Βρετανία: Προς περαιτέρω αύξηση των τιμών πριν τα Χριστούγεννα
Οι αυξήσεις των τιμών προήλθαν από το υψηλότερο κόστος για τα τρόφιμα
Για αυξήσεις των τιμών στα προϊόντα πριν από τα Χριστούγεννα, προειδοποιούν οι έμποροι του λιανικού εμπορίου στη Μεγάλη Βρετανία, την ίδια ώρα που ανέφεραν τη μικρότερη πτώση στη μέση τιμή πώλησης των αγαθών στα καταστήματά τους σε ετήσια βάση από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού.
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Βρετανικής Κοινοπραξίας Λιανικού Εμπορίου (British Retail Consortium, BRC), οι τιμές στα καταστήματα ενισχύθηκαν κατά 0,4% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, ωστόσο εν συγκρίσει με ένα χρόνο νωρίτερα υποχώρησαν κατά 0,4%, η μικρότερη πτώση σε ετήσια βάση από τον Ιανουάριο του 2020.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Σε ιστορικό χαμηλό η επάρκεια των αποθεμάτων των αγαθών
Οι αυξήσεις των τιμών προήλθαν από το υψηλότερο κόστος για τα τρόφιμα, το οποίο ενισχύθηκε κατά 0,5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
«Είναι πλέον σαφές ότι το αυξημένο κόστος από τις ελλείψεις στους εργαζόμενους, τα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού και τις αυξανόμενες τιμές των εμπορευμάτων έχουν αρχίσει να μεταφέρονται στους καταναλωτές», αναφέρει η διευθύνουσα σύμβουλος της BRC, Έλεν Ντίκινσον, προσθέτοντας ότι 3 στους 5 λιανοπωλητές στη Μεγάλη Βρετανία σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε αύξηση των τιμών πριν από τα Χριστούγεννα.
Ο δείκτης τιμών των καταστημάτων της BRC καλύπτει ένα στενότερο εύρος δαπανών σε σχέση με τον δείκτη των τιμών καταναλωτή της Τράπεζας της Αγγλίας (BoE), ο οποίος τον περασμένο Αύγουστο έτρεξε με ρυθμό 3,2% το υψηλότερο επίπεδο από το 2012.
Την περασμένη εβδομάδα, ο επικεφαλής οικονομολόγος της BoE Χόου Πιλ προέβλεψε ότι ο πληθωρισμός θα μπορούσε σύντομα να αναπηδήσει έως το 5%, ποσοστό υπερδιπλάσιο από τον επίσημο στόχο της BoE.
Διαβάστε επίσης: Η 20ετής κραιπάλη με τα φθηνά φαγητά τελείωσε, λέει ο «βασιλιάς του κοτόπουλου»
Με τον πληθωρισμό να έχει ανεβάσει ταχύτητα, οι χρηματαγορές πλέον αναμένουν ότι η βρετανική κεντρική τράπεζα θα αυξήσει τα επιτόκια την επόμενη εβδομάδα, που θα είναι η πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας.
Η έρευνα της BRC διεξάγεται σε συνεργασία με την εταιρεία έρευνας αγοράς NielsenIQ, της οποίας η εκτίμηση είναι ότι οι αυξανόμενες τιμές θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια μεταστροφή των καταναλωτών από τις διακριτικές δαπάνες στις απαραίτητες.
moneyrevievew.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News