Amazon – Alibaba: Η μάχη για το e-commerce της Ευρώπης
Κλιμακώνεται η άτυπη σύγκρουση μεταξύ Alibaba και Amazon για τον κυριαρχία επί της ευρωπαϊκής αγοράς, με τους δύο κολοσσούς του e-commerce να ετοιμάζονται για τη μεγάλη μάχη των Χριστουγέννων.
Η κινεζική Alibaba, αυτή την στιγμή, φαίνεται ότι έχει αποκτήσει ένα ισχυρότερο momentum σε σχέση με την αμερικανική εταιρεία, η οποία πάντως παραμένει ο κορυφαίος πωλητής στις χώρες της δυτικής Ευρώπης.
Ωστόσο, το πρόβλημα της Amazon είναι ότι το μερίδιο αγοράς δεν μεγάλωσε καθόλου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αντίθετα, παρέμεινε σταθερό στο 19,3%.
Από την πλευρά της, η Alibaba, η οποία συγκαταλέγεται στο top-3 της ανατολικής Ευρώπης (μικρή παρουσία στη δυτική Ευρώπη), κατάφερε να διευρύνει κατά σχεδόν μία ποσοστιαία μονάδα το μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο πλέον ανέρχεται σε 2,9%.
Ο ανταγωνισμός για τη Γηραιά Ήπειρο εντείνεται ενόσω οι online αγορές έχουν αποκτήσει σταθερό βηματισμό στις επιλογές των Ευρωπαίων καταναλωτών, οι οποίοι φαίνεται να προτιμούν ολοένα και περισσότερο τα ηλεκτρονικά ψώνια.
«Είναι η ώρα για το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη του e-commerce στην Ευρώπη» σχολίασε προσφάτως η NielsenIQ, σε έκθεσή της.
Η τάση για e-αγορές ευνοούν κυρίως τον κλάδο των τροφίμων, των ποτών, της προσωπικής φροντίδας και των ειδών σπιτιού, με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να διπλασιάζονται σε Ιταλία και Ισπανία (στο α’ τρίμηνο του 2021), αλλά και να αυξάνονται σημαντικά στις υπόλοιπες χώρες.
Ωστόσο, οι πληθωριστικές πιέσεις σε συνδυασμό με τις ελλείψεις πρώτων υλών και τις αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποτελούν τις βασικές προκλήσεις, τις οποίες καλούνται να διαχειριστούν αφενός οι δύο κολοσσοί, αφετέρου ολόκληρος ο κλάδος του e-commerce.
Άλλωστε, δεν είναι λίγοι όσοι προειδοποιούν ότι τα προβλήματα θα πολλαπλασιαστούν την εορταστική περίοδο, εξαιτίας της υψηλής ζήτησης, η οποία είναι αρκετά δύσκολο να ικανοποιηθεί στο σύνολό της, λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα κατάσταση.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Άλμα 117% στις πωλήσεις το 9ημηνο
Διαβάστε επίσης: Mετά την πανδημία: Πέντε άξονες για την ψηφιακή στρατηγική των ελληνικών επιχειρήσεων
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News