Apple: Διπλασιασμός των κερδών και μάχη με το… Facebook
Η εκρηκτική αύξηση της ζήτησης για iPhone στην Κίνα και όχι μόνο και οι ανθεκτικές πωλήσεις των Mac είχαν ως αποτέλεσμα η Apple να διπλασιάσει τα κέρδη της το δεύτερο τρίμηνο χρήσης (Ιανουάριος – Μάρτιος) . Ωστόσο ο αμερικανικός κολοσσός παραδέχθηκε ότι έχει αρχίσει να αισθάνεται τις πιέσεις από το παγκόσμιο έλλειμμα στα μικροτσίπ.
Με τους πολίτες να εργάζονται, να ψυχαγωγούνται και να κάνουν τις αγορές τους online από το σπίτι, τα έσοδα της Apple το συγκεκριμένο διάστημα έκαναν άλμα 54% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτεαρ, στα 89,6 δισ. δολάρια, υπερβαίνοντας με άνεση τον πήχυ των προβλέψεων που είχε τεθεί στα 77,3 δισ. δολάρια. Ο όγκος των πωλήσεων των iPhone έκανε αυξήθηκε 66% (στο πρώτο πλήρες τρίμηνο για το μοντέλο 12). Σχεδόν διπλασιασμός επετεύχθη για τα iPad και Mac.
Τα κέρδη της εταιρείας σκαρφάλωσαν έτσι στα 23,6 δισ. δολάρια από 11,3 δισ. δολάρια το διάστημα Ιανουαρίου- Μαρτίου 2020.
Στον απόηχο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, η μετοχή της Apple κατέγραφε άνοδο 2% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές σε σχέση με το κλείσιμό της στα 133,58 δολάρια το βράδυ της Τετάρτης στην παραδοσιακή πλατφόρμα του χρηματιστήριου της Νέας Υόρκης.
Όπως συνέβη και τα προηγούμενα τρίμηνα η Apple απέφυγε να δώσει την εκτίμησή της για τις οικονομικές επιδόσεις του τρέχοντος τριμήνου, που. λήγει τον Ιούνιο. Σε call με τους αναλυτές ωστόσο, προειδοποίησε πως οι πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να «φάνε» από τα έσοδά της έως και 4 δισ. δολάρια.
H μάχη με το Facebook
H εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε ότι η νέα εκδοχή του λειτουργικού συστήματος iOS θα έχει ένα νέο εργαλείο, που θα επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν εάν θέλουν οι εφαρμογές να συγκεντρώνουν τα δεδομένα τους. Υπάρχει το ενδεχόμενο πολλοί να απαντήσουν αρνητικά.
Η χρήση των δεδομένων αυτών είναι ένας σοβαρότατος παράγοντας στον οποίο βασίζεται η κερδοφορία του στηριζόμενου στις διαφημίσεις μοντέλου του Facebook. Επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να στοχεύουν σε συγκεκριμένες ομάδες και να παρακολουθούν την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεών τους σε διαφορετικό κοινό. Το Facebook ήδη αναγνώρισε πως το νέο αυτό στοιχείο μπορεί να του προκαλέσει ζημιά.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News