Εμπόριο: Βουτιά 25% στο κόστος μεταφοράς των κοντέινερ
Μείωση πάνω από 25%, τη μεγαλύτερη μείωση των τελευταίων δύο ετών, εμφάνισε κατά την περασμένη εβδομάδα το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ από τη μία στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού Ωκεανού, εν μέσω ενδείξεων για επιβράδυνση της τεράστιας ζήτησης για εξαγωγές από την Ασία. Όμως, στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών εκτιμούν ότι θα χρειαστούν μήνες για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στα αμερικανικά λιμάνια, όπου σήμερα περιμένουν ολόκληρες ουρές από πλοία για να ξεφορτώσουν.
Η μείωση των ναύλων έρχεται στο τέλος της «peak» σεζόν για τις θαλάσσιες μεταφορές, η οποία συνήθως ξεκινά τον Αύγουστο, όταν οι εισαγωγείς της Δύσης αρχίζουν να αυξάνουν τα φορτία τους, για να προετοιμαστούν για την περίοδο των εορτών. Με τα περισσότερα από τα προϊόντα να έχουν φτάσει ήδη ή να βρίσκονται στον δρόμο, οι πιέσεις στο πρώτο κομμάτι του ταξιδιού εμφανίζουν αποκλιμάκωση, φέρνοντας και μείωση των ναύλων.
Βέβαια, στα ανοικτά των αμερικανικών λιμανιών παραμένουν δεκάδες πλοία, γεμάτα με χριστουγεννιάτικα δέντρα ή ηλεκτρονικές συσκευές και βαρύ εξοπλισμό, που περιμένουν εδώ και εβδομάδες για να ξεφορτώσουν. Οι ναυτιλιακές εκτιμούν ότι το «μποτιλιάρισμα» αυτό θα συνεχιστεί περίπου ως τον Φεβρουάριο τουλάχιστον.
Το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ από την Κίνα στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ μειώθηκε την περασμένη εβδομάδα κατά 26%, στα 13.295 δολάρια. Όμως, παραμένει τριπλάσιο σε σχέση με τις αρχές του έτους, όταν το ίδιο κοντέινερ κόστιζε 4.200 δολάρια.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News