Όσοι λένε «όχι» στο εμβόλιο βγαίνουν, ξοδεύουν περισσότερο από τους εμβολιασμένους
Οι ΗΠΑ, όπως και συνολικά οι οικονομίες της Δύσης, ποντάρουν στον εμβολιασμό του πληθυσμού τους, για την επανεκκίνηση των οικονομιών τους, με το άνοιγμα ολοένα και περισσότερων δραστηριοτήτων, και την τόνωση της κατανάλωσης. Ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εμβολιασμένοι καταναλώτες βγαίνουν λιγότερο για να πάνε σε εστιατόρια, κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής, χώρους ψυχαγωγίας από εκείνους που δεν σχεδιάζουν να κάνουν το εμβόλιο.
Οι εμβολιασμένοι καταναλωτές «προχωρούν με προσεχτική αισιοδοξία» εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Cardify, Ντέρεκ Φανγκ. «Δεν είναι ακόμη πολύ άνετοι στο να βγουν σε χώρους με πλήθος ανθρώπων» προσθέτει.
Όσοι δεν εμβολιάζονται από την άλλη τείνουν να παίρνουν περισσότερα ρίσκα και να «ζουν ήδη μία σχετικά φυσιολογική ζωή» λέει ο κ. Φανγκ, προσθέτοντας: «Καθώς τα μέρη ανοίγουν, αυτοί είναι που οδηγούν την κατανάλωση».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cardify οι δαπάνες σε χώρους ψυχαγωγίας μεταξύ αυτών που δεν σχεδιάζουν να κάνουν το εμβόλιο αυξήθηκαν 20% τον Απρίλιο σε σχέση με τον Ιανουάριο. Το ίδιο διάστημα ήταν αυξημένες μόλις κατά 10% μεταξύ των εμβολιασμένων.
Η κίνηση ανά τη χώρα σε αεροδρόμια, ξενοδοχεία, θέατρα και άλλες δια ζώσης υπηρεσίες εξακολουθεί να είναι χαμηλότερα σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Αλλά έχει αυξηθεί σε σχέση με τον χειμώνα και η αύξηση είναι μεγαλύτερη σε πολιτείες με ποσοστό εμβολιασμένων κάτω του 45% από ό,τι σε εκείνες με υψηλότερα ποσοστά εμβολιασμού, όπως προκύπτει από στοιχεία της Earnest Research που παρουσιάζει η Wall Street Journal.
Σχεδόν το σύνολο των πολιτειών με υψηλότερα ποσοστά εμβολιασμού (και βραδύτερη αύξηση καταναλωτικών δαπανών) είναι πολιτείες που ψήφισαν τον Τζο Μπάιντεν τον περασμένο Νοέμβριο σύμφωνα με την Earnest.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News