McKinsey: Τι θα ξοδέψουν οι καταναλωτές μετά την πανδημία
Μάλλον καλά νέα για τις διαθέσεις των καταναλωτών
Η άνοδος της ζήτησης και οι συσσωρευμένες αποταμιεύσεις αποτελούν εχέγγυο για μια ισχυρή ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών την επόμενη περίοδο, οπότε και θα αρχίσουν να γίνονται απτά τα οφέλη από την επίτευξη ανοσίας μέσω των εμβολιασμών κατά της Covid-19.
Εφόσον επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά της κατανάλωσης; Η McKinsey επιχειρεί να δώσει ορισμένες απαντήσεις, διερευνώντας τις τάσεις στις περιοχές που αποτελούν βαρόμετρο για τη διεθνή οικονομία.
Με δείγμα τις ΗΠΑ, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο, η McKinsey φέρνει μάλλον καλά νέα για τις διαθέσεις των καταναλωτών και κατ’ επέκταση για τις προοπτικές των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε μια σειρά από τομείς προϊόντων και υπηρεσιών.
Ειδικότερα, εκτιμά ότι οι ηλεκτρονικές αγορές, οι εικονικές επισκέψεις υγειονομικής περίθαλψης και οι δαπάνες για τη ζωή στο σπίτι, οι οποίες μπήκαν σε τροχιά ανόδου λόγω της πανδημίας, θα διατηρήσουν τη δυναμική τους και μετά την πανδημία, την ώρα μάλιστα που η τηλεκπαίδευση, οι αερομεταφορές αναψυχής και οι ζωντανές μορφές διασκέδασης θα έρθουν πιο κοντά στα επίπεδα προ πανδημίας.
Πάντως, πέρα από την επιμέρους ανάλυση των καταναλωτικών τάσεων, η McKinsey δεν παραλείπει να εκφράσει τον προβληματισμό της για τη βιωσιμότητα της ανάκαμψης την επόμενη ημέρα, δεδομένου ότι μπορεί κάποιοι να έχουν ενισχύσει τις αποταμιεύσεις τους και να διψούν για κατανάλωση, αλλά κάποιοι άλλοι έχασαν δουλειές και εισοδήματα, σε ένα περιβάλλον όπου η αυτοματοποίηση των διαδικασιών, την οποία επιτάχυναν οι ανάγκες της πανδημίας, οδηγεί σε disruption μια σειρά από τομείς υπηρεσιών.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News