Business & Finance Παρασκευή 8/07/2022, 06:58
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κτίρια με υπογραφή Fortnite: Το βιντεοπαιχνίδι έρχεται στον πραγματικό κόσμο

Κτίρια με υπογραφή Fortnite: Το βιντεοπαιχνίδι έρχεται στον πραγματικό κόσμο

Το Fortnite συγκέντρωσε ένα παγκόσμιο κοινό εκατομμυρίων χρηστών προωθώντας ουσιαστικά μία απλή σκέψη: το παιχνίδι επιτρέπει στους παίκτες να χτίσουν ψηφιακούς χώρους και να δραστηριοποιηθούν σε αυτούς μαζί με άλλους χρήστες. Είναι κατά κάποιον τρόπο η ψηφιακή εκδοχή των παιχνιδιών με τα κουβαδάκια στην παραλία ή των κύβων lego.

Ωστόσο, το παιχνίδι και οι δυνατότητες ανέγερσης ψηφιακών κατοικιών έχουν μεγάλη σημασία και για τον πραγματικό κόσμο, αφού η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο Fortnite και σε άλλα βιντεοπαιχνίδια αξιοποιείται στον τομέα της αρχιτεκτονικής, της αστικής δόμησης και της ανάπτυξης κατοικιών.

Ο επικεφαλής της βιομηχανίας αρχιτεκτονικής στην Epic Games, Ken Pimentel, εστιάζει ακριβώς σε αυτό τον στόχο, να φέρει δηλαδή τα εργαλεία του βιντεοπαιχνιδιού – το Twinmotion και το πιο ανεπτυγμένο Unreal Engine – στον κόσμο της αρχιτεκτονικής. Τα εργαλεία αυτά χρησιμοποιούνται για να μετατρέψουν ψηφιακά μοντέλα και σχέδια σε τρισδιάστατους ψηφιακούς χώρους, οι οποίοι μπορούν να ενισχυθούν και να προσαρμοστούν σε πραγματικό χρόνο.

Τα δύο αυτά εργαλεία μπορούν να μετατρέψουν ένα αρχιτεκτονικό μοντέλο σε ένα περιβάλλον 3D, όπου έχει κανείς τη δυνατότητα να περιηγηθεί, συχνά μόνο με τη χρήση μίας μηχανής περιήγησης. Με τον τρόπο αυτό μπορεί κανείς να προσαρμόσει τα σχέδια και να δει σε πραγματικό χρόνο πώς θα φαίνονται αυτές οι αλλαγές.

Από την πλευρά των σχεδιαστών, αυτό σημαίνει ότι έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν ψηφιακές μακέτες των πρότζεκτ ταχύτατα. «Όσο περισσότερες επιλογές μπορείς να εξερευνήσεις γρήγορα, τόσο πιο δημιουργικός και αποδοτικός γίνεσαι. Μπορείς να παίρνεις αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο και χρειάζεσαι την ψηφιακή λεπτομέρεια, ώστε να υποστηρίξεις τις αποφάσεις αυτές», δήλωσε ο Pimentel.

Πρακτική εφαρμογή

Πρόκειται για χρήσιμα εργαλεία για τους αρχιτέκτονες, οι οποίοι μπορούν να αναπτύξουν τα σχέδιά τους αφενός για τους πελάτες τους αφετέρου για το κοινό. Ενδεικτικά, στη Βρετανία βρίσκεται εν εξελίξει ένα σχέδιο για ανέγερση και εκσυγχρονισμό δεκάδων σιδηροδρομικών σταθμών. Η αρμόδια επιτροπή σχεδιασμού χρησιμοποιεί την τεχνολογία Twinmotion, προκειμένου να αφήσει το κοινό να αλληλεπιδράσει με την διαδικασία σχεδιασμού, ουσιαστικά επιτρέποντας να αλλάξει τα τρισδιάστατα μοντέλα και να προσθέσει χαρακτηριστικά.

Σε αντίθεση με άλλες μεθόδους αλληλεπίδρασης, όπου συλλέγονται κριτικές και ιδέες και στη συνέχεια δοκιμάζονται από τον σχεδιαστή, η μέθοδος αυτή επιτρέπει στο κοινό να αλλάξει τα σχέδια και να δει αμέσως πώς τα νέα χαρακτηριστικά εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες του.

Επίσης, η τεχνολογία της Epic Games χρησιμοποιείται για την ανακαίνιση του συγκροτήματος του Κοινοβουλίου του Καναδά. Η αρχιτεκτονική εταιρεία HOK χρησιμοποιεί μέσω του Unreal Engine εργαλεία που δημιουργούν κατά κάποιον τρόπο μία εκδοχή βιντεοπαιχνιδιού του πρότζεκτ, δείχνοντας ακριβώς τι συμβαίνει κάθε στιγμή.

«Δείχνει μία ρεαλιστική αναπαράσταση του τι συμβαίνει πραγματικά σε κάποια από τα δωμάτια αυτά», δήλωσε ο David Weir McCall, επικεφαλής marketing αρχιτεκτονικής στην Epic Games. «Επιτρέπει μία ειλικρινή συζήτηση σχετικά με το χώρο και το πώς αναπτύσσεται».

Σύμφωνα με τον Pimentel, αυτό είναι μόνο η αρχή. Ο ίδιος αναμένει ότι ο σχεδιασμός και η αναπαράσταση των χώρων θα χρησιμοποιείται ευρέως στην βιομηχανία της αρχιτεκτονικής τα επόμενα χρόνια.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Fast Company

Διαβάστε επίσης:

FarmVille: Πώς ένα παιχνίδι «απέφερε καρπούς» αξίας 11 δισ. δολαρίων

TikTok: Η μηχανή που κόβει χρήματα – Ποια είναι η μαγική συνταγή;

Ψηφιακός μετασχηματισμός εν μέσω ενεργειακής κρίσης: Το «αγκάθι» των data centers

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News