Business & Finance Τετάρτη 9/11/2022, 04:50
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μήπως είστε ο ενοχλητικός συνάδελφος στη δουλειά; Πώς θα το καταλάβετε

Μήπως είστε ο ενοχλητικός συνάδελφος στη δουλειά; Πώς θα το καταλάβετε

Σε όποιον χώρο και εάν δουλεύει κανείς, οι περισσότερες δουλειές είναι αγχωτικές και πολλές φορές δοκιμάζουν τα νεύρα των εργαζομένων. Ένα από τα πράγματα που μπορεί να δυσκολέψουν την καθημερινότητα ενός εργαζόμενου είναι ένας ενοχλητικός συνάδελφος. Οι περισσότεροι θα απαντήσουν ότι έχουν τουλάχιστον έναν ενοχλητικό συνάδελφο, που τους χαλά τη διάθεση στη δουλειά και δεν τους επιτρέπει να αποδώσουν όπως θα ήθελαν. Τι γίνεται όπως εάν κανείς κοιταχτεί στον καθρέπτη; Πώς μπορεί να είναι σίγουρος πως δεν είναι εκείνος ο ενοχλητικός συνάδελφος για τον οποίο παραπονιούνται οι υπόλοιποι;

Έρευνα του LLC την οποία επικαλείται το Fast Company διαπίστωσε ότι τουλάχιστον 8 στους 10 εργαζόμενους (ποσοστό 83%) έχουν ένα συνάδελφο που τους εκνευρίζει, ενώ το 52% απάντησε πως ένας ενοχλητικός συνάδελφος δεν του επιτρέπει να κάνει την καλύτερη δυνατή δουλειά. Το 21% των εργαζομένων έχει σκεφτεί να παραιτηθεί εξαιτίας ενός ενοχλητικού συναδέλφου.

Μήπως είστε ο ενοχλητικός συνάδελφος στη δουλειά; Πώς θα το καταλάβετε-1

Εάν  εσείς είστε ο ενοχλητικός συνάδελφος, το πιθανότερο είναι ότι η καριέρα σας δύσκολα θα πάει μπροστά. Εάν οι άλλοι σας αποφεύγουν, αυτό μπορεί να είναι ένα σοβαρό εμπόδιο, καθώς μπορεί για  παράδειγμα να μην σας υποστηρίζουν, να μην σας καλούν να συμμετάσχετε σε συναρπαστικά projects κτλ.

Για να βγάλετε τον καλύτερό σας εαυτό και να αναπτύξετε τις καλύτερες δυνατές σχέσεις στη δουλειά, πρέπει να ξέρετε τι εκνευρίζει τους άλλους και να εξετάσετε τη συμπεριφορά σας.  

Σύμφωνα με την έρευνα του LLC, το 62% των εργαζομένων δηλώνουν ότι εκνευρίζονται επειδή κάποιος δεν κάνει αυτά που του αναλογούν και έτσι αναγκάζονται να σηκώσουν το βάρος για λογαριασμό του. Το 45% ενοχλείται από συναδέλφους που παραπονιούνται και το 42% δεν αντέχει τους τεμπέληδες. Οι κακομαθημένοι εκνευρίζουν το 32%.

Τι σημαίνει αυτό για τη δική σας συμπεριφορά; Όπως γράφει στο Fast Company η Tracy Brower, κοινωνιολόγος που εστιάζει στην εργασία και έχει γράψει δύο σχετικά βιβλία, πρέπει να δείχνετε αφοσίωση στις εργασίες που αποτελούν προτεραιότητα για την ομάδα και να κάνετε την καλύτερη προσπάθειά σας. Φυσικά, είναι σημαντικό να θέτετε τα όριά σας, αλλά και να φροντίσετε να συνεισφέρετε όταν «τρέχει» ένα κρίσιμο project ή να παίρνετε πρωτοβουλία όταν βλέπετε κάτι που μπορεί να βελτιωθεί.

Επίσης, καλό είναι να εξετάσετε πώς φαίνεστε στους άλλους. Η αλαζονεία είναι ενοχλητική για το 39% των ανθρώπων και ο αρνητισμός για το 32%. Όλοι έχουν καλές και κακές μέρες, αλλά πρέπει να διατηρείτε μία εποικοδομητική συμπεριφορά. Εάν περνάτε μια άσχημη μέρα, προσπαθήστε να μην ξεσπάσετε στους συναδέλφους σας. Εάν νιώθετε την ανάγκη να παραπονεθείτε για κάτι, πείτε το μόνο σε 1-2 άτομα με τα οποία είστε πιο κοντά.  Επίσης, είναι σημαντικό να μην μπερδεύετε την αυτοπεποίθηση με την αλαζονεία. Μπορείτε να πείτε την άποψή σας, αλλά να είστε ανοικτός και στις απόψεις των άλλων. Θυμηθείτε ότι δεν έχετε πάντα όλες τις απαντήσεις.

Δώστε προσοχή στην επικοινωνία, καθώς το 27% των εργαζομένων δηλώνει ότι ενοχλείται από την κακή επικοινωνία με συναδέλφους. Οι πιο ενοχλητικές συμπεριφορές βρέθηκε ότι είναι:

– Η κακή γραμματική/σύνταξη (76%)

– Η υπερβολική χρήση θαυμαστικών στην γραπτή επικοινωνία (52%)

– Όταν κάποιος διακόπτει όλη την ώρα (38%)

– Όταν κάποιος μιλά πάρα πολύ (35%)

– Όταν κάποιος μοιράζεται πολύ προσωπικά πράγματα (26%)

– Το κουτσομπολιό (25%).

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Καλός μισθός και χαμηλό στρες: Αυτή είναι η λιγότερο αγχωτική καλοπληρωμένη δουλειά

Πώς να κάνετε μια καλή πρώτη εντύπωση: Αποφύγετε αυτά τα 4 λάθη

Έχει τύχει σε όλους: Οι 5 τύποι κακού αφεντικού και πώς να τους αντιμετωπίσετε

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News