Business & Finance Κυριακή 2/05/2021, 18:05
OIKONOMIA

McKinsey: Τι θα ξοδέψουν οι καταναλωτές μετά την πανδημία

Μάλλον καλά νέα για τις διαθέσεις των καταναλωτών

McKinsey: Τι θα ξοδέψουν οι καταναλωτές μετά την πανδημία

Η άνοδος της ζήτησης και οι συσσωρευμένες αποταμιεύσεις αποτελούν εχέγγυο για μια ισχυρή ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών την επόμενη περίοδο, οπότε και θα αρχίσουν να γίνονται απτά τα οφέλη από την επίτευξη ανοσίας μέσω των εμβολιασμών κατά της Covid-19.

Εφόσον επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά της κατανάλωσης; Η McKinsey επιχειρεί να δώσει ορισμένες απαντήσεις, διερευνώντας τις τάσεις στις περιοχές που αποτελούν βαρόμετρο για τη διεθνή οικονομία.

The consumption shock was triggered by lockdowns and health fears that severely curtailed spending on services, setting it apart from past recessions.

Με δείγμα τις ΗΠΑ, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο, η McKinsey φέρνει μάλλον καλά νέα για τις διαθέσεις των καταναλωτών και κατ’ επέκταση για τις προοπτικές των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε μια σειρά από τομείς προϊόντων και υπηρεσιών. 

Spending restrictions and stimulus payments boosted savings in 2020, more than doubling US household savings from 2019 to $3 trillion.

Ειδικότερα, εκτιμά ότι οι ηλεκτρονικές αγορές, οι εικονικές επισκέψεις υγειονομικής περίθαλψης και οι δαπάνες για τη ζωή στο σπίτι, οι οποίες μπήκαν σε τροχιά ανόδου λόγω της πανδημίας, θα διατηρήσουν τη δυναμική τους και μετά την πανδημία, την ώρα μάλιστα που η τηλεκπαίδευση, οι αερομεταφορές αναψυχής και οι ζωντανές μορφές διασκέδασης θα έρθουν πιο κοντά στα επίπεδα προ πανδημίας.

The recovery in consumer spending is likely to be more uneven between income and age cohorts in the United States than in Europe.

Πάντως, πέρα από την επιμέρους ανάλυση των καταναλωτικών τάσεων, η McKinsey δεν παραλείπει να εκφράσει τον προβληματισμό της για τη βιωσιμότητα της ανάκαμψης την επόμενη ημέρα, δεδομένου ότι μπορεί κάποιοι να έχουν ενισχύσει τις αποταμιεύσεις τους και να διψούν για κατανάλωση, αλλά κάποιοι άλλοι έχασαν δουλειές και εισοδήματα, σε ένα περιβάλλον όπου η αυτοματοποίηση των διαδικασιών, την οποία επιτάχυναν οι ανάγκες της πανδημίας, οδηγεί σε disruption μια σειρά από τομείς υπηρεσιών.

What behaviors will stick and what will not differ by sector and geography, but overall we find e-grocery is the most sticky and remote education the least.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News