Toyota: Υποβαθμίζει τον στόχο της ετήσιας παραγωγής της
Σε υποβάθμιση του στόχου της κατά 300.000 οχήματα αναφορικά με την ετήσια φετινή της παραγωγή, προχώρησε σήμερα Παρασκευή η Toyota. Κι ο λόγος για την επί τα χείρω αναθεώρησή της δεν έχει να κάνει με την έλλειψη σε ημιαγωγούς που έχει πλήξει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, αλλά με τις ελλείψεις που παρουσιάζονται σε ανταλλακτικά και άλλα εξαρτήματα για αυτοκίνητα.
Οι νέες ελλείψεις έχουν προκληθεί από τη μείωση της παραγωγικής δυναμικότητας των εργοστασίων σε Βιετνάμ και Μαλαισία, εξαιτίας της αύξησης των κρουσμάτων του κορωνοϊού.
«Η μείωση της παραγωγής οφείλεται στον συνδυασμό της έλλειψης των ημιαγωγών και της πανδημίας, ωστόσο επί του παρόντος είναι ο κορωνοϊός που έχει τη μεγαλύτερη επίδραση», δήλωσε ο Καζουνάρι Κουμακούρα, στέλεχος στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Toyota σε αντίθεση με τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν αναγκάσθηκε να προχωρήσει σε περικοπές στην παραγωγή της, διότι από το 2011 και μετά τους καταστροφικούς σεισμούς στην Ιαπωνία, φροντίζει πάντα να διαθέτει πλεονάζοντα αποθέματα.
Εντούτοις η σημερινή ανακοίνωσή της υποδεικνύει ότι καμιά εταιρεία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να διαφύγει από τις αρνητικές επιπτώσεις της Covid-19.
Η έλλειψη σε ημιαγωγούς έχει εξαναγκάσει τις εταιρείες τη μια μετά την άλλη να περιορίζουν την παραγωγή τους και να μειώνουν τις ώρες απασχόλησης του προσωπικού τους. Ένα στοιχείο που καταδεικνύει τις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος, είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα τη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, συρρικνώθηκαν σχεδόν κατά 20% τον Αύγουστο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα ένα χρόνο νωρίτερα κι αυτό διότι δεν υπήρχαν αρκετά αυτοκίνητα να πουληθούν στις εκθέσεις.
Βάσει των νέων προβλέψεων της Toyota, για το έτος που ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου του 2022, αναμένει να κατασκευάσει 9 εκατ. οχήματα, από 9,3 εκατ. των προηγούμενων εκτιμήσεων, ωστόσο διατήρησε στο ίδιο επίπεδο τις προβλέψεις της για τα λειτουργικά κέρδη της, στα 2,5 τρισ. γεν (22,7 δισ. δολάρια).
Η ιαπωνική εταιρεία είχε ήδη περιορίσει την παραγωγή της κατά 360.000 οχήματα έως τον Σεπτέμβριο, θα μειώσει την παραγωγή της κατά 70.000 αυτό τον μήνα και κατά 330.000 τον Οκτώβριο. Ελπίζει να καταφέρει έως το τέλος του οικονομικού της έτους, η μείωση των οχημάτων να περιορισθεί στα 300.000.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News