Business & Finance Τρίτη 25/04/2023, 17:29
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Posidonia Forum: Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο

Posidonia Forum: Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο

Μνημόνιο Συνεργασίας με την Ένωση Ιδιοκτητών Κρουαζιερόπλοιων & Συνδεδεμένων Μελών υπέγραψε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) στο πλαίσιο του 7ου Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF) στη Θεσσαλονίκη. Στόχος του μνημονίου είναι να διασφαλιστεί ότι η ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου πηγαίνει προς την κατεύθυνση που προδιαγράφουν τα διεθνή πρότυπα εξυπηρέτησης. 

«Μία από τις πρώτες ενέργειες που θα κάνουμε ως αποτέλεσμα αυτής της συμφωνίας είναι να εφαρμόσουμε μια σειρά από πρωτοβουλίες για τη διευκόλυνση της κατανομής θέσεων ελλιμενισμού πλοίων και για την επίλυση προβλημάτων όπως βίζες, τεστ Covid και μετανάστευση στα 13 λιμάνια-μέλη της Ένωσης μας. Στο πλαίσιο αυτού του Μνημονίου, θα συντονίσουμε τις δραστηριότητες των μελών μας για την ανάπτυξη λιμενικής πολιτικής, τη συμμετοχή των λιμένων στην περιφερειακή ανάπτυξη και τη δημιουργία ισχυρών και ανταγωνιστικών εταιρειών παροχής λιμενικών υπηρεσιών», δήλωσε σχετικά ο κ. Αθανάσιος Λιάγκος, Πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ.

Πώς θα ανακάμψει η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου

Την πρώτη ημέρα του διήμερου Forum, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν αισιοδοξία και ελπίδα για τη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας. Οι εργασίες άνοιξαν με κεντρική ομιλία του Pierfrancesco Vago, Εκτελεστικού Προέδρου της MSC Cruises και Προέδρου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA). Ο κ. Vago μίλησε για τη σημασία της βιωσιμότητας και για τα μέτρα που λαμβάνει η βιομηχανία κρουαζιέρας για να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της. Ο κ. Vago τόνισε ότι «η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει κάνει τεράστια τεχνολογικά άλματα σε λιγότερο από 15 χρόνια, καθώς προσπαθούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Για παράδειγμα, η MSC Cruises θέτει αργότερα φέτος σε λειτουργία πλοία που είναι 55% πιο αποδοτικά όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά ναυτικό μίλι, σε σύγκριση με προηγούμενες κατηγορίες σκαφών που κατασκευάστηκαν το 2009».

Ο κ. Vago μίλησε επίσης για τις προσπάθειες της Ένωσης να προωθήσει την ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας παγκοσμίως. Τόνισε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας, των κυβερνήσεων και άλλων εμπλεκόμενων μερών για τη διασφάλιση της συνεχούς επιτυχίας του κλάδου.

«Η βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι ζωτικό μέρος της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας και έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει σημαντικά στις τοπικές οικονομίες», είπε και κατέληξε: «Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με όλους τους εμπλεκόμενους για να διασφαλίσουμε ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να ευδοκιμεί τα επόμενα χρόνια».

Από την πλευρά του, ο Απόστολος Τζιτζικώστας, Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, απηύθυνε πρόσκληση στον κλάδο της κρουαζιέρας να επενδύσει στη Θεσσαλονίκη. Όπως είπε, «με την εκπληκτική φυσική ομορφιά και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της, η Θεσσαλονίκη έχει τη δυνατότητα να γίνει σημαντικός προορισμός για τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας. Η Θεσσαλονίκη προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό ιστορικών και σύγχρονων αξιοθέατων, όπως μουσεία, γκαλερί και μια ζωντανή γαστρονομική σκηνή. Επενδύοντας στη Θεσσαλονίκη, η διεθνής βιομηχανία κρουαζιέρας θα μπορούσε να βοηθήσει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στην τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, παρέχοντας παράλληλα στους ταξιδιώτες μια αξέχαστη εμπειρία σε μια από τις πιο όμορφες και συναρπαστικές πόλεις της Ευρώπης».

Posidonia Forum: Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο-1

Τα μεγέθη στο λιμάνι του Πειραιά

Κατά τη διάρκεια της πρώτης θεματικής συζήτησης του Forum με τίτλο «Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι Προκλήσεις που έχουν μπροστά τους Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί», ο Yu Zenggang, Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., ανέφερε ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει επιτύχει γρήγορη και πλήρη ανάκαμψη στον κλάδο της κρουαζιέρας, ξεπερνώντας τα προπανδημικά επίπεδα καθώς, παρά τις προκλήσεις, στον Πειραιά οι κρουαζιέρες ξανάρχισαν τον Μάιο του 2021, ταχύτερα από άλλα λιμάνια της Μεσογείου, καταγράφοντας σημαντικές επιδόσεις στον τομέα της κρουαζιέρας ήδη από το 2021.

Το 2019, το λιμάνι του Πειραιά είχε σπάσει το φράγμα του 1 εκατομμυρίου επιβατών κρουαζιέρας. Έκτοτε, το λιμάνι όχι μόνο πέτυχε γρήγορη και πλήρη ανάκαμψη αλλά ξεπέρασε και τα προ της πανδημίας επίπεδα. Το λιμάνι εξυπηρέτησε με επιτυχία σημαντικό αριθμό κρουαζιερόπλοιων, συμβάλλοντας στην ανάκαμψη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Συνολικά, το 2022 ήταν χρονιά-ρεκόρ για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, με έσοδα και κερδοφορία στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών. Το τμήμα κρουαζιέρας του λιμανιού παρουσίασε σημαντική αύξηση τόσο στις επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων όσο και στην επιβατική κίνηση. Το 2022, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 190%, σε 880.416 επιβάτες σε σύγκριση με 303.665 το 2021. Οι ελλιμενισμοί  κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκαν επίσης κατά 79%, σε 677 ελλιμενισμούς σε σύγκριση με 379 έναν χρόνο νωρίτερα, υπερβαίνοντας τα επίπεδα του 2019, πριν από την Covid.

Ο κ. Yu είπε ότι ένας νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας είναι υπό κατασκευή, ο οποίος, όταν ολοκληρωθεί, θα μπορεί να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο. Αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μια περίοδο 2-3 ετών, ακολουθώντας τη διαδικασία αδειοδότησης από τα εμπλεκόμενα υπουργεία και πάντα σε αγαστή και στενή συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση.

Υψηλή η ζήτηση για το καλοκαίρι του 2023

Οι Figen Ayan, Πρόεδρος της MedCruise, Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA Ευρώπης, Wybcke Meier, Διευθύνων Σύμβουλος της TUI Cruises GmbH και Chris Theophilides, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal, μοιράστηκαν επίσης τις σκέψεις και τα αισιόδοξα μηνύματά τους για την ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας παγκοσμίως και πιο συγκεκριμένα στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ο Wybcke Meier σημείωσε: «Αυτό το καλοκαίρι θα είμαστε ακόμα πιο δυνατοί από πριν. Η ζήτηση υπάρχει, ειδικά για την Ανατολική Μεσόγειο και ιδιαίτερα για την Ελλάδα που είναι πολύ δημοφιλής στους Γερμανούς τουρίστες. Βλέπουμε πολύ αυξημένες κρατήσεις για τα επόμενα χρόνια καθώς επεκτείνουμε τον στόλο μας. Θα έχουμε περισσότερες ευκαιρίες να αναπτύξουμε πλοία σε αυτή την περιοχή και από τον επόμενο χρόνο θα κάνουμε homeporting στο Ηράκλειο. Η συντονισμένη συνεργασία με τους προορισμούς, που διασφαλίζει ότι προσφέρουμε εξαιρετική εμπειρία στον τοπικό πληθυσμό και στους επισκέπτες μας σε θέματα όπως η πολιτική ελλιμενισμού και η ενίσχυση της διαφάνειας, μπορεί να μας βοηθήσει όλους να κατευθύνουμε πιο αποτελεσματικά τις ροές επισκεπτών που διαχειριζόμαστε. Ο αριθμός των Γερμανών που κάνουν διακοπές κρουαζιέρας είναι ακόμα πολύ μικρός και οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι τεράστιες, πράγμα που σημαίνει ότι η Ελλάδα ως αγαπημένος προορισμός για τους Γερμανούς θα κερδίσει ακόμα περισσότερο στο μέλλον».

Ο Chris Theophilides δήλωσε: «Έχει ξεχωριστή σημασία το γεγονός ότι η εκδήλωση πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, που για την Celestyal Cruises είναι ένας πολύ σημαντικός προορισμός, καθώς έχουμε ένα πλοίο εδώ κάθε Κυριακή. Ένα ακόμη μεγαλύτερο σκάφος, το Celestyal Journey, θα ξεκινήσει κρουαζιέρες από τη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο. Πιστεύουμε ότι ο αριθμός των επιβατών το 2023 θα φτάσει τα επίπεδα του 2019 και παραμένουμε ιδιαίτερα αισιόδοξοι για ισχυρή ανάπτυξη στο μέλλον».

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Νέο ρεκόρ αναμένεται εφέτος για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Τουρισμός: Φουρτούνες στα νησιά από την κρουαζιέρα

Homeporting: Το μεγάλο στοίχημα της κρουαζιέρας για τον ελληνικό τουρισμό

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News