Το marketing της αηδίας: Πώς ένα παλιό brand τροφίμων γίνεται της μόδας
Τι κάνει ένα παλιό brand τροφίμων για να κερδίσει την προσοχή των καταναλωτών σε μία εποχή που το TikTok φτιάχνει μόδες και τάσεις στην αγορά; Όπως φαίνεται, ποντάρει στον παράγοντα της αηδίας.
Πρόκειται για μια νέα τάση στην αγορά των τροφίμων, όπου οι εταιρείες κυκλοφορούν limited edition προϊόντα με συνδυασμούς γεύσεων που μοιάζουν τουλάχιστον αντισυμβατικοί και αταίριαστοι.
Οι διαφημιστικές καμπάνιες κάνουν πολλούς καταναλωτές να αναρωτιούνται εάν πρόκειται για ένα –ενδεχομένως κακόγουστο- αστείο, όμως τελικά πετυχαίνουν τον σκοπό τους: Τίτλοι του στυλ «δοκιμάσαμε το τάδε προϊόν για να μην χρειαστεί να το δοκιμάσετε εσείς» φέρνουν τη δημοσιότητα που επιζητούν αυτά τα παραδοσιακά brands και τελικά κάνουν τους καταναλωτές να ασχολούνται μαζί τους και να σκέφτονται «πρέπει να το δοκιμάσω αυτό».
Το Fast Company συγκέντρωσε μερικούς από τους απροσδόκητους συνδυασμούς που ποντάρουν σε αυτού του είδους marketing.
Παγωτό macaroni & cheese
They told us we had to do something cool for #NationalMacAndCheeseDay. We took it literally. ❄️#MacIceCream
7.14.21 https://t.co/3XMehqIpXf pic.twitter.com/qN3HM0aQJv— Kraft Mac & Cheese (@kraftmacncheese) July 13, 2021
Ο συνεργάτης της Kraft στο παγωτό, Van Leeuwen, έστειλε δείγματα σε influencers και διαφημίσεις μέσω των social media για να οδηγήσει τους καταναλωτές σε καντίνες, από όπου πούλησε 6.000 συσκευασίες μίας πίντας από αυτό το παγωτό (στα 12 δολάρια η κάθε μία). Το αποτέλεσμα ήταν ότι είχε 5,3 δισ. impressions στα social media και αύξηση 4% στις πωλήσεις του παραδοσιακού mac and cheese της Kraft.
Αναψυκτικό με γεύση Cheetos;
Time to pick a side once and for all.
Are you feeling #TeamFlaminHot🔥 or #TeamIcyCool🧊?
Let us know by dropping your Team # below. pic.twitter.com/QN7I2W3sK5
— Mountain Dew® (@MountainDew) April 22, 2022
Η αρχική συνεργασία του brand αναψυκτικών Mountain Dew με τα Cheetos, τον Αύγουστο του 2021 έγινε sold out σε λιγότερο από μία ώρα. Οκτώ μήνες αργότερα, η Mountain Dew επέστρεψε με το «επίσημο ποτό της κόλασης».
Όταν τα Starbucks συνάντησαν το Spam
It’s real, it’s delicious and it’s for your enjoyment. Look for limited edition SPAM® Pumpkin Spice 2-packs coming Sept. 23rd to https://t.co/cdPAAqrwms and https://t.co/EEa1WIc63I. Eat one, save one! #SPAMBrand #pumpkin #pumpkinspice #PSL #fall pic.twitter.com/T9XwqwfPw8
— SPAM® Brand (@SPAMbrand) August 15, 2019
Η μανία με το Pumpkin Spice Latte των Starbucks έγινε αφορμή για ένα post στο Facebook για ένα δήθεν Pumpkin Spice Spam, το 2017. Όμως όταν το post έλαβε χιλιάδες shares, comments και likes, οι δύο εταιρείες μπήκαν σε σκέψεις. Δύο χρόνια μετά, μία limited edition εκδοχή του προϊόντος αυτού ξεπούλησε στο walmart.com σε λιγότερο από επτά ώρες.
Ποιος θέλει τυρί στο μαρτίνι του
The “Veltini” is made with Velveeta-infused vodka and garnished with shell pasta. https://t.co/HQfeoEinOq
— Food & Wine (@foodandwine) July 20, 2022
Η πανδημία που έσπρωξε τους καταναλωτές στο λεγόμενο comfort food ανέβασε τις πωλήσεις του Velveeta, ενός αμερικανικού brand επεξεργασμένου τυριού. Τώρα, η Kraft σκέφτηκε να δημιουργήσει ένα μαρτίνι με βότκα που έχει τη γεύση τυριού.
Δημητριακά και χυμός στο ίδιο μπολ
Say good morning to Tropicana Crunch: the first cereal made for OJ. Sunny the Orange says, “try it!”. Available now at https://t.co/9fsgjnO5Es. Link in bio. pic.twitter.com/zBpP3kNnpr
— Tropicana (@Tropicana) May 4, 2022
Η εταιρεία χυμών Tropicana κυκλοφόρησε τα Tropicana Crunch, διαφημίζοντάς τα ως «τα πρώτα δημητριακά φτιαγμένα για χυμό πορτοκαλιού (και ίσως τα τελευταία)». Ο συνδυασμός είναι αμφιλεγόμενος, όμως η διαφημιστική καμπάνια συγκέντρωσε 3,87 δισ. impressions στα social media.
Μπύρα μουστάρδας
THAT’S RIGHT. #MUSTARDBEER
—
We are stoked to announce our partnership with @frenchs to develop French’s Mustard Beer – a semi-tart tropical wheat beer infused with an array of citrus fruits to complement French’s Classic Yellow Mustard.
—
Learn More at https://t.co/TBxSer0TXn pic.twitter.com/TQ7EJkPCE0— Oskar Blues Brewery (@oskarblues) July 29, 2020
Το 2020, το brand μουστάρδας French’s συνεργάστηκε με την ζυθοποιία Oskar Blues Brewery για να κυκλοφορήσει μία γεύση που δεν είναι για όλους.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Pepsi με γάλα: Μέχρι πού θα φτάσει μια πολυεθνική για να γίνει viral στο TikTok
Coca Cola: Να γιατί δεν μας λέει τι έχουν μέσα τα αναψυκτικά της
Διαφήμιση VS πραγματικότητας: Οι εικόνες που «ξεμπροστιάζουν» τις αλυσίδες fast food
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News