Business & Finance Παρασκευή 23/09/2022, 09:53
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλάζει ο βιομηχανικός χάρτης της Ευρώπης: Στο τραπέζι η μεταφορά εργοστασίων

Αλλάζει ο βιομηχανικός χάρτης της Ευρώπης: Στο τραπέζι η μεταφορά εργοστασίων

Να μεταφέρει την παραγωγή της από τη Γερμανία στην Ανατολική Ευρώπη, εξετάζει η Volkswagen, εάν συνεχιστούν οι ελλείψεις φυσικού αερίου. Οι προειδοποιήσεις της εταιρείας αποτελούν μια ακόμα ένδειξη ότι η ενεργειακή κρίση που πυροδοτήθηκε με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία απειλεί να αλλάξει τον βιομηχανικό χάρτη της Ευρώπης και να φέρει τη Γερμανία πιο κοντά στην αποβιομηχάνιση.

Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, δήλωσε ότι η μεταφορά της παραγωγής είναι μία από τις επιλογές που έχει μεσοπρόθεσμα, εάν οι ελλείψεις φυσικού αερίου έχουν μεγάλη διάρκεια, πέραν αυτού του χειμώνα. Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει μεγάλα εργοστάσια στη Γερμανία, την Τσεχία και τη Σλοβακία, δηλαδή σε χώρες που είναι από τις πιο εξαρτημένες  από το ρωσικό φυσικό αέριο.

«Ως μεσοπρόθεσμες εναλλακτικές, εστιάζουμε στην πιο τοπική παραγωγή, στη μεταφορά παραγωγικής ικανότητας ή στις τεχνικές εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων, παρόμοιες με όσες ήδη εφαρμόζονται στο πλαίσιο των προκλήσεων που προκαλούν οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλα πρόσφατα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα», δήλωσε ο Γκενγκ Γου, επικεφαλής αγορών της Volkswagen, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η απόφαση της Ρωσίας να περιορίσει τις προμήθειες φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχει γεννήσει ανησυχίες ότι η Γερμανία μπορεί να οδηγηθεί στην επιβολή δελτίου στα καύσιμα της. Η πρόσφατη είδηση ότι οι γερμανικές αποθήκες φυσικού αερίου έχουν γεμίσει στο 90% νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα κατευνάζει τους φόβους για έντονες ελλείψεις αυτόν τον χειμώνα, αλλά η Γερμανία αντιμετωπίζει μια πρόκληση για την αναπλήρωση των εξαντλημένων αποθεμάτων το επόμενο καλοκαίρι, εάν δεν υπάρχουν προμήθειες από τη Ρωσία.

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής πλαστικών Covestro δεν αναμένει ελλείψεις φυσικού αερίου αυτόν τον χειμώνα, αλλά ταυτόχρονα δεν θα κάνει επενδύσεις για να αναπτυχθεί στην Ευρώπη λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους της περιοχής, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Μάρκους Στέιλμαν. Οι αγορές που αναπτύσσονται βρίσκονται κυρίως στην Ασία, όπου οι τιμές είναι σημαντικά χαμηλότερες, είπε.

Όπως είπε εκπρόσωπος της Volkswagen στο Bloomberg, η νοτιοδυτική Ευρώπη ή οι παράκτιες ζώνες της βόρειας Ευρώπης, περιοχές που έχουν καλύτερη πρόσβαση σε φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη θάλασσα, θα μπορούσαν να είναι ανάμεσα στους κερδισμένους σε οποιαδήποτε μεταφορά της παραγωγής. Ο όμιλος Volkswagen λειτουργεί ήδη εργοστάσια αυτοκινήτων στην Πορτογαλία, την Ισπανία και το Βέλγιο, χώρες που φιλοξενούν τερματικούς σταθμούς LNG.

Μια παρατεταμένη άνοδος των τιμών της ενέργειας μπορεί τελικά να μεταμορφώσει το οικονομικό τοπίο της Ευρώπης, έχει δηλώσει ο Σιμόνε Ταλιαπιέτρα, του think tank Bruegel. «Ορισμένες βιομηχανίες θα υποστούν σοβαρές πιέσεις και θα πρέπει να επανεξετάσουν την παραγωγή τους στην Ευρώπη», έχει πει.

Ήδη, υπάρχουν ενδείξεις ότι η βιομηχανική θέση της Γερμανίας υποχωρεί. Τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, ο όγκος των εισαγωγών χημικών αυξήθηκε κατά περίπου 27% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ταυτόχρονα, η παραγωγή χημικών μειώθηκε, με την παραγωγή τον Ιούνιο να υποχωρεί σχεδόν 8% από τον Δεκέμβριο.

«Οι πολιτικοί πρέπει να περιορίσουν την ανεξέλεγκτη έκρηξη στις τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε ο Τόμας Στεγκ, επικεφαλής των εξωτερικών σχέσεων της Volkswagen. «Διαφορετικά, ιδιαίτερα οι μικρές και μεσαίες ενεργοβόρες επιχειρήσεις θα έχουν μεγάλα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και θα πρέπει να μειώσουν ή να σταματήσουν την παραγωγή».

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Λυγίζει η ευρωπαϊκή βιομηχανία αλουμινίου από την ενεργειακή κρίση

Η ενέργεια «γονατίζει» την ατμομηχανή της Ευρώπης: Ύφεση βλέπει το ifo για το 2023

Ενεργειακή κρίση: Αντιμέτωπη με την αποβιομηχάνιση η Γερμανία;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News