Tesla: Ποιο είναι τελικά το μυστικό της επιτυχίας της
Η αμερικανική αμιγώς ηλεκτροκίνητη εταιρεία στο σύνολο του 2021 αύξησε τις παραδόσεις της κατά 87%
Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο έχουν αναγκασθεί να περιορίσουν την παραγωγή τους, εξαιτίας της έλλειψης σε ημιαγωγούς, εξαρτήματα που βρίσκουν σε εφαρμογή σε τουλάχιστον 1.000 λειτουργίες στα αυτοκίνητα.
Εντούτοις υπήρξε μια εταιρεία που όχι μόνο δεν μείωσε την παραγωγή της, αλλά απεναντίας κατέρριψε ακόμη ένα ρεκόρ σε παραδόσεις κατά το δ΄ τρίμηνο του 2021. Κι αυτή είναι η Tesla.
Η αμερικανική αμιγώς ηλεκτροκίνητη εταιρεία στο σύνολο του 2021 αύξησε τις παραδόσεις της κατά 87%, την ώρα που οι ανταγωνίστριές της μείωναν την παραγωγή τους.
Πώς όμως κατάφερε οι άλλες εταιρείες να «βλέπουν» την πλάτη τους;
Καταρχάς η ικανότητα της Tesla να σχεδιάζει εξαρτήματα από μόνη της, της έδωσε την ευελιξία να κάνει τροποποιήσεις σε ανταλλακτικά και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες που έπληξαν τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πολύ πιο δραστικά, όπως επισημαίνουν πηγές και ειδικοί.
Ακολουθούν μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους η Tesla αντιμετώπισε τις προκλήσεις αυτές.
Πώς αντιμετώπισε η Tesla την έλλειψη σε ημιαγωγούς
Η εταιρεία φρόντισε να ενημερώσει κάποιους πελάτες της, ότι ενδεχομένως να παραλάβουν τα οχήματά τους με ορισμένα εξαρτήματα να λείπουν, όπως τα τσιπ για Bluetooth και οι θύρες USB. Αφαίρεσε επίσης ορισμένες λειτουργίες, όπως οι αισθητήρες ραντάρ και η οσφυϊκή υποστήριξη για τα μπροστινά καθίσματα, κάτι που κατέστησε τα αυτοκίνητα λιγότερο περίπλοκα στην κατασκευή τους.
Επίσης αύξησε τις τιμές των οχημάτων για να αντιμετωπίσει το υψηλότερο κόστος. Οι Αμερικανοί πρέπει να περιμένουν επτά μήνες για να παραγγείλουν το Model Y, του οποίου η τιμή έχει αυξηθεί κατά 18% σε διάστημα ενός χρόνου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, έχει πει ότι η εταιρεία είναι σε θέση να αντικαθιστά τους ημιαγωγούς που βρίσκονται σε έλλειψη. Ο ομόλογός του της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις, έχει δηλώσει ότι η ικανότητα της Tesla να ξαναγράφει λογισμικό για την υποστήριξη των νέων ημιαγωγών μέσα σε δύο με τρεις εβδομάδες είναι εντυπωσιακή.
Πώς διαφέρει από τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες
Ενώ οι περισσότερες ανταγωνίστριες βασίζονται στους προμηθευτές τους για τα υλικά και τα λογισμικά, η Tesla σχεδιάζει δικά της υλικά και αναπτύσσει δικό της λογισμικό. Ο Μασκ έχει αποκαλέσει την εταιρεία «παράλογα κάθετα ολοκληρωμένη σε σύγκριση με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων».
«Σχεδιάζουμε μόνοι μας τις πλακέτες κυκλωμάτων, οι οποίες μας επιτρέπουν να τροποποιούμε γρήγορα τη σχεδίασή τους για να τοποθετήσουμε εναλλακτικά τσιπ όπως τα powerchips», αναφέρει πηγή εκ των ενόντων της εταιρείας.
Οι μηχανικοί σχεδιάζουν το μεγαλύτερο μέρος του σύνθετου λογισμικού που τρέχει στα οχήματα της Tesla, τα οποία ο Μασκ έχει περιγράψει ως «υπολογιστής σε τροχούς».
Η Tesla σχεδιάζει επίσης τα τσιπ που χρησιμοποιούνται στα συστήματα οδηγικής υποβοήθησης και κατασκευάζει εξαρτήματα, από καθίσματα έως στοιχεία για τις μπαταρίες. Διαθέτει επίσης τα δικά της δίκτυα για απευθείας πωλήσεις, υπηρεσίες και χρεώεσεις.
«Σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε πολύ περισσότερα στο αυτοκίνητο εν συγκρίσει με άλλους κατασκευαστές αυθεντικού εξοπλισμού, οι οποίοι ακολουθούν σε μεγάλο βαθμό την παραδοσιακή βάση εφοδιασμού την οποία αποκαλώ, μηχανική καταλόγου. Επομένως, δεν είναι πολύ περιπετειώδες», έχει πει ο Μασκ.
Ο Άμπρος Κόνροϊ, διευθύνων σύμβουλος στη Seraph Consulting, επισημαίνει: «Ελέγχουν τι συμβαίνει στο όχημα σε επίπεδο που καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν θέλει να το κάνει».
Πώς εξασφάλισε προμήθειες σε ημιαγωγούς
Το 2020, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τις παραγγελίες των ημιαγωγών, από τη στιγμή που η πανδημία και οι καραντίνες έπληξαν τη ζήτηση. Ωστόσο, η Tesla δεν αναθεώρησε ποτέ τις προβλέψεις για την παραγωγής της στους προμηθευτές της, καθώς ανέμενε ταχεία ανάπτυξη, η οποία και τη βοήθησε να αντιμετωπίσει την έλλειψη σε ημιαγωγούς, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της, Ζαχ Κιρκχόρν.
«Απλώς ήταν πιο έξυπνοι από άλλες εταιρείες όσον αφορά τη διασφάλιση αποθεμάτων ασφαλείας», αναφέρει στο Reuters ένα στέλεχος εκ των προμηθευτών της εταιρείας.
Οι άμεσοι δεσμοί της Tesla με τους προμηθευτές ημιαγωγών της επέτρεψαν να κινείται ταχύτερα από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες βασίζονται σε προμηθευτές που έχουν σχέσεις με κατασκευαστές των εν λόγω εξαρτημάτων, σημειώνει ο Κέβιν Άντερσον Anderson, σύμβουλος της Write-Tek.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Διαβάστε επίσης:
Tesla: Ράλι η μετοχή της μετά το νέο ρεκόρ παραδόσεων το δ΄ τρίμηνο του 2021
Αυτοκινητοβιομηχανία: Δύσκολο έτος και το 2022
Toyota: Αναστέλλει την παραγωγή σε δύο ακόμη εργοστάσια
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News