Business & Finance Δευτέρα 28/12/2020, 11:54
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι κολοσσοί των καταναλωτικών αγαθών πιστεύουν ότι η τηλεργασία ήρθε για να μείνει

Οι κολοσσοί των καταναλωτικών αγαθών πιστεύουν ότι η τηλεργασία ήρθε για να μείνει

Εν μέσω πανδημίας οι κολοσσοί καταναλωτικών αγαθών επεκτείνουν τις γραμμές παραγωγής στα εργοστάσιά τους και αναπροσαρμόζουν τα προϊόντα τους. Και τούτο γιατί ποντάρουν στην διατήρηση της εξ αποστάσεως εργασίας, ακόμη και μετά το τέλος της πανδημίας. Με την τηλεργασία να γίνεται νέα κανονικότητα, αλλάζουν και οι ανάγκες/ συνήθειες των καταναλωτών.

Όπως περιγράφει σε ρεπορτάζ της η Wall Street οι εργαζόμενοι που μένουν στο σπίτι τείνουν να πίνουν περισσότερο καφέ, να στρέφονται σε γρήγορες λύσεις γευμάτων, να αγοράζουν περισσότερα πρόχειρα, άνετα ρούχα ακόμη και να… αφήνουν γέννια (που απαιτούν τα ανάλογα προϊόντα περιποίησης) αντί να ξυρίζονται, στην περίπτωση των ανδρών. Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν και οι πωλήσεις πάσης φύσεως οικιακών συσκευών και τεχνολογικού εξοπλισμού. 

Η Conagra Brands και η Κraft Heinz αγοράζουν και αναβαθμίζουν εξοπλισμό για την παραγωγή μεγαλύτερων ποσοτήτων προϊόντων για γρήγορα γεύματα στο σπίτι. Η General Mills Inc. έχει προσθέσει μία γραμμή παραγωγή για τα δημητριακά Cinamon Toast Crunch στο εργοστάσιο της Τζώρτζια. Η Kimberly-Clark Corp. κάνει μετατροπές σε εργοστάσιό της προκειμένου να παράξει περισσότερο χαρτί υγείας αντί για γραφεία. Η Campbell Soup Co. επεκτείνει την παραγωγή των Pepperidge Farm Goldfish, Kettle και Cape Cod. Και η Procter & Gamble Co. προσθέτει προϊόντα ανδρικής περιοποίησης στα ξυραφάκια Gillete.

Αυτές οι αποφάσεις έρχονται ύστερα από μία άνευ προηγουμένου περίοδο ανάπτυξης για τα σούπερ μάρκετ, των οποίων οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν στα ύψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στην αρχή επέλεξαν να περιορίσουν την ποικιλία τους προκειμένου να αυξήσουν την προσφορά σε προϊόντα υψηλότερης ζήτησης. Αλλά αρκετές απέφυγαν να κάνουν μακροπρόθεσμες επενδύσεις, που θα μπορούσαν να γυρίσουν μπούμερανγκ σε περίπτωση αιφνίδιας κάμψης της ζήτησης. Ωστόσο τώρα βλέπουν ότι η πανδημία και τα lockdown έχουν διαρκέσει τόσο ώστε να αλλάξουν τελικά τις συνήθειες και τα «θέλω» των καταναλωτών. 

Η Global Workplace Analytics, εταιρεία ερευνών, υπολογίζει ότι περίπου το 1/4 των Αμερικανών εργαζομένων θα εξακολουθήσουν να μένουν σπίτι για αρκετές ημέρες της εβδομάδας έως και τα τέλη του 2021, όταν το ποσοστό πριν από την πανδημία ήταν μόλις 4%. Για παράδειγμα η Alphabet, μητρική της Google, σχεδιάζει να επιτρέψει την επιστροφή των εργαζομένων στα γραφεία το επόμενο φθινόπωρο, ενώ θα δοκιμάσει και τη διατήρηση της τηλεργασίας για ένα μέρος της εβδομάδας και μετά την επιστροφή. 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News