Διαφήμιση VS πραγματικότητας: Οι εικόνες που «ξεμπροστιάζουν» τις αλυσίδες fast food
Θα προτιμούσατε να φάτε αυτό;
Ή μήπως αυτό;
Σύμφωνα με τη Wendy’s, είναι το ίδιο πράγμα.
Συλλογική αγωγή 35 σελίδων που κατατέθηκε στη Νέα Υόρκη ισχυρίζεται ότι οι διαφημίσεις της Wendy’s υπερβάλλουν τόσο στο μέγεθος του μπιφτεκιού όσο και στην ποσότητα των έξτρα υλικών που μπαίνουν σε ένα μπέργκερ της αλυσίδας.
Και δεν είναι η μόνη. Η ίδια αγωγή λέει ότι η McDonald’s χρησιμοποιεί μισοψημένα μπιφτέκια στις διαφημίσεις της, για να τα κάνει να φαίνονται μεγαλύτερα από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.
Στην αγωγή περιλαμβάνεται μία συγκεκριμένη διαφήμιση της McDonald’s στην οποία το μπιφτέκι φτάνει μέχρι την άκρη του ψωμιού, ενώ στο πραγματικό μπέργκερ που σερβίρεται στα εστιατόρια της αλυσίδας, αυτό δεν συμβαίνει.
Τα μοσχαρίσια μπιφτέκια στις διαφημίσεις δεν είναι κανονικά ψημένα, καθώς έτσι εμφανίζονται κατά 15% έως 20% μεγαλύτερα από εκείνα που σερβίρονται στους πελάτες, αναφέρει η αγωγή, σύμφωνα με το Quartz.
Η αγωγή κάνει λόγο για πολλές αρνητικές αξιολογήσεις, στις οποίες πελάτες κατηγορούν την Wendy’s ότι πουλά μικρότερα είδη σε σχέση με αυτά που διαφημίζει. Ένα τέτοιο review για το Dave’s Single μπέργκερ της αλυσίδας λέει: «Αυτό αξίζει ένα δολάριο. Δεν είναι μπέργκερ των 5 δολαρίων».
Βέβαια, το ότι οι εταιρείες παρουσιάζουν μία ωραιοποιημένη εικόνα των φαγητών τους στις διαφημίσεις δεν είναι κάτι που αποτελεί είδηση. Όμως, οι φωτογραφίες των διαφημίσεων σε σχέση με την πραγματικότητα, που περιλαμβάνονται στην αγωγή, μιλούν από μόνες τους.
Και αυτή δεν είναι η πρώτη αγωγή στην οποία εστιατόρια κατηγορούνται για παραπλανητική διαφήμιση. Τον Μάρτιο κατατέθηκε συλλογική αγωγή κατά της Burger King γιατί η εταιρεία εμφάνιζε τα μπέργκερ της κατά 35% μεγαλύτερα στις διαφημίσεις.
Συνήθως, αυτές οι αγωγές απορρίπτονται από τους δικαστές ή καταλήγουν σε κάποιο συμβιβασμό, κάτι που σημαίνει ότι σπάνια οι εταιρείες αναγκάζονται να αλλάξουν τις πρακτικές τους. Αυτοί που πολύ συχνά κερδίζουν είναι οι δικηγόροι, οι οποίοι παίρνουν το ένα τέταρτο ή το ένα τρίτο των χρημάτων που πληρώνει η εταιρεία για τον συμβιβασμό.
Οι στυλίστες των φαγητών
Σε κάθε περίπτωση, η πρακτική της ωραιοποίησης των φαγητών για τις διαφημίσεις είναι τόσο διαδεδομένη, ώστε ο «στυλίστας φαγητών» είναι ένα πραγματικό επάγγελμα.
Δουλειά του στυλίστα είναι να κάνει τα τρόφιμα να φαίνονται πιο ελκυστικά, και το να χρησιμοποιούν μισοψημένα μπιφτέκια είναι μόνο ένα από τα κόλπα του επαγγέλματος. Βέβαια, οι στυλίστες είναι εκείνοι που πρέπει να κρατήσουν τα φαγητά σε μια καλή εικόνα ακόμα και εάν πρέπει να μείνουν για ώρες κάτω από ζεστά φώτα, για τις ανάγκες της φωτογράφησης.
Πάντως, καθώς οι τάσεις στα φαγητά στρέφονται προς ένα πιο φυσικό look, οι υπερβολές έχουν περιοριστεί.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Τα «βρόμικα» κόλπα των σούπερ μάρκετ: Πώς μας κάνουν να ξοδεύουμε περισσότερα
Το τέλος της εποχής της αφθονίας: Ο λόγος που θα πούμε αντίο στα αγαπημένα μας προϊόντα
Πανικός στα ακριβά εστιατόρια: Η κρίση του φουά γκρα
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News