Τα laptops και οι υπολογιστές οι κερδισμένοι της πανδημίας
Η πανδημία του κορωνοϊού και τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσής του, επέφερε σοβαρό πλήγμα στις πωλήσεις σε πλήθος προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς το κλείσιμο επιχειρήσεων και η παραμονή στα σπίτια σε κάποιες περιπτώσεις μηδένισε σχεδόν τη ζήτηση.
Όμως όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα, οι χαμένοι προϋποθέτουν την ύπαρξη κερδισμένων και εν προκειμένω αδιαμφισβήτητοι νικητές για το 2020 αναδεικνύονται δύο κατηγορίες προϊόντων: οι υπολογιστές, φορητοί και επιτραπέζιοι, οι πωλήσεις των οποίων όχι μόνο εκτοξεύθηκαν, αλλά πιθανόν και να σημειώσουν νέο ρεκόρ, όπως εκτιμούν στελέχη της συγκεκριμένης αγοράς και αναλυτές.
Οι πωλήσεις έφθασαν σε επίπεδα που τελευταία φορά παρατηρήθηκαν το 2008, -όταν έκανε την εμφάνισή του το iPhone και έδωσε άλλη διάσταση στον τρόπο με τον οποίο περιηγούνται οι άνθρωποι στο διαδίκτυο-, με τους κατασκευαστές να χρειάζονται ακόμη μήνες για να ολοκληρώσουν τις εκκρεμείς παραγγελίες.
Οι ετήσιες πωλήσεις των προσωπικών υπολογιστών σε παγκόσμιο επίπεδο (ο κοινός όρος που χρησιμοποιεί η βιομηχανία για τους προσωπικούς και επιτραπέζιους υπολογιστές) το 2008 ξεπέρασαν τα 300 εκατ., ενώ λίγο πριν το κλείσιμο του 2020 έχουν φθάσει τις 250 εκατ.
Ωστόσο κάποιοι αναλυτές εκτιμούν ότι για το τρέχον έτος οι πωλήσεις θα φθάσουν τα 300 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 15% σε σχέση με το 2019, ενώ όπως επισημαίνουν οι πωλήσεις των tablets αυξάνονται ακόμη πιο δραστικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις της Dell το γ ΄ τρίμηνο του 2020, εκτινάχθηκαν κατά 62% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys, στο τέλος του 2021 οι υπολογιστές και τα tablets θα φθάσουν το 1,77 δισ., από 1,64 δισ. το 2019.
Η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση έδωσε τεράστια ώθηση στις πωλήσεις των υπολογιστών κατά τη διάρκεια της καραντίνας, εις βάρος των πωλήσεων των smartphones, οι οποίες την προηγούμενη δεκαετία σταθερά ξεπερνούσαν αυτές των υπολογιστών. Σε πολλές οικογένειες οι ανάγκες ήταν τέτοιες που σχεδόν όλα τα μέλη χρειάζονταν δικό τους υπολογιστή (είτε γιατί ήταν μαθητές ή φοιτητές, είτε γιατί εργάζονταν).
Αυτή όμως η αύξηση των παραγγελιών έχει επιφέρει μεγάλη πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τις εταιρείες να προσπαθούν με διάφορα τεχνάσματα να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των πελατών τους.
«Ολόκληρη η εφοδιαστική αλυσίδα έχει φθάσει στα όριά της, όπως ποτέ πριν», δήλωσε ο Γκρεγκ Πρέντεργκαστ, πρόεδρος για όλη την αμερικανική ήπειρο στην Acer.
Όπως προσθέτει η εταιρεία του προσπαθεί με κάθε τρόπο να μειώσει το μεταφορικό κόστος, ενώ παραδίδει τις παραγγελίες με κάθε τρόπο, είτε αεροπορικώς, με πλοία, ακόμη και με τρένα.
Παράλληλα όμως καθυστερήσεις παρατηρούνται και στις προμήθειες σε βασικά υλικά όπως οθόνες και επεξεργαστές, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να αντιμετωπίζουν δυσκολίες και κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
Ωστόσο όπως επισημαίνει ο Ράιαν Ριθ, αντιπρόεδρος στην εταιρεία αναλύσεων IDC, οι επιπλέον κυβερνητικές δαπάνες για τη στήριξη των σχολείων και των επιχειρήσεων σε πολλές χώρες, ενδεχομένως να διατηρήσουν αυτό το θετικό μομέντουμ έως το 2022.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News