Β2Β: Αποχωρούν τα μετρητά – Επικρατούν κάρτες και instant payments
Αργά, αλλά σταθερά ανακάμπτει ο κλάδος B2B, με τις συναλλαγές να ανέρχονται περίπου στα 49 τρισ. δολάρια παγκοσμίως το 2021. Σύμφωνα με σχετική έκθεση της Juniper Research οι συναλλαγές επιχειρήσεων προς επιχειρήσεις (B2Β) θα ξεπεράσουν τα 54 τρισ. δολάρια το 2023, σημειώνοντας ήπια ανάπτυξη του κλάδου και στα επόμενα δύο χρόνια.
Παρότι η κίνηση σε πολλές επιχειρήσεις παγκοσμίως έχει επιστρέψει στα προ πανδημικά επίπεδα, οι μακροπροθεσμες οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας εξακολουθούν να στραγγαλίζουν την ανάπτυξή τους. Σύμφωνα με την έκθεση της Juniper, προκειμένου να αποκτήσουν ξανά την απαραίτητη δυναμική οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αξιοποιήσουν τεχνολογικά μέσα για την διευκόλυνση των μεθόδων πληρωμής και να εξερευνήσουν λύσεις αυτοματοποίησης. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί η χειρονακτική εργασία και θα ενισχθεί η ρευστότητα των εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των μικρών επιχειρήσεων.
Κατά την εκτίμηση της Juniper, η ανάγκη αυτοματοποίησης των πληρωμών B2B έχει οδηγήσει σε γενικότερη αλλαγή στον τρόπο πληρωμών. Ο όγκος των συναλλαγών B2B με επιταγές θα μειωθεί κατά 30% στο διάστημα μεταξύ 2021 και 2023, ενώ οι πληρωμές με μετρητά θα υποχωρήσουν κατά 11% κατά το ίδιο διάστημα. Η ανάγκη για αυτοματοποίηση των πληρωμών σημαίνει ουσιαστικά μεταβολή προς ευκολότερους τύπους πληρωμών, όπως για παράδειγμα μέσω καρτών και άλλου είδους άμεσων πληρωμών.
«Η πανδημία έχει επιταχύνει την τάση απομάκρυνσης από τις παραδοσιακές μεθόδους πληρωμών, με επίκεντρο στην ανάπτυξη των άμεσων πληρωμών (instant payments) και της χρήσης καρτών. Η μετάβαση αυτή θα είναι σημαντική για την αυτοματοποίηση, αλλά απαιτείται κι άλλος χρόνος, δεδομένης της καθιερωμένης φύσης αυτών των διαδικασιών», δήλωσε ο συντάκτης της έρευνας της Juniper, Νικ Μέιναρτν.
Σύμφωνα με την Juniper, ταχύτερα αναπτύσσονται οι instant payments και συγκεκριμένα μέχρι το 2023 αναμένεται πως όσον αφορά τις συναλλαγές B2B οι άμεσες πληρωμές θα αναπτυχθούν κατά 56%.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News