Business & Finance Δευτέρα 30/11/2020, 11:01
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Airbnb και DoorDash επισφραγίζουν μία χρονιά-ρεκόρ για τα IPOs

Airbnb και DoorDash επισφραγίζουν μία χρονιά-ρεκόρ για τα IPOs

Σε υψηλότερες των προβλέψεων αποτιμήσεις στοχεύουν Airbnb και DoorDash για τις αρχικές δημόσιες εγγραφές τους, καθώς η αγορά των IPOs εμφανίζεται ιδιαίτερα δυναμική, παρά την αβεβαιότητα που προκαλεί η πανδημία. 

Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η Airbnb στοχεύει σε ένα εύρος αποτίμησης 30-33 δισ. δολαρίων, καθώς αύριο θα ξεκινήσει το επενδυτικό roadshow της. Σημειώνεται ότι ο αρχικός στόχος της εταιρείας είχε τεθεί γύρω στα 30 δισ. δολάρια. 

Η DoorDash στοχεύει σε ένα εύρος αποτίμησης 25-28 δισ. δολαρίων, έναντι των 25 δισ. δολαρίων που ήταν αρχικά ο στόχος της εταιρείας για το IPO. Το roadshow της ξεκινά σήμερα. 

Συνήθως, οι εταιρείες δίνουν ένα σχετικά συντηρητικό αρχικό στόχο, ώστε να έχουν περιθώριο να τιμολογήσουν τις μετοχές τους στο άνω όριο του εύρους ή και υψηλότερα από αυτό, πριν από την έναρξη της διαπραγμάτευσής τους. 

Η Airbnb και η DoorDash αναμένεται να εισάγουν τις μετοχές τους προς διαπραγμάτευση στα μέσα του Δεκεμβρίου, ένα μήνα που συνήθως είναι αρκετά ήσυχος σε ό,τι αφορά τις αρχικές δημόσιες εγγραφές. Όμως, το 2020 έχει υπάρξει μια πολύ καλή χρονιά για τα IPOs. Το ποσό που έχει αντληθεί μέσω αρχικών εκδόσεων στα αμερικανικά χρηματιστήρια έχει ήδη αγγίξει επίπεδα ρεκόρ, καθώς η εκτίναξη των αποτιμήσεων στον τεχνολογικό κλάδο ενθαρρύνει μια σειρά από ιδιωτικές εταιρείες να περάσουν το κατώφλι του χρηματιστηρίου. 

Βοηθά, άλλωστε και το χρηματιστηριακό ράλι, καθώς ο δείκτης Nasdaq άγγιξε την Παρασκευή νέο επίπεδο ρεκόρ, παρότι η συνεδρίαση ήταν συντομευμένη λόγω της γιορτής των Ευχαριστιών. 

Από τις αρχές του έτους, περισσότερα από 140 δισ. δολάρια έχουν αντληθεί μέσω 383 αρχικών δημόσιων εγγραφών στα αμερικανικά χρηματιστήρια. Αυτό σημαίνει ότι το 2020 ξεπερνά ακόμα και το ρεκόρ που είχε σημειωθεί στο αποκορύφωμα της άνθησης των dot-coms, το 1999, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dealogic. 

Τόσο η Airbnb όσο και η DoorDash έχουν εμφανίσει αντοχές στην πανδημία, καθώς οι καταναλωτές αποφεύγουν τα ξενοδοχεία και προτιμούν τα σπίτια  για τις διακοπές και τις πιο μακροχρόνιες διαμονές τους, ενώ την ίδια στιγμή, επιλέγουν να παραγγέλνουν φαγητό στο σπίτι, για να αποφύγουν τα εστιατόρια. 

Σημειώνεται ότι η Airbnb είχε αποτιμηθεί στα 31 δισ. δολάρια όταν άντλησε χρηματοδότηση το 2017, ενώ στη συνέχεια η αποτίμησή της κατρακύλησε στα 18 δισ. δολάρια, όταν οι κρατήσεις μειώθηκαν δραματικά στο ξεκίνημα της πανδημίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μπράιαν Τσέσκι, έσπευσε να δανειστεί 2 δισ. δολάρια, να περικόψει τις δαπάνες για μάρκετινγκ και να απολύσει το ένα τέταρτο του προσωπικού της εταιρείας. Έως το καλοκαίρι οι κρατήσεις είχαν ανακάμψει, όμως απέχουν ακόμα πολύ από τα προ-κορωνοϊού επίπεδα. 

Στην περίπτωση της DoorDash, η άνοδος της εταιρείας έχει υπάρξει μετεωρική. Η αποτίμησή της διαμορφωνόταν μόλις στα 1,4 δισ. δολάρια το 2018 και άγγιξε τα 15 δισ. δολάρια φέτος, καθώς τα μερίδια αγοράς της αυξάνονταν. Σήμερα, είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στον κλάδο, με αποτέλεσμα η αξία της να ξεπερνά ενδεχομένως και τα 25 δισ. δολάρια. 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News