Γιατί το κόστος παραγωγής ενός Ι.Χ. είναι υψηλότερο από ποτέ
Μεγάλη ζήτηση, μικρή παραγωγή
Με τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις σε μικροτσίπς και εξαρτήματα, το κόστος κατασκευής ενός οχήματος έχει ανέβει στα ύψη -ενδεχομένως είναι το υψηλότερο όλων των εποχών.
Παρ’ όλα αυτά όμως, οι καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν σαν… τρελοί, με τις παραγγελίες να ανακάμπτουν δυναμικά από το πανδημικό 2020.
Αυτή η κατάσταση έχει δημιουργήσει μια χαοτική εικόνα στα μεγάλα εργοστάσια, τα οποία αφενός έχουν κατεβάσει ρυθμούς λόγω της έλλειψης εξαρτημάτων, αφετέρου δέχονται μπαράζ παραγγελιών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg, αυτή την στιγμή η μέση τιμή ενός οχήματος στις ΗΠΑ κυμαίνεται στα 44.000 δολάρια, ενώ πριν την εκδήλωση της πανδημίας δεν ξεπερνούσε τα 35.000 δολάρια.
Η ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, όπως είναι εύλογο, έχει επηρεάσει αρνητικά και τις καθιερωμένες εκπτώσεις στην τιμή λιανικής, οι οποίες πλέον είναι σχεδόν μηδενικές (0,2%), ενώ πέρυσι έφθαναν το 5,5%.
Την ίδια ώρα, με την προσφορά οχημάτων να είναι αισθητά μειωμένη, οι πωλήσεις έχουν υποχωρήσει σημαντικά το 2021, δίνοντας συνέχεια στην πτωτική τάση του 2020.
Από την άλλη πλευρά, όμως, ο ρυθμός πώλησης ενός Ι.Χ. έχει καταγράψει εντυπωσιακή άνοδο, με τα ετοιμοπαράδοτα οχήματα να αποτελούν προϊόν προς εξαφάνιση, δείγμα της υψηλής καταναλωτικής ζήτησης.
Όσον αφορά το ερώτημα πότε επιτέλους θα διορθωθεί το πρόβλημα με τα μικροτσίπς για να πάρει μία ανάσα ο κλάδος, δυστυχώς κανείς δεν μπορεί να δώσει μια πειστική απάντηση, με τις επιπτώσεις της πανδημίας να εξακολουθούν να πλήττουν την παραγωγή στις χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Νέα «επανάσταση» στην ηλεκτροκίνηση – Φόρτιση σε μόλις 3 λεπτά
BMW: Μειώνει τις ώρες εργασίας στο εργοστάσιό της στην Ανατολική Γερμανία
Γιατί απειλείται το εργοστάσιο που έχει το μέγεθος του… Μονακό
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News