ΟΟΣΑ: Σε ποιές χώρες πληρώνονται περισσότερο οι καθηγητές
Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών
Από τους πιο κακοπληρωμένους είναι οι καθηγητές στην Ελλάδα, σύμφωνα με την φετινή κατάταξη το Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), η οποία δείχνει ότι υπάρχουν τεράστιες αποκλίσεις στους μισθούς τους.
Κατά μέσο όρο, οι καθηγητές στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ κερδίζουν το 81-96% των μισθών των εργαζομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παγκόσμιοι οργανισμοί και τα Ηνωμένα Εθνή απευθύνουν έκκληση στις κυβερνήσεις να αυξήσουν τις επενδύσεις στην εκπαίδευση με αφορμή τη σημερινή Ημέρα των Εκπαιδευτικών.
Η Ελλάδα βρίσκεται προς το τέλος της κατάταξης, λίγο πριν απο την Πολωνία, τη Σλοβακία, τη Λετονία, την Ουγγαρία, την Κόστα Ρίκα και τη Βραζιλία.
Στην πρώτη θέση κατατάσσεται το Λουξεμβούργο και ακολουθεί η Γερμανια, η Ελβετία, η Δανία και η Ισπανία.
Στο Λουξεμβούργο, ένας καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με 15 έτη προϋπηρεσίας, μπορεί να περιμένει μία αμοιβή της τάξης των 109.000 δολαρίων τον χρόνο, ενώ στους υψηλόμισθους είναι και οι καθηγητές στην Ολλανδία.
Στο άλλο άκρο, στη Σλοβακία, οι καθηγητές στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης με την ίδια εμπειρία κερδίζουν λιγότερο από το ένα τέταρτο του εισοδήματος των καθηγητών στο Λουξεμβούργο, δηλ. γύρω στα 19.000 δολάρια.
Οι πάροχοι εκπαίδευσης πρέπει να προσλαμβάνουν και να κρατούν τους δασκάλους καλύτερης ποιότητας για να καλύψουν τα κενά μάθησης και να διασφαλίσουν ότι κάθε παιδί έχει πρόσβαση σε μια ποιοτική εκπαίδευση, που είναι ο τέταρτος στόχος βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.
«Οι μισθοί και οι συνθήκες εργασίας θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικοί παράγοντες για την προσέλκυση, ανάπτυξη και διατήρηση εξειδικευμένων και υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολείων», αναφέρει η έκθεση του ΟΟΣΑ.
«Είναι σημαντικό για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να εξετάζουν προσεκτικά τους μισθούς και τις προοπτικές σταδιοδρομίας των εκπαιδευτικών, καθώς προσπαθούν να εξασφαλίσουν τόσο εκπαίδευση υψηλής ποιότητας όσο και προϋπολογισμούς βιώσιμης εκπαίδευσης».
Γενικότερα, το εκπαιδευτικό συστημα πρέπει να προλαμβάνει και να διατηρεί καθηγητές όσο το δυνατόν υψηλότερης ποιότητας προκειμένου να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά και να διασφαλιστεί ότι κάθε παιδί έχει πρόσβαση σε μια ποιοτική εκπαίδευση, που είναι ο τέταρτος στόχος βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.
moneyreview.gr με πληροφορίες από την ιστοσελίδα του World Economic Forum
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News