Business & Finance Δευτέρα 16/05/2022, 14:11
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Lada: Πώς ένα σύμβολο της σοβιετικής εποχής άλλαξε χέρια για 1 ρούβλι

Lada: Πώς ένα σύμβολο της σοβιετικής εποχής άλλαξε χέρια για 1 ρούβλι

Την αποχώρησή της από τη ρωσική αγορά ανακοίνωσε η Renault, καθώς συμφώνησε να μεταβιβάσει την αξίας 2,2 δισ. ευρώ ρωσική μονάδα της σε κρατικούς οργανισμούς, αντί συμβολικού τιμήματος. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία κρατικοποίηση, την ώρα που η έξοδος των δυτικών επιχειρήσεων από τη ρωσική αγορά συνεχίζεται, με τη McDonald’s να ξεκινά τη διαδικασία πώλησης της ρωσικής μονάδας της, έπειτα από 30 χρόνια παρουσίας στη χώρα.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι το 68% της AvtoVaz που κατέχει –πρόκειται για  την εταιρεία που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Lada- θα δοθεί στο κρατικό ινστιτούτο έρευνας για τα αυτοκίνητα NAMI. Ο δήμος της Μόσχας θα πάρει την ιδιοκτησία του εργοστασίου της Renault κοντά στη ρωσική πρωτεύουσα.

Αυτά τα περιουσιακά στοιχεία αλλάζουν χέρια αντί του συμβολικού ποσού του ενός ρουβλίου, όμως η Renault διατηρεί την επιλογή της επαναγοράς του ποσοστού της στην AvtoVaz για τα επόμενα έξι χρόνια.

«Σήμερα, πήραμε τη δύσκολη αλλά αναγκαία απόφαση και κάνουμε μία υπεύθυνη επιλογή έναντι των 45.000 υπαλλήλων μας στη Ρωσία, διατηρώντας τις επιδόσεις του ομίλου και την ικανότητά μας να επιστρέψουμε στη χώρα στο μέλλον, σε διαφορετικές συνθήκες», είπε ο CEO της  Renault, Luca de Meo.

Η Renault είχε ανακοινώσει στις 23 Μαρτίου την αναστολή των δραστηριοτήτων στο εργοστάσιό της στη Μόσχα και τη διαγραφή των περιουσιακών στοιχείων της στη Ρωσία κατά 2,2 δισ. ευρώ, στο μηδέν.

Σημειώνεται ότι τα αυτοκίνητα Lada έχουν μερίδιο αγοράς 21% στη Ρωσία. Όμως, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα βυθίστηκαν μετά την εισβολή. Μόλις 55.000 νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν τον Μάρτιο, κατά 63% λιγότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Η Lada, που αποτελεί ένα σύμβολο της αυτάρκειας της σοβιετική εποχής, θα μπορούσε θεωρητικά να ωφεληθεί από την έξοδο των ξένων ανταγωνιστών. Όμως, παρουσιάζει μεγάλη εξάρτηση από εισαγόμενα εξαρτήματα.

Η εταιρεία μετέφερε τις καλοκαιρινές διακοπές των υπαλλήλων της στον Απρίλιο και υιοθέτησε την 4ήμερη εργασία για τρεις μήνες από τον Ιούνιο, στην προσπάθειά της να σώσει πάνω από 40.000 θέσεις εργασίας. Ανακοίνωσε, επίσης, ότι θα σχεδιάσει νέα μοντέλα Lada, τα οποία θα χρειάζονται λιγότερα εισαγόμενα ανταλλακτικά.

Πρακτικά, θα πρόκειται για πιο απλές εκδόσεις των σημερινών αυτοκινήτων της, με λιγότερα έξτρα, όπως το ABS.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

McDonald’s: Αποχωρεί, μετά από 30 χρόνια, από τη Ρωσία

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News