Business & Finance Σάββατο 9/07/2022, 14:23
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο βασιλιάς του TikTok: Πώς από ένα ιταλικό εργοστάσιο έγινε superstar

Ο βασιλιάς του TikTok: Πώς από ένα ιταλικό εργοστάσιο έγινε superstar

Όπως οι περισσότεροι, ο Khaby Lame στράφηκε στο TikTok τον πρώτο καιρό της πανδημίας. Ο Σενεγαλέζο-Ιταλός μόλις είχε χάσει τη δουλειά του σε ένα εργοστάσιο στο Chivasso, ένα προάστιο του Τορίνο, εξαιτίας του κορωνοϊού και δεν ήξερε τι να κάνει.

Όπως έκαναν τόσοι άλλοι, άρχισε να δημοσιεύει βίντεο. Στην αρχή, ήταν βίντεο με ιταλικούς υπότιτλους, αλλά αργότερα σιωπηλά, έδειχναν σε πρώτο πλάνο τις αντιδράσεις του σε παράλογα γεγονότα. Έπειτα από μία διετία μετεωρικής ανόδου, ο 22χρονος είναι πλέον ο βασιλιάς του TikTok.

Στα τέλη Ιουνίου, ο Lame ανέτρεψε την Charli D’Amelio για να γίνει ο δημιουργός με τους περισσότερους followers στην πλατφόρμα.

Σήμερα, έχει 146 εκατομμύρια followers στην εφαρμογή, όπου το προφίλ του γράφει: «Αν θέλεις να γελάσεις, είσαι στο σωστό μέρος». Η φήμη του έφερε χρήματα: Πρόσφατα έκλεισε μια συμφωνία χορηγίας με την εταιρεία κρυπτονομισμάτων Binance. Και στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με την Hugo Boss, καθώς εμφανίστηκε σε διαφημίσεις στο πλευρό της Kendall Jenner και της Hailey Bieber.

 «Είναι απίστευτο να έχεις παρακολουθήσει το ταξίδι του Khaby για να γίνει αστέρι του TikTok», λέει στον Guardian ο Rich Waterworth, γενικός διευθυντής του TikTok  για την Ευρώπη. «Μόλις σε δύο χρόνια, έφτασε από το να δημιουργεί αστεία σκετσάκια  στο υπνοδωμάτιό του, στο να γίνει ο πρώτος δημιουργός στην Ευρώπη και ο δεύτερος στον κόσμο που ξεπέρασε το ορόσημο των 100 εκατομμυρίων followers».

Πώς το κατάφερε; Ο Lame είναι τόσο δημοφιλής γιατί συμπεριφέρεται σαν ένας καθημερινός άνθρωπος και διατηρεί τον δικό του τύπο. «Τα βίντεο του Khaby είναι σύντομα, χωρίς λόγια και αστεία», λέει ο D Bondy Valdovinos Kaye, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Leeds που έχει γράψει ένα ακαδημαϊκό βιβλίο για το TikTok. «Ξεπερνούν τα εμπόδια της γλώσσας  και των πολιτισμών».

Το ταλέντο του Lame να κοροϊδεύει τα περίεργα της καθημερινότητας είναι προφανές. Αλλά επίσης βρέθηκε στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή. Όταν άρχισε για πρώτη φορά να κερδίζει followers, στα τέλη του 2020 και στις αρχές του 2021, το TikTok ήταν περισσότερο γνωστό ως μια εφαρμογή με εφήβους που χορεύουν τα αγαπημένα τους τραγούδια. «Το δημιουργικό χιούμορ του Khaby αποτέλεσε δείγμα μιας άλλης πλευράς του TikTok που έγινε ένα σημείο εισόδου για τους μη μυημένους, ώστε να εξερευνήσουν τι άλλο είχε να προσφέρει η πλατφόρμα», λέει ο Valdovinos Kaye.

 «Το γεγονός ότι δεν λέει λέξη δημιουργεί έναν βαθύτερο δεσμό μαζί του», εξηγεί στον Guardian ο Timothy Armoo, ιδρυτής και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Fanbytes, μιας εταιρείας μάρκετινγκ της Generation Z.

Και την ίδια στιγμή, ο Lame μοιάζει πολύ ελκυστικός στις εταιρείες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη διασημότητά του για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους. «Δεν ταιριάζει με το στερεότυπο του influencer, οπότε οι άνθρωποι τον αγαπούν ακόμη περισσότερο», εξηγεί ο Armoo.

Αυτή, άλλωστε, είναι η διαφορά ανάμεσα στο TikTok και τις άλλες πλατφόρμες. Ενώ ο διάσημος με τους περισσότερους followers στο Instagram είναι  ο Cristiano Ronaldo και το top 3 του Twitter αποτελείται από τους Barack Obama, Justin Bieber και Katy Perry, το TikTok είναι πιο απλό. Είναι μια πλατφόρμα με ποικιλομορφία, που σπάει τα σύνορα και μπορεί να κάνει τον καθένα superstar.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Γιατί ο μεγαλύτερος αστέρας του TikTok δεν λέει ούτε λέξη

TikTok: Η μηχανή που κόβει χρήματα – Ποια είναι η μαγική συνταγή;

Τραγωδία στο TikTok: Τι είναι το «Blackout Challenge» – Νεκρό 10χρονο κορίτσι

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News