Business & Finance Δευτέρα 20/12/2021, 22:30
ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ

HΠΑ: Μειωμένη 26,3% η καταναλωτική κίνηση το «Σούπερ» Σάββατο

HΠΑ: Μειωμένη 26,3% η καταναλωτική κίνηση το «Σούπερ» Σάββατο

Εμφανώς μειωμένη ήταν προσέλευση των αγοραστών στα καταστήματα των ΗΠΑ το τελευταίο Σάββατο πριν από τα Χριστούγεννα, λόγω έλλειψης ξένων τουριστών αλλά και του νέου «κύματος» της πανδημίας κορωνοϊού που πλήττει αρκετές μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα η αγοραστική κίνηση να μην επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.

Η επισκεψιμότητα σε καταστήματα λιανικής μειώθηκε κατά 26,3% το Σάββατο σε σύγκριση με το Σάββατο πριν από τα Χριστούγεννα του 2019, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Sensormatic Solutions, τμήμα της Johnson Controls. Ωστόσο, σε ετήσια βάση, η κίνηση λιανικής αυξήθηκε κατά 19,4%, δήλωσε η Sensormatic.

Η ημέρα αυτή, γνωστή ως «Σούπερ» Σάββατο, θεωρείται η δεύτερη πιο πολυσύχναστη ημέρα αγορών της εορταστικής περιόδου, μετά τη Black Friday, σύμφωνα με το Sensormatic.

Σε μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές, όπως η Νέα Υόρκη, το Σικάγο και το Σαν Φρανσίσκο, η κίνηση των καταστημάτων σε σύγκριση με το 2019 ήταν μειωμένη λόγω της σχεδόν απουσίας ξένων τουριστών και των αυξημένων ανησυχιών για την εξαιρετικά μεταδοτική μετάλλαξη Όμικρον.

Η πολιτεία της Νέας Υόρκης έχει πλέον αναφέρει τρεις συνεχόμενες ημέρες νέων κρουσμάτων σε επίπεδα ρεκόρ. Η άνοδος αυτή οδήγησε στην ακύρωση ορισμένων παραστάσεων στο Μπρόντγουεϊ την τελευταία στιγμή, καθώς τα μέλη του καστ βγαίνουν θετικά και ορισμένα εστιατόρια κλείνουν ξανά προσωρινά.

Ωστόσο, σε μικρότερες πόλεις των ΗΠΑ, η επισκεψιμότητα σε εμπορικά κέντρα βελτιώθηκαν το Σαββατοκύριακο – ακόμη και εν μέσω δυσμενών καιρικών συνθηκών σε ορισμένες περιοχές, όπως ανέφερε ο Κρεγκ Τζόνσον, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων λιανικής CGP.

Ο Τζόνσον σημείωσε, ωστόσο, ότι παρατηρήθηκαν ελλείψεις σε ορισμένα δημοφιλή παιχνίδια, γυναικεία παπούτσια, διακοσμητικά για την περίοδο των εορτών και την περιζήτητη μονάδα PlayStation 5 της Sony, εξαιτίας των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. 

Πάντως, η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής έχει προβλέψει ότι οι λιανικές πωλήσεις κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και 11,5% σε ετήσια βάση, εξαιρουμένων των δαπανών σε αυτοκίνητα, βενζινάδικα και εστιατόρια, ποσοστό που εάν τελικά επιτευχθεί θα είναι ιστορικό υψηλό.

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News