Η μεσογειακή εταιρεία που έγινε Νο.1 στον κλάδο των κοντέινερσιπ
Ξεπέρασε τη Maersk
Η δανέζικη AP Moller-Maersk A/S δεν είναι η μεγαλύτερη εταιρεία με πλοία κοντέινερ παγκοσμίως, καθώς πλέον στο Νο.1 βρίσκεται η ιταλική Mediterranean Shipping (MSC).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, ο στόλος της MSC έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως 4.284.728 κοντέινερς (των έξι μέτρων), δηλαδή 1.888 περισσότερα σε σχέση με τον στόλο της Maersk.
Αυτοί οι αριθμοί, επομένως, δίνουν -έστω και οριακά- την πρωτιά στη μεσογειακή εταιρεία, με μερίδιο αγοράς 17%.
Η MSC, η οποία εδρεύει στη Γενεύη της Ελβετίας, ανήκει στην εφοπλιστική οικογένεια Απόντε από την Ιταλία. Το 2020, η εταιρεία προσέλαβε ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο τον Soren Toft, πρώην εκτελεστικό διευθυντή της Maersk.
Η τελευταία, η οποία εισήλθε στον κλάδο το 1975, διατηρούσε την πρώτη θέση επί σειρά δεκαετιών. Συχνά – πυκνά, μάλιστα, αποτελούσε πρωτοπόρο της διεθνούς ναυτιλίας, καταρρίπτοντας διαδοχικά ρεκόρ (σε μεγέθη πλοίων).
Πρόσφατα δε, επένδυσε και στην κατασκευή ενός «πράσινου» πλοίου, το οποίο θα χρησιμοποιεί ως βασικό καύσιμο την περιβαλλοντικά ουδέτερη μεθανόλη.
Όσον αφορά τα ιδιόκτητα πλοία, δηλαδή εξαιρώντας τα ναυλωμένα – μισθωμένα, η δανέζικη ναυτιλιακή παραμένει Νο.1, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την MSC.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 αποτέλεσε το πλέον κερδοφόρο έτος για τις εταιρείες με πλοία κοντέινερ, χάρη στην έκρηξη της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά.
Μάλιστα, αυτή η άνοδος οδήγησε σε μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των προϊόντων και σε αναταράξεις στην αγορά των logistics, κάτι το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των ναύλων και κατ’ επέκταση την αύξηση των εσόδων για τις εταιρείες του κλάδου.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
ΑΝΕΚ: Κατ’ αρχήν συμφωνία των πιστωτών για διάσωση από Attica
Deloitte: Οι παράγοντες ESG διεισδύουν στην ποντοπόρο Nαυτιλία
Πρωτιά της Ελλάδας στις εκλογές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News