Business & Finance Παρασκευή 24/06/2022, 21:14
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βρυξέλλες: Πέντε χώρες ζητούν παράταση του στόχου για τους ρύπους από αυτοκίνητα

Βρυξέλλες: Πέντε χώρες ζητούν παράταση του στόχου για τους ρύπους από αυτοκίνητα

Πέντε χώρες της Ε.Ε. ζητούν περισσότερο χρόνο για την υλοποίηση των δεσμεύσεων που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής στις Βρυξέλλες. 

Ιταλία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Βουλγαρία και Ρουμανία ζητούν να καθυστερήσει το σχέδιο της Ε.Ε. για απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη και ντίζελ από το 2035 για μία ακόμη πενταετία, σύμφωνα με έγγραφο που περιήλθε στην κατοχή του Reuters.

Η πολιτική αυτή αποτελεί βασικό πυλώνα στο σχέδιο της Ε.Ε. για την αντιμετώπιση των αυξημένων ρύπων από τις μεταφορές και την επιτάχυνηση της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς η ευρωπαϊκή κοινότητα έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% από τα επίπεδα του 1990. 

Η πρόταση της Κομισιόν για τις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα προϋποθέτει να σταματήσουν 100% τα αέρια του διοξειδίου του άνθρακα που διοχετεύονται στην ατμόσφαιρα από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035, γεγονός που σημαίνει ότι θα απαγορευθούν οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων από την ημερομηνία αυτή. 

Οι αρμόδιοι υπουργοί της Ε.Ε. αναμένεται να συμφωνήσουν σε αυτή τη θέση την επόμενη εβδομάδα, προτού διαπραγματευθούν τον οριστικό νόμο στο Ευρωκοινοβούλιο. 

Σε έγγραφο, οι πέντε χώρες ζητούν να μειωθούν οι ρύποι από τα αυτοκίνητα κατά 90% έως το 2035 και κατά 100% έως το 2040. «Απαιτείται μία περίοδο προσαρμογής», αναφέρεται στο έγγραφο, επικαλούμενο την ανάγκη να επεκταθούν οι υποδομές φόρτισης. 

Αξιωματούχος από τη Βουλγαρία, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, ανέφερε ότι οι πολιτικές για την κλιματική αλλαγή θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες, όπως τις σημαντικές διαφοροποιήσεις στην αγοραστική δύναμη μεταξύ των χωρών μελών της Ε.Ε.. 

Αντίθετη στο στόχο του 2035 βρίσκονται και βιομηχανικές ενώσεις, όπως η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, που επικαλούνται τις ανησυχίες για ανεπαρκή υποδομή φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. 
 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Διαβάστε επίσης:

Μηδενικές εκπομπές για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά έως το 2035 στηρίζει το ΕΚ

ΙΕΑ: Χαμηλότερες ταχύτητες και εργασία από το σπίτι για λιγότερη κατανάλωση καυσίμων

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σε αυτή τη χώρα αναλογούσαν στα δύο τρίτα των πωλήσεων το 2021

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News