Σπάνιες και ακριβές οι πτήσεις: Πώς φαίνεται το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών
Κατά πάσα πιθανότητα θα κληθούμε να κάνουμε λιγότερες πτήσεις. Και το εισιτήριο θα κοστίζει πολύ περισσότερο σε σχέση με τις τιμές που έχουμε συνηθίσει. Αυτά είναι δύο από τα αποτελέσματα σχετικής έκθεσης από το Διεθνές Συμβούλιο για την καθαρή μετακίνηση (ICCT), η οποία αναλύει πώς η βιομηχανία της αεροπλοΐας θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και να συμμορφωθεί με τους παγκόσμιους στόχους για το κλίμα.
Ο κόσμος θα έχει ακόμη τη δυνατότητα να πετά στο μέλλον και να έχει τη συνείδησή του καθαρή, δήλωσε ο Brandon Graver, ένας εκ των συντακτών της έρευνας. «Ωστόσο, θα είναι πολύ ακριβότερο και θα πρέπει να κάνουμε συζητήσεις όσον αφορά το ποιος θα πληρώσει για αυτό», σημείωσε ο ίδιος.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) δεσμεύτηκε πέρυσι για μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050 και η αρμόδια υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών που επιβλέπει τη βιομηχανία θα ορίσει τον κλιματικό στόχο μέσα στο 2022.
Η συμμόρφωση του κλάδου με τους στόχους της Συμφωνίας των Παρισίων «είναι δυνατή, αλλά θα απαιτεί πολλή φιλοδοξία και επενδύσεις», προειδοποιεί η έκθεση. Σε κάθε σενάριο που προβλέπει, οι μεγαλύτερες μειώσεις ρύπων έρχονται από την ίδια πηγή: καύσιμα βιώσιμης αεροπορίας (SAF). Κατά το πιο φιλόδοξο σενάριο, απαιτείται 17% εναλλακτικών καυσίμων στις πτήσεις μέχρι το 2030 και 100% μέχρι το 2050. Στο πιο ήπιο σενάριο, το SAF αποτελεί μόλις το 3% των συνολικών καυσίμων για αεροσκάφη μέχρι το 2030 και το 50% μέχρι το 2050.
Αυτή τη στιγμή, τα εναλλακτικά καύσιμα είναι πολύ ακριβότερα από τα παραδοσιακά. Η έκθεση από την ICCT προτείνει κυβερνητικές πολιτικές, που θα ενθαρρύνουν την χρήση τους μέσω φοροαπαλλαγών και άλλων κινήτρων. Επίσης, προτείνει να γίνουν τα παραδοσιακά καύσιμα πιο ακριβά. Σε κάθε περίπτωση, οι αεροπορικές θα μετακυλίσουν ένα μέρος του κόστους στους επιβάτες.
Το πιο επιθετικό σενάριο οδηγεί σε μείωση 7% στην επιβατική κίνηση και σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά 22% μέχρι το 2050, ενώ οι τιμές των καυσίμων στο ίδιο διάστημα θα αυξηθούν κατά 70%. Ακόμη όμως και κατά το σενάριο αυτό, η βιομηχανία θα συμβαδίζει με την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη κατά 1,73 βαθμούς Κελσίου, υψηλότερα δηλαδή από τον στόχο της Συμφωνίας των Παρισίων.
Η βιομηχανία της αεροπλοΐας είναι «ένας πολύ δύσκολος τομέας για να καταργήσει τους ρύπους» εάν όχι ο δυσκολότερος, δήλωσε η Samantha Gross, διευθύντρια του τμήματος ενεργειακής ασφάλειας στο Brookings Institute. Κατά συνέπεια «θα είναι μεταξύ των τελευταίων και των πιο ακριβών ρύπων που θα καταργηθούν».
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Απεριόριστα ταξίδια με 9 ευρώ το μήνα: Γιατί οι Γερμανοί θα κάνουν φθηνές διακοπές φέτος
Ryanair: «Ψαλίδι» στις τιμές των εισιτηρίων – Ελπίζει σε ζήτηση
Δοκιμαστική πτήση της Airbus με καύσιμο….μαγειρικό λάδι
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News