Την πτώχευση της Ellinair ζητούν πρώην εργαζόμενοί της
Να πτωχεύσει, ζητούν, με αίτησή τους στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, 12 πρώην εργαζόμενοι της βορειοελλαδίτικης αεροπορικής εταιρείας, που έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της από τον Μάρτιο του 2020 λόγω της πανδημικής κρίσης.
Πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες του Moneyreview.gr, για μηχανικούς επιθεωρητές αεροσκαφών που απασχολούνταν στον αερομεταφορέα με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία, όπως αναφέρει το έγγραφο της αίτησης πτώχευσης που είδε το MR, «από τα μέσα, του 2021 δεν κατέβαλε στους εργαζομένους αδικαιολόγητα τις οφειλόμενες μηνιαίες αποδοχές, δώρα και επιδόματα καθώς επίσης δεν κατέβαλε και διάφορες οικονομικές της υποχρεώσεις της προς τρίτους προμηθευτές, συνεργάτες, ΔΟΥ κ.λ.π.»
Προκειμένου να συνεχίσει την λειτουργία της, η Ellinair εντάχθηκε από τα μέσα του 2021 σε διάφορα ελληνικά ή ευρωπαϊκά προγράμματα-μηχανισμούς άμεσης κι έμμεσης οικονομικής ενίσχυσης, όπως -από τον Ιούλιο του 2021- και στον μηχανισμό «Συν-εργασία» του Υπουργείου Εργασίας. H εταιρεία έχει λάβει και αποζημίωση 6,8 εκατ. ευρώ για τις ζημιές που υπέστη κατά την περίοδο από 18 Μαρτίου έως 30 Ιουνίου 2021, λόγω του κορωνοϊού και των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού.
Παρά όμως, τα μέτρα στήριξης, η Ellinair χρωστά από τα μέσα του 2021, αποδοχές (δεδουλευμένες και υπερημερίας) των οποίων το ύψος μόνο προς τους 12 πρώην εργαζομένους της τοποθετείται σε 292,3 χιλ. ευρώ. Οι 12 μηχανικοί αεροσκαφών, προχώρησαν σε αναγκαστική κατάσχεση (εις χείρας τρίτων) χρημάτων σε τραπεζικούς λογαριασμούς της αεροπορικής. Ωστόσο, δεν κατάφεραν να εισπράξουν τις απαιτήσεις τους, διότι είχε προηγηθεί η κατάσχεση των τραπεζικών λογαριασμών της από άλλους πιστωτές, μεταξύ των οποίων:
-η ΔΟΥ ΦΑΕ Θεσσαλονίκης που έχει λαμβάνειν ποσό της τάξεως των 2,3 εκατ. ευρώ,
-τρεις πρώην εργαζόμενοί της που έχουν απαιτήσεις 103,4 χιλ. ευρώ
-ταξιδιωτικό πρακτορείο προς το οποίο η οφειλή είναι της τάξεως των 90 χιλ. ευρώ
Επίσης, έχει συσταθεί ενέχυρο 235,8 χιλ. ευρώ υπέρ συστημικής τράπεζας, για εγγυητικές επιστολές που έχει εκδώσει.
Η αεροπορική δηλαδή, μόνο προς ένα μέρος των πιστωτών της οφείλει ποσό ύψους 3 εκατ. ευρώ, όταν η αξία του Ενεργητικού της υπερβαίνει οριακά το 1 εκατ. ευρώ και οι συσσωρευμένες ζημίες τοποθετούνται σε περίπου 17 εκατ. ευρώ, βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019.
Με τα δεδομένα αυτά, οι 12 πρώην εργαζόμενοι της Ellinair ζητούν την πτώχευσή της, με τη συζήτηση της αίτησής τους να οριστεί για την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου.
Η Ellinair, ως θυγατρική του ομίλου Μουζενίδη, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2013 προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του πρακτορείου ταξιδιών Mouzenidis Travel σε αεροπορικές θέσεις, ως επί το πλείστον από και προς τη Ρωσία. Το 2015 ενέταξε στο πρόγραμμα δρομολογίων της προγραμματισμένες πτήσεις, φθάνοντας να πραγματοποιήσει πτήσεις από πέντε βάσεις σε 42 προορισμούς.
«Η Ellinair δεν βρίσκεται σε αναστολή εργασίας, αλλά τελεί εν αναμονή επανέναρξης του πτητικού της έργου. Προχωρεί με τη συντήρηση των αεροσκαφών της, ώστε να είναι σε θέση να πετάξει όταν οι ιδιαίτερες συνθήκες που δημιούργησε αυτή η πανδημία το επιτρέψουν», είχε ανακοινώσει η αεροπορική τον Ιούλιο του 2021.
Διαβάστε επίσης:
Χρέη προς εργαζομένους από την Ellinair
Αναταράξεις διαρκείας για την Ellinair
Αναγκαστική προσγείωση για τις μικρές αεροπορικές εταιρείες
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News