Πληγωμένη κατά 440 δισ. δολάρια η αυτοκινητοβιομηχανία από τον κορωνοϊό
Το πλήγμα από την πανδημία για την αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν βαρύ, καθώς το κλείσιμο των εργοστασίων και των εκθέσεων και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, επέφεραν δραστική υποχώρηση στις πωλήσεις και συνεπακόλουθα στα έσοδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η ιστοσελίδα stockapps.com, οι πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων την χρονιά που μόλις έφυγε προβλέπεται να έχουν συρρικνωθεί κατά σχεδόν 20%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 440 δισ. δολάρια, στο 1,85 τρισ. δολάρια,
Οι πωλήσεις των sedans περιορίσθηκαν κατά 25% σε ετήσια βάση στα 233 δισ. δολάρια, των μεγάλων SUV κατά 24% στα 275 δισ. δολάρια, ενώ των μικρού όγκου SUV, σημείωσαν πτώση 20% με έσοδα στα 525 δισ. δολάρια
Η πτωτική τάση αναμένεται να συνεχισθεί και το 2021 με μία υποχώρηση της τάξεως του 10% σε ετήσια βάση στο 1,65 τρισ. δολάρια, αλλά και το 2022, με μια πτώση περί του 6% στο 1,55 τρισ. δολάρια.
Το 2019 τα έσοδα από τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν στα 2,29 τρισ. δολάρια, με το 30% εξ αυτών ή 647 δισ. δολάρια να δημιουργούνται από τις πωλήσεις μικρού όγκου SUV. Από μακρινή απόσταση και 362 δισ. δολάρια ακολούθησαν οι πωλήσεις των μεγάλων SUV και με 275 δισ. δολάρια αυτές των sedans.
Πριν από την πανδημία, η ζήτηση παρουσίαζε σταθεροποιητικές τάσεις. Το 2016, τα έσοδα από πωλήσεις αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων επιβατικών αυτοκινήτων, σπορ αυτοκινήτων, SUV και MPV, έφτασαν τα 2,26 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Statista. Τους επόμενους δώδεκα μήνες, το ποσό αυτό αυξήθηκε ελαφρώς στα 2,27 τρισ. δολάρια.
Αναφορικά με τις εταιρείες, η Toyota αναδείχθηκε η ηγέτιδα για το 2020, με μερίδιο στην παγκόσμια αγορά 10,6%, τη Volkswagen στη δεύτερη θέση με ποσοστό 7,4% και τις Nissan, Ford και Hyundai να ακολουθούν με 6,6%, 6,2% και 5,6%, αντίστοιχα.
moneyreview.gr με πληροφορίες από stocksapps
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News