Η Google πληρώνει 400 εκατ. ευρώ για παράνομη συλλογή στοιχείων χρηστών
«Όταν οι καταναλωτές παίρνουν την απόφαση να μην μοιράζονται δεδομένα τοποθεσίας στις συσκευές τους, θα πρέπει να μπορούν να εμπιστεύονται ότι μια εταιρεία δεν θα παρακολουθεί πλέον κάθε τους κίνηση», ανέφερε σε δήλωσή του ο γενικός εισαγγελέας της Αϊόβα Τομ Μίλερ.
Η Google της Alphabet θα καταβάλει 391,5 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει τους ισχυρισμούς 40 πολιτειών ότι η εταιρεία παρακολουθούσε παράνομα τις τοποθεσίες των χρηστών, δήλωσε τη Δευτέρα το γραφείο του γενικού εισαγγελέα του Μίσιγκαν.
Η έρευνα και ο διακανονισμός, του οποίου ηγήθηκαν το Όρεγκον και η Νεμπράσκα, είναι ένα σημάδι των αυξανόμενων νομικών πονοκεφάλων για τον τεχνολογικό κολοσσό από τους γενικούς εισαγγελείς των πολιτειών που έχουν στοχοποιήσει τις πρακτικές εντοπισμού χρηστών της εταιρείας τους τελευταίους μήνες.
Εκτός από την πληρωμή, η Google πρέπει να είναι πιο διαφανής με τους καταναλωτές σχετικά με το πότε γίνεται εντοπισμός θέσης και να παρέχει στους χρήστες λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τα δεδομένα εντοπισμού θέσης σε ειδική ιστοσελίδα, δήλωσε το γραφείο του γενικού εισαγγελέα της Αϊόβα.
«Όταν οι καταναλωτές παίρνουν την απόφαση να μην μοιράζονται δεδομένα τοποθεσίας στις συσκευές τους, θα πρέπει να μπορούν να εμπιστεύονται ότι μια εταιρεία δεν θα παρακολουθεί πλέον κάθε τους κίνηση», ανέφερε σε δήλωσή του ο γενικός εισαγγελέας της Αϊόβα Τομ Μίλερ. «Αυτός ο διακανονισμός καθιστά σαφές ότι οι εταιρείες πρέπει να είναι διαφανείς ως προς τον τρόπο με τον οποίο παρακολουθούν τους πελάτες και να τηρούν τους πολιτειακούς και ομοσπονδιακούς νόμους περί απορρήτου».
Υπενθυμίζεται ότι η Αριζόνα σε παρόμοια υπόθεση κατά της Google τον Οκτώβριο του 2022 κατέληξε σε συμβιβασμό έναντι 85 εκατ. δολαρίων.
Επίσης το Τέξας, η Ιντιάνα, η Πολιτεία της Ουάσινγκτον και η Περιφέρεια της Κολούμπια μήνυσαν την Google τον Ιανουάριο για τις παραπλανητικές, όπως τις χαρακτήρισαν, πρακτικές εντοπισμού τοποθεσίας που παραβιάζουν την ιδιωτική ζωή των χρηστών.
Ο εκπρόσωπος της Google, Χοσέ Καστανέντα, δήλωσε: «Η Google δεν έχει καμία σχέση με την παρακολούθηση των δεδομένων της: Σύμφωνα με τις βελτιώσεις που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια, διευθετήσαμε αυτή την έρευνα, η οποία βασίστηκε σε ξεπερασμένες πολιτικές προϊόντων που αλλάξαμε πριν από χρόνια».
Η Google είχε έσοδα 111 δισ. δολαρίων από διαφημίσεις το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, περισσότερα από κάθε άλλο πωλητή διαδικτυακών διαφημίσεων. Η τοποθεσία ενός καταναλωτή είναι το κλειδί για να βοηθήσει έναν διαφημιζόμενο, ώστε να είναι η διαφήμιση πιο σχετική και να τραβήξει την προσοχή του καταναλωτή.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News