Business & Finance Τετάρτη 6/10/2021, 16:57
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

IKEA: Στην «αγκαλιά» της Τουρκίας για να μειώσει το κόστος μεταφοράς

IKEA: Στην «αγκαλιά» της Τουρκίας για να μειώσει το κόστος μεταφοράς

Να αυξήσει την παραγωγή που διαθέτει στην Τουρκία, σε μια προσπάθεια ελαχιστοποίησης των επιπτώσεων από τις αναταράξεις που σχετίζονται με την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, σχεδιάζει η IKEA.

Η σουηδική εταιρεία, συγκεκριμένα, φιλοδοξεί να μεταφέρει την παραγωγή πιο κοντά στα σημεία πώλησης, δηλαδή στην Ευρώπη, προκειμένου να μειώσει το κόστος μεταφοράς, το οποίο παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Σήμερα, εξάλλου, πολλά προϊόντα -όπως πολυθρόνες, βιβλιοθήκες, τραπεζαρίες κ.α.- ταξιδεύουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα έως ότου καταλήξουν στην Γηραιά Ήπειρο, η οποία συνιστά το βασικό σημείο πώλησης.

Διαβάστε επίσης: Εταιρεία που καταγράφει κέρδη ρεκόρ από τα προβλήματα εφοδιασμού

«Εξαιτίας των προβλημάτων παράδοσης που αντιμετωπίζουμε, αυξάνουμε την παραγωγή στην Τουρκία» επιβεβαίωσε ο οικονομικός διευθυντής, Kerim Nisel, ο οποίος αρνήθηκε πάντως να προσδιορίσει το ακριβές ύψος της αλλαγής.

«Ίσως δεν είναι καλή στρατηγική να παράγουμε αντικείμενα σε μία χώρα και μετά να προσπαθούμε να τα μεταφέρουμε σε όλο τον κόσμο» έσπευσε να προσθέσει, στο ίδιο πλαίσιο.

Η σουηδική εταιρεία ήδη διαθέτει επτά καταστήματα στην Τουρκία, με τις εξαγωγές να είναι τρεις φορές περισσότερες σε σχέση με τις εισαγωγές. Στη γειτονική χώρα, άλλωστε, παράγονται προϊόντα γυαλιού, μετάλλων και κεραμικών.

Διαβάστε επίσης: Φόβοι για επιβράδυνση στην Ευρωζώνη – Πρώτη επιδείνωση του οικονομικού κλίματος για το 2021

Σύμφωνα με τον Nisel, το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ από την ανατολική Ασία στην Ευρώπη κοστίζει σήμερα 12.000 δολάρια, όταν πριν το ξέσπασμα της πανδημίας δεν υπέρβαινε τα 2.000 δολάρια.

«Είναι πιο λογικό η παραγωγή να βρίσκεται κοντά στα σημεία πώλησης» σχολίασε, υπεραμυνόμενος της απόφασης ενίσχυσης της τουρκικής μεταποιητικής δραστηριότητας.

Πάντως, δεν είναι η πρώτη εταιρεία, η οποία προχωράει στην υιοθέτηση ενός τέτοιου μοντέλου, προκειμένου να αντιμετωπίσει το υψηλό κόστος μεταφοράς. Το ίδιο έχουν πράξει και άλλα ευρωπαϊκά brands, τα οποία έχουν αυξήσει την παραγωγή στα εργοστάσια που διατηρούν σε Σερβία, Κροατία, Τουρκία, Τυνησία και Αίγυπτο.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News