Σε αυτόνομη εταιρεία τα φορτηγά της Mercedes – Συμφώνησε η πλειοψηφία των μετόχων
Προσφέρει ευελιξία στην αυτοκινητοβιομηχανία
Για καλύτερη ανταπόκριση στις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε κλάδου, η Daimler ποφάσισε την απόσχιση του τμήματος φορτηγών από τη θυγατρική της, Mercedes-Benz. Έχοντας λάβει έγκριση από το 99,99% των μετόχων, η αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να χωρίσει σε λειτουργικό επίπεδο τη μάρκα πολυτελείας από το τμήμα των φορτηγών.
Από την κίνηση αυτή προσβλέπει στην ταχύτερη και πιο εστιασμένη ανταπόκριση στις εκάστοτε ανάγκες του κάθε κλάδου, όπως για παράδειγμα οι ηλεκτρικές μπαταρίες και η αυτόνομη οδήγηση. Τα δύο τμήματα λειτουργούσαν υπό την ίδια ομπρέλα επί περίπου έναν αιώνα. Εκτός αυτού, οι επενδυτές ζητησαν περισσότερη διαφάνεια διαφάνεια και περαιτέρω βελτιώσεις στον τομέα των φορτηγών, ο οποίος παρουσιάζει επί πολύ καιρό ζημίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος του τμήματος φορτηγών και λεωφορείων της Daimler, Martin Daum, ανήρτησε στο twitter: «Έχω μόνο δύο λέξεις για όλους τους μετόχους της Daimer: ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ! Με μία μεγάλη πλειοψηφία 99,9% αποφασίσατε ότι η Daimer Truck θα γίνει ανεξάρτητη εταιρεία. Θα φροντίσουμε να τιμήσουμε την εμπιστοσύνη σας».
CEO Martin Daum: “I only have two words for all Daimler shareholders: THANK YOU! With a huge majority of 99.9 % you decided that Daimler Truck will become an independent company. We’ll make sure we honor your trust!” pic.twitter.com/bGmtEPiQk7
— Daimler Trucks & Buses (@DaimlerTruckBus) October 1, 2021
«Για μία μάρκα πολυτελείας, τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ χαμηλά – τα προγράμματα περικοπής των εξόδων δεν έχουν φέρει αποτελέσματα στο τμήμα φορτηγών και βοήθησαν μόνο στο τμήμα των αυτοκινήτων», δήλωσε ο Ingo Speich, υψηλόβαθμο στέλεχος τηςν Deka Investment. Συνεπώς, το τμήμα των φορτηγών καθιστούσε την μητρική Daimler πιο ευάλωτη σε οικονομικό επίπεδο.
Στρατηγική
Η απόσχιση του τμήματος φορτηγών είναι κατά πάσα πιθανότητα η σημαντικότερη στρατηγική κίνηση της Daimler από το 2007, όταν δηλαδή πούλησε την Chrystler. Πρόκειται επίσης για καίριο σημείο στο σχέδιο του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας, Ola Kallenius, ο οποίος θέλει να καταστήσει την αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερο ευέλικτη. Αξίζει να σημειωθεί πως όταν ο Kallenius μπήκε πίσω από το τιμόνι της εταιρείας, όφειλε να προβεί σε τολμηρές και ανατρεπτικές κινήσεις, αφού η Daimer έφερε τα οικονομικά βάρη που είχε αφήσει ο προκάτοχός του, Dieter Zetsche.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Kallenius, οι μεγαλοεπενδυτές της Daimler ανταποκρίθηκαν θετικά στην στρατηγική της εταιρείας, η οποία είχε ανακοινώσει τα εν λόγω σχέδια νωρίτερα μέσα στο έτος. «Καταλαβαίνουν τη λογική πίσω από αυτή τη συμφωνία», δήλωσε ο Kallenius στην τηλεόραση του Bloomberg πριν από λίγες ημέρες.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News