ΙΑΤΑ: Μικρότερος ο κλάδος των αερομεταφορών μετά την πανδημία
«Θα χρειασθούν χρόνο οι αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να φέρουν τους ισολογισμούς τους στα επιθυμητά επίπεδα»
Επιφυλακτική αναφορικά με την κατάσταση του κλάδου των αερομεταφορών μετά την κρίση της πανδημίας, εμφανίζεται η Διεθνής Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), καθώς διά στόματος του επικεφαλής της, εκφράζει αμφιβολίες σχετικά με την ανάκαμψή του.
Η αεροπορική βιομηχανία έχει πληγεί από την πανδημία, η οποία και συνεχίζει να διατηρεί πολλά αεροσκάφη καθηλωμένα, ενώ πολλά είναι εκείνα που πετούν σχεδόν άδεια, καθώς η ζήτηση δεν έχει επανέλθει ακόμη στα φυσιολογικά επίπεδα.
«Θα είναι μια μικρότερη βιομηχανία. Δεν πρόκειται να ανακτήσουμε τη δυναμικότητα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Ουίλι Ουόλς, σε προ-ηχογραφημένη διαδικτυακή συνέντευξη που μεταδόθηκε σήμερα Δευτέρα, επισημαίνοντας τόσο τα αεροσκάφη που αποσύρθηκαν όσο και τις απολύσεις του προσωπικού και τις αναστολές στις συμβάσεις εργασίας.
«Θα είναι μια πιο επιφυλακτική βιομηχανία. Δεν αναμένω δράση από πλευράς συγχωνεύσεων και εξαγορών, κυρίως επειδή ο κόσμος φυλάει πια τα μετρητά που διαθέτει», τονίζει. Όπως σημείωσε οι δαπάνες των πολύτιμων πόρων σε μετρητά θα είναι εξαιρετικά επικίνδυνες, ωστόσο πιστεύει ότι θα υπάρξει κάποιου είδους ενοποίηση των αεροπορικών εταιρειών, μια κίνηση που θα συρρικνώσει τις δραστηριότητές τους και θα αποτρέψει κάποιες αποτυχίες.
«Θα χρειασθούν χρόνο οι αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να φέρουν τους ισολογισμούς τους στα επιθυμητά επίπεδα», προσέθεσε. Η ΙΑΤΑ αναμένει η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 πριν την πανδημία, το 2024.
Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες που θα επιβιώσουν θα καλύψουν τα κενά που θα αφήσουν εκείνες που θα χρεοκοπήσουν, θα πρέπει να είναι προσεκτικές στο πόσο γρήγορα θα επανέλθουν, συνέστησε. «Οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα είναι σε θέση να αναλάβουν τον κίνδυνο να εκτελούν ζημιογόνες πτήσεις βραχυπρόθεσμα», δήλωσε στον σύμβουλο του κλάδου Τζον Στρίκλαντ.
Ωστόσο, δεν πιστεύει ότι η κρίση έχει ασκήσει πιέσεις στα επιχειρηματικά μοντέλα των αεροπορικών εταιρειών, όπως αυτά των περιφερειακών ή χαμηλού κόστους αερομεταφορέων, μεταξύ άλλων. «Τίποτα δεν άλλαξε τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα αυτής της βιομηχανίας», κατέληξε.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News