Ο Έλον Μασκ είπε «όχι» σε βοήθεια 1,1 δισ. ευρώ από τη Γερμανία
Για την κατασκευή του εργοστασίου μπαταριών
Να μην κάνει χρήση της κρατικής επιχορήγησης του 1,14 δισ. ευρώ για την κατασκευή του εργοστασίου μπαταριών στη Γερμανία αποφάσισε η Tesla του Έλον Μασκ.
Η αμερικανική εταιρεία ενημέρωσε τις γερμανικές αρχές ότι δεν θα αξιοποιήσει τη βοήθεια, η οποία αφορά την χρηματοδότηση του εργοστασίου μπαταριών που ετοιμάζεται λίγο έξω από το Βερολίνο.
Το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί σε παρεικείμενο χώρο της υπάρχουσας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία είναι σχεδόν έτοιμη και μέσα στους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει τη λειτουργία της.
Πρόκειται, άλλωστε, για το πρώτο εργοστάσιο της Tesla τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ευρώπη.
Η επιχορήγηση του 1,14 δισ. ευρώ αφορούσε τα κίνητρα που παρέχουν οι Βρυξέλλες για την αύξηση της παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη, σε μια προσπάθεια απεξάρτησης από την Ασία.
Η επένδυση της Tesla εκτιμάται σε περίπου 5 δισ. ευρώ. Στόχος είναι η παραγωγή 5.000 έως 10.000 οχημάτων ημερησίως.
Ο ίδιος ο Μασκ είχε βρεθεί στην περιοχή τον Οκτώβριο, με στόχο αφενός να κάμψει τις αντιδράσεις των ντόπιων, αφετέρου να προσελκύσει νέους και ταλαντούχους εργαζόμενους.
«Το να ξεκινήσει η παραγωγή είναι ωραίο, αλλά η μαζική παραγωγή είναι το δύσκολο κομμάτι», είχε δηλώσει, ενώπιον ενός κοινού που ζητωκραύγαζε. «Για να φτάσουμε στη μαζική παραγωγή, θα χρειαστεί περισσότερος καιρός από ό,τι χρειάστηκε για να χτίσουμε το εργοστάσιο».
«Ανησυχούμε λίγο ότι δεν θα μπορέσουμε να βρούμε αρκετό κόσμο. Πραγματικά χρειαζόμαστε σπουδαία ταλέντα να έρθουν εδώ από όλη την Ευρώπη» είχε προσθέσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρότι όλα είναι σχεδόν έτοιμα, το νέο εργοστάσιο δεν έχει λάβει οριστική έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος της Γερμανίας.
Οι ντόπιοι φοβούνται ότι το εργοστάσιο θα μολύνει τον υδροφόρο ορίζοντα, όμως ο ίδιος ο Μασκ έχει ξεκαθαρίσει ότι η παραγωγή θα χρησιμοποιεί πολύ λίγο νερό.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Volkswagen: Με νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα «απαντήσει» στην Τesla
Γιατί απειλείται το εργοστάσιο που έχει το μέγεθος του… Μονακό
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News