Business & Finance Δευτέρα 5/09/2022, 16:43
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Porsche: Σήμερα κρίνεται αν θα δοθεί «πράσινο φως» για την ΙΡΟ της

Porsche: Σήμερα κρίνεται αν θα δοθεί «πράσινο φως» για την ΙΡΟ της

Στη διάρκεια της σημερινής ημέρας θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο της Volkswagen, προκειμένου να αποφασίσει εάν θα προχωρήσει στην πολυαναμενόμενη εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο. Η ηγεσία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας καλείται να πάρει μια τόσο σημαντική απόφαση, σε μια περίοδο στην οποία η κλιμάκωση της ενεργειακής αντιπαράθεσης μεταξύ Ρωσίας και Ευρώπης έχει προκαλέσει μεγάλες αναταράξεις στις αγορές.

Η Volkswagen θα δημοσιεύσει τη λεγόμενη πρόθεση για την πιθανή Αρχική Δημόσια Προσφορά στα τέλη Σεπτεμβρίου ή στις αρχές Οκτωβρίου, με την προϋπόθεση ότι το διοικητικό της συμβούλιο θα δώσει το πράσινο φως στη σημερινή συνεδρίαση.

Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να συντομεύσει ή να παρατείνει την περίοδο των τεσσάρων εβδομάδων ούτως ώστε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι αγοραστές ή να μην υλοποιήσει τα σχέδιά της, στην περίπτωση που οι επενδυτές δεν εκφράσουν έντονο ενδιαφέρον για την εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο, σύμφωνα με δύο πηγές κοντά στις διαπραγματεύσεις.

«Θα είναι το τεχνικά πράσινο φως, τίποτα περισσότερο», υποστηρίζει μια από τις πηγές σχετικά με την απόφαση υπέρ της ενεργοποίησης της εισαγωγής στο χρηματιστήριο. «Ανοίγει το δρόμο, όμως δεν εγγυάται ότι το καμπανάκι του χρηματιστηρίου θα χτυπήσει στο τέλος».

Η πρόθεση για εισαγωγή στο χρηματιστήριο θα μπορούσε να περιλαμβάνει μια προσφορά σε επενδυτές σε χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας, σύμφωνα με άλλη πηγή, σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει τη βάση των πιστών θαυμαστών της Porsche.

Εάν οι επενδυτές αποτιμήσουν την εμβληματική εταιρεία σπορ αυτοκινήτων στο υψηλότερο επίπεδο των εκτιμήσεων, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 60 με 85 δισ. ευρώ, η ΙΡΟ θα είναι η μεγαλύτερη στη ιστορία της Γερμανίας και η μεγαλύτερη στην Ευρώπη από το 1999, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

Σύμφωνα με τη συμφωνία που συνήφθη μεταξύ των δύο εταιρειών τον Φεβρουάριο σχετικά με τη δομή της πιθανής εισαγωγής, μόλις το 12,5% των μετοχών της Porsche θα διοχετευθεί στην ανοιχτή αγορά -ωστόσο ακόμη και αυτό το ποσοστό θα μπορούσε να αποφέρει έως και 10,6 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters.

Σε εσωτερική συνέντευξη που δημοσιεύθηκε σήμερα Δευτέρα, ο οικονομικός διευθυντής και ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Αρνό Άντλιτζ, επανέλαβαν το επιχείρημα της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι η εισαγωγή στο χρηματιστήριο είναι το κλειδί για τη χρηματοδότηση της μετάβασής της στην ηλεκτροκίνηση, ύψους 52 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η θέση της Porsche ως εξειδικευμένης μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων που έχει τη δυνατότητα να ανεβάσει τις τιμές, την καθιστά κερδοφόρα για τον όμιλο Volkswagen. Τα λειτουργικά της κέρδη εκτινάχθηκαν κατά 22% το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σε αντίθεση με την πτώση κατά 8% αυτών της Volkswagen μιας εταιρείας που είναι προσανατολισμένη στην μαζική αγορά.

«Αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο για τον όμιλο, ειδικά επειδή τα πιθανά έσοδα θα μας έδιναν μεγαλύτερη ευελιξία για να επιταχύνουμε περαιτέρω τον μετασχηματισμό», δήλωσε ο Antlitz στη συνέντευξη.

Ωστόσο, ορισμένοι επενδυτές αμφισβητούν το χρονοδιάγραμμα για το ντεμπούτο στο χρηματιστήριο, με τις ευρωπαϊκές μετοχές σε πτωτική πορεία, τον πληθωρισμό σε υψηλά ρεκόρ και τη Ρωσία να διακόπτει την προσφορά φυσικού αερίου.

«Ο χρόνος είναι θεμελιωδώς κακός», τονίζει ο Ίνγκο Σπέιχ, επικεφαλής βιωσιμότητας και εταιρικής διακυβέρνησης στην εκ των είκοσι κορυφαίων επενδυτών της Volkswagen, Deka Investment, αρνούμενος να σχολιάσει εάν η Deka θα αγόραζε μετοχές της Porsche. «Οι συνθήκες της αγοράς είναι αυτή τη στιγμή πολύ δυσμενείς».

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Διαβάστε επίσης:

Η Porsche και οι Ναζί: Ο βασιλιάς των supercars ήταν φίλος του Χίτλερ

Audi και Porsche «κατεβαίνουν» στη Φόρμουλα 1

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News