Γιατί υπάρχει «έκρηξη» πτήσεων με ιδιωτικά τζετ
Άλμα 54% σε σχέση με το 2020
Έκρηξη ταξιδιών με ιδιωτικά τζετ παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, με τους πλούσιους να αποφεύγουν τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες προσπαθούν αγωνιωδώς να αυξήσουν τη χωρητικότητά τους και κατ’ επέκταση τα έσοδά τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τον πάροχο αεροπορικών δεδομένων WingX, από τις αρχές τους έτους έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 4,2 εκατομμύρια πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών.
Μάλιστα, τους τελευταίους έξι μήνες, έχουν σημειωθεί διαδοχικά μηνιαία ρεκόρ ως προς τον αριθμό των συγκεκριμένων ταξιδιών. Μόνο την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ενδεικτικά, οι ιδιωτικές πτήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 54% σε σχέση με το 2020 και κατά 16% σε σχέση με το 2019.
Στελέχη του κλάδου διευκρινίζουν ότι η παραπάνω τάση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση της περιουσίας ανάμεσα στους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη, και ιδίως των ΗΠΑ.
Μία ακόμη εξήγηση έγκειται στην αδυναμία του παραδοσιακού κλάδου να επανέλθει σε μια κανονικότητα, γεγονός το οποίο έχει μειώσει αισθητά τα διαθέσιμα δρομολόγια.
Φυσικά, μεγάλη ωφελημένη των εξελίξεων είναι η βιομηχανία των ιδιωτικών τζετ. Η Flexjet έχει ήδη σταματήσει να δέχεται νέους πελάτες, ενώ το ίδιο κάνει και η NetJets, η οποία προχωράει στην απόκτηση 100 νέων αεροσκαφών, μια επένδυση ύψους 2,5 δισ. δολαρίων.
Την ίδια ώρα, τα αποθέματα μεταχειρισμένων τζετ βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με μόλις 861 αεροσκάφη να τελούν προς πώληση τον Οκτώβριο, περίπου το 50% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Από την πλευρά τους, όμως, οι πωλήσεις συνεχίζουν τις υψηλές πτήσεις, καθώς στο α’ 9μηνο του 2021 παρουσίασαν άνοδο κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
«Οι άνθρωποι πληρώνουν πάνω από το ζητούμενο ποσό. Υπάρχει μια έλλειψη διαθεσιμότητας, την οποία δεν έχει δει ποτέ» παραδέχεται η Anna Kopinski, αναλύτρια της mba Aviation. «Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει μια τεράστια ζήτηση» συμπληρώνει επικουρικά ο Stephen Williams, γενικός διευθυντής της Super Leagy.
Κι αυτό, μάλιστα, παρά το γεγονός ότι τα ιδιωτικά τζετ εκπέμπουν σαφώς μεγαλύτερες ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με μια εμπορική πτήση (έως και 20 φορές περισσότερες εκπομπές CO2 ανά επιβάτη).
moneyreview.gr με πληροφορίες από Financial Times
Διαβάστε επίσης:
Πώς θα μοιάζουν οι business θέσεις των αεροπλάνων σε λίγα χρόνια
Αεροπορικές: Υπηρεσίες VIP και νέα σαλόνια για να προσελκύσουν επιβάτες
Τουρισμός: Έμφαση στα city breaks και το high end
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News