Facebook: Αφαίρεσε 16.000 ομάδες για παραπλανητικές κριτικές σε προϊόντα και υπηρεσίες
Την αφαίρεση 16.000 ομάδων από την πλατφόρμα του ανακοίνωσε το Facebook, διότι μέσω των λογαριασμών τους πουλούσαν ή αγόραζαν παραπλανητικές κριτικές που αφορούσαν προϊόντα και υπηρεσίες. Στην κίνηση αυτή το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης προχώρησε, μετά από παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA), για δεύτερη φορά για το συγκεκριμένο θέμα.
Σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση της CMA, το Facebook επίσης προέβη σε αλλαγές προκειμένου να αποκλείσει, αφαιρέσει και να εμποδίσει περιεχόμενο επί πληρωμή το οποίο ενδεχομένως να παραπλανούσε τους χρήστες στην πλατφόρμα του, κάτι που έκανε και στο Instagram.
«Είχαμε στενή συνεργασία με τη CMA για να αντιμετωπίσουμε το συγκεκριμένο ζήτημα. Η δόλια και παραπλανητική δραστηριότητα δεν είναι επιτρεπτή στις πλατφόρμες μας, όπως η προσφορά ή η εμπορία ψευδών κριτικών», δήλωσε εκπρόσωπος του Facebook.
Η CMA άρχισε από το 2019 μια σειρά ενεργειών για να αντιμετωπίσει τις ψευδείς κριτικές, ζητώντας από το Facebook και το eBay, να ελέγξουν τις πλατφόρμες τους, μετά τη διαπίστωση ότι υπάρχει μια αναπτυσσόμενη αγορά παραπλανητικών κριτικών.
Η βρετανική Επιτροπή Ανταγωνισμού επίσης διεξάγει έρευνα για το Facebook, για θέματα μονοπωλίου στην απόκτηση της εφαρμογής Giphy, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο το μέσο κοινωνικής δικτύωσης δέχεται πιέσεις αναφορικά με τις πρακτικές που ακολουθεί στο διαμοιρασμό δεδομένων, όπως και για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων και ρητορικής μίσους.
«Η πανδημία σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι ψωνίζουν διαδικτυακά και εκατομμύρια από εμάς διαβάζουν κριτικές, προκειμένου να κάνουμε επιλογές για τις οποίες θα έχουμε κάποια πληροφόρηση. Γι αυτό οι ψευδείς και οι παραπλανητικές κριτικές είναι τόσο καταστροφικές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της CMA Αντρέα Κοσέλι.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News