. Ακολουθούν εκείνοι προέρχονται από την Ολλανδία, δίνοντας υψηλές βαθμολογίες για όλη την Ελλάδα, τους «Sun & Beach προορισμούς» και την «άλλη Ελλάδα». 

Oι αξιολογήσεις ως προς τις μεταβλητές «σχέση ποιότητας-τιμής» (Value for Money) και «βιώσιμο ταξίδι» (Sustainable Travel) στην Ελλάδα είναι σημαντικά υψηλότερες από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, επιβεβαιώνοντας τις σχετικές θετικές αναφορές στο διαδίκτυο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «άλλη Ελλάδα» σύμφωνα με τις αξιολογήσεις παρουσιάζει θετική φήμη για την παροχή εξαιρετικής εμπειρίας σε σχέση με το κόστος (Value for Money). Ομοίως, η αντίληψη των βιώσιμων πρακτικών που εφαρμόζονται σε αυτούς τους προορισμούς τυγχάνει μεγάλης εκτίμησης από τους επισκέπτες.

Οι αξιολογήσεις με βάση την επίσκεψη για την Αθήνα (9,08) παρουσιάζουν μια οριακή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο (9,13) σε όλες τις μεγάλες αγορές, παραμένοντας ωστόσο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,73). Οι Βρετανοί επισκέπτες είναι οι δεύτεροι πιο ικανοποιημένοι από την εμπειρία επίσκεψης στην Αθήνα.

Για τους «Sun & Beach  προορισμούς» και την «άλλη Ελλάδα» διαμορφώνεται μια μικτή εικόνα στις μεγάλες αγορές. Όσον αφορά τους «Sun & Beach προορισμούς», οι βαθμολογήσεις από τις αγορές των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ολλανδίας και της Γαλλίας έχουν ανοδική τάση, ενώ από τις αγορές της Ιταλίας και της Γερμανίας καθοδική. Ως προς την «άλλη Ελλάδα», στις αγορές των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Ολλανδίας και της Ιταλίας καταγράφεται αύξηση στις βαθμολογίες, ενώ από τις αγορές της Γερμανίας και της Γαλλίας μείωση.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Ανησυχία για το μέλλον του τουρισμού από τα ακραία καιρικά φαινόμενα

Ηλιοθεραπεία πλάι στα συντρίμμια – Ηθικά διλήμματα για τους τουρίστες σε Τουρκία, Ελλάδα, Χαβάη, Μαρόκο

Η απάντηση στον υπερτουρισμό; Εισιτήριο 5 ευρώ βάζει η Βενετία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News