Διώρυγα Σουέζ: Πόσο στοίχισε η περιπέτεια του Ever Given
Ολοκληρώθηκε η αποκόλληση του Ever Given
Σε κανονική τροχιά πλεύσης βρίσκεται το Ever Given ύστερα από επίμονες προσπάθειες ημερών. Τα πλοία που περίμεναν στην ουρά είναι και πάλι σε κίνηση, αλλά για να επιστρέψει η κυκλοφορία σε κανονικούς ρυθμούς υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί να περάσουν ακόμη τρεις ημέρες.
Το να επανέλθει η Διώρυγα, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο, σε κανονικούς ρυθμούς είναι μία εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία. Tουλάχιστον 369 πλοία βρίσκονταν σε αναμονή για να να διέλθουν από τη Διώρυγα. Μεταξύ αυτών και 16 ελληνικά. Στην επιχείρηση αποκόλλησης συμμετείχαν δέκα ρυμουλκά πλοία και εκσκαφείς οι οποίοι αφαίρεσαν 27.000 κυβικά μέτρα άμμου.
Το κόστος
Το 12% των εμπορικών συναλλαγών, περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου και το 8% της παγκόσμιας παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου περνούσαν καθημερινά από τη Διώρυγα του Σουέζ πριν από το ατύχημα του Ever Given.
Για την SCA, που διαχειρίζεται τη διώρυγα, το πλήγμα στα έσοδα υπολογίζεται σε 14 με 15 εκατ. δολάρια ημερησίως. Η συμβολή για την οικονομία της Αιγύπτου (πριν από το αποτύχημα) ανερχόταν στο 2,5 του ΑΕΠ. Παράλληλα η Lloyd’s υπολογίζει ότι κάθε ημέρα έμεναν παγιδευμένα αγαθά αξίας 9,6 δισ. δολαρίων. Κοιτάζοντας την μεγάλη εικόνα η γερμανική ασφαλιστική Allianz υπολόγιζε ότι η φραγή της διώρυγας στοιχίζει στο κπαγόσμιο εμπόριο από 6 έως 10 δισ. δολάρια εβδομαδιαίως.
Η ναυτιλιακή Braemer ACM ανέφερε στη Wall Street Journal ότι το κόστος ενοικίασης δεξαμενόπλοιων από την Ασία και τη Μέση Ανατολή εκτινάχθηκε 47% μετά το ατύχημα.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News