Τουρισμός: Οι πέντε εθνικότητες που άφησαν τα περισσότερα χρήματα το 2022
Η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, οι ΗΠΑ και η Ιταλία ήταν οι πέντε σημαντικότερες αγορές της Ελλάδας για το 2022 με βάση την κατάταξη των τουριστικών εσόδων, συνεισφέροντας αθροιστικά το 48,1% των επισκέψεων, το 54,9% των διανυκτερεύσεων και το 56,7% των ταξιδιωτικών εισπράξεων. Αυτό διαπιστώνει σχετική ανάλυση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.
Ειδικότερα, οι τουρίστες από τη Γερμανία ήταν αυτοί που «άφησαν» τα περισσότερα χρήματα πέρυσι κατά τις διακοπές τους στην Ελλάδα, με τη μέση δαπάνη ανά επίσκεψη να ανέρχεται στα 693 ευρώ. Ωστόσο, την υψηλότερη δαπάνη ανά διανυκτέρευση κατέγραψαν οι τουρίστες από τις ΗΠΑ, με το ποσό να ανέρχεται κατά μέσον όρο στα 99 ευρώ. Τα στοιχεία αυτά συμπληρώνονται από τα εξής δεδομένα: η μικρότερη διάρκεια παραμονής ανά περιφέρεια καταγράφηκε από τους ταξιδιώτες από ΗΠΑ (6,4 ημέρες), ενώ η μεγαλύτερη από τους Γερμανούς (9,3 ημέρες).
Αναλυτικά, η συνεισφορά των πέντε αγορών στον ελληνικό τουρισμό το 2022:
Γερμανία
Η Γερμανία βρέθηκε στην πρώτη θέση ως προς τα έσοδα και τις διανυκτερεύσεις και στην δεύτερη θέση ως προς τις επισκέψεις μετά το Ην. Βασίλειο.
Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από την Γερμανία ανήλθαν σε 3,256 δισ. Ευρώ, με αύξηση 10% σε σχέση με το 2019, οι διανυκτερεύσεις σε 43,637 εκατ. με αύξηση 17 και οι επισκέψεις σε 4,697 εκατ. με αύξηση 6%.
Βάσει των εισπράξεων, η γερμανική αγορά εμφανίζεται στην πρώτη θέση στις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης, Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας, στη δεύτερη θέση στις Περιφέρειες Ηπείρου, Θεσσαλίας και Ιονίων Νήσων και στην τρίτη θέση στις Περιφέρειες Αττικής και Βορείου Αιγαίου.
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, σε σχέση με τον μέσο όρο της Ελλάδας (στα 550 ευρώ) έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (693 ευρώ), χαμηλότερη δαπάνη ανά διανυκτέρευση (75 ευρώ έναντι 80 ευρώ) και υψηλότερη μέση διάρκεια παραμονής ανά επίσκεψη (9,3 έναντι 6,9).
Το 2022, καταγράφηκε αύξηση 3,9% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, μείωση 5,9% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση και αύξηση 10,5% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.
Ηνωμένο Βασίλειο
To Hνωμένο Βασίλειο βρέθηκε στην δεύτερη θέση ως προς τα έσοδα και τις διανυκτερεύσεις μετά την Γερμανία και στην πρώτη θέση ως προς τις επισκέψεις του εισερχομένου τουρισμού της Ελλάδας το 2022.
Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν σε 3,127 δισ. ευρώ (22% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 37,459 εκατ. (23%) και οι επισκέψεις σε 4,781 εκατ. (26%).
Βάσει των εισπράξεων η βρετανική αγορά εμφανίζεται στην πρώτη θέση των Περιφερειών Ιονίων Νήσων και Θεσσαλίας, στη δεύτερη θέση των Περιφερειών Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης, Αττικής, Στερεάς Ελλάδας και Βορείου Αιγαίου και στην τρίτη θέση των Περιφερειών Πελοποννήσου, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας.
Σε σχέση με το μέσο όρο της Ελλάδας, ο μέσος όρος του Ηνωμένου Βασιλείου έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (654 ευρώ έναντι 550 ευρώ), υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (83 ευρώ έναντι 80 ευρώ) και υψηλότερη μέση διάρκεια παραμονής (7,8 έναντι 6,9).
Το 2022, καταγράφηκε μείωση 2,8% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, μείωση 1,2% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση και μείωση 1,7% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.
Γαλλία
Η Γαλλία βρέθηκε στην τρίτη θέση ως προς τα έσοδα και τις διανυκτερεύσεις και στην τέταρτη ως προς τον αριθμό των επισκέψεων του εισερχομένου τουρισμού της Ελλάδας το 2022. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από την Γαλλία διαμορφώνονται σε 1,277 δισ. ευρώ (17% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 14,794 εκατ. (14%) και οι επισκέψεις σε 2,146 εκατ. (12%).
Βάσει των εισπράξεων, η γαλλική αγορά εμφανίζεται στην δεύτερη θέση στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και στην τρίτη θέση των Περιφερειών Κρήτης και Στέρεας Ελλάδας.
Σε σχέση με τον μέσο όρο της Ελλάδας, ο μέσος όρος της Γαλλίας έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (595 ευρώ έναντι 550 ευρώ), υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (86 ευρώ έναντι 80 ευρώ) και την ίδια μέση διάρκεια παραμονής με το μέσο όρο της Ελλάδας (6,9).
Το 2022, καταγράφηκε αύξηση 4,5% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, αύξηση 2,6% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση και αύξηση 1,9% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.
ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ βρέθηκαν στην τέταρτη θέση ως προς τα έσοδα, τις διανυκτερεύσεις και τον αριθμό των επισκέψεων του εισερχομένου τουρισμού της Ελλάδας το 2022.
Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από τις ΗΠΑ καταγράφονται σε 1,200 δισ. ευρώ (1% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 12,164 εκατ..(-2%) και οι επισκέψεις σε 1,913 εκατ. (-12%).
Βάσει των εισπράξεων, η αγορά των ΗΠΑ εμφανίζεται στην πρώτη θέση στην Περιφέρεια Αττικής και Βορείου Αιγαίου και στην τρίτη θέση στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Σε σχέση με τον μέσο όρο της Ελλάδας, ο μέσος όρος των ΗΠΑ έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (628 ευρώ έναντι 550 ευρώ), υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (99 ευρώ έναντι 80 ευρώ) και χαμηλότερη μέση διάρκεια παραμονής (6,4 έναντι 6,9).
Το 2022 καταγράφηκε αύξηση 15,2% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, αύξηση 3,4% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση και αύξηση 11,4% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.
Ιταλία
Τέλος, η Ιταλία βρέθηκε στην πέμπτη θέση ως προς τα έσοδα του εισερχομένου τουρισμού της Ελλάδας το 2022.
Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από την Ιταλία μειώθηκαν σε 927 εκατ. ευρώ (-8% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 10,948 εκατ. (-13%) και οι επισκέψεις σε 1,566 εκατ. (-16%).
Βάσει των εισπράξεων, η ιταλική αγορά εμφανίζεται στην τρίτη θέση των Περιφερειών Θεσσαλίας και Ιονίων Νήσων. Βάσει των επισκέψεων, εμφανίζεται στην δεύτερη θέση στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και στην τρίτη θέση των Περιφερειών Ιονίων Νήσων.
Σε σχέση με το μέσο όρο της Ελλάδας, ο μέσος όρος της Ιταλίας έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (592 ευρώ έναντι 550 ευρώ), υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (85 ευρώ έναντι 80 ευρώ) και υψηλότερη μέση διάρκεια παραμονής (7,0 έναντι 6,9).
Το 2022, καταγράφηκε αύξηση 8,9% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, αύξηση 5,8% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση ενώ σημειώθηκε αύξηση 2,9% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Οι καύσωνες στη Μεσόγειο στέλνουν τους τουρίστες βορειότερα
Τουρισμός: Θετικές οι προοπτικές µέχρι τις 10 Σεπτεµβρίου
Ξενοδοχεία: Πρωτιά για την Ελλάδα και τον Μάιο έναντι ανταγωνιστών
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News