Τα τάνκερ πετρελαίου χάνουν περίπου 7.000 δολάρια ημερησίως από τη μείωση του ΟΠΕΚ
Τα πράγματα γίνονται ολοένα και πιο δύσκολα για τους πλοιοκτήτες τάνκερ.
Με τόσα πολλά πλοία για μεταφορά καυσίμων, οι ζημίες για τα σουπερτάνκερ στα θαλάσσια δρομολόγια Μέσης Ανατολής – Κίνας φθάνουν καθημερινά τα 6.779 δολάρια. Πρόκειται για τα χαμηλότερα κέρδη που έχουν αυτή την περίοδο τουλάχιστον από το 2017, γεγονός που σημαίνει ότι οι πλειοκτήτες θα χρειαστεί να επιδοτήσουν τη μεταφορά πετρελαίου σε αυτή τη διαδρομή.
Οι ναύλοι έχουν επηρεαστεί από μία σειρά από παράγοντες. Πρώτον, ο Οργανισμός Πετρελαιοπαραγωγών Εξαγωγών Κρατών (ΟΠΕΚ) και οι εταίροι του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, κρατούν σε πολύ χαμηλά επίπεδα την παραγωγή και εξέπληξαν την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα με την απόφασή τους να παρατείνουν τη στρατηγική αυτή έως τον Απρίλιο. Επειτα, υπάρχει υπερπροσφορά σε πλοία, η οποία έχει επιδεινωθεί από το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του αργού αποθηκεύεται στη θάλασσα. Κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του περασμένου έτους, ο όγκος αυτός του αποθηκευμένου αργού κράτησε τα τάνκερ εκτός της αγοράς.
«Η απόφαση του ΟΠΕΚ να παρατείνει τη μείωση της παραγωγής δεν στηρίζει βραχυπρόθεσμα την αγορά, εφόσον ο όγκος θα συνεχίσει να είναι είναι μικρός», αναφέρει αναλυτής της Fearnley Securities.
Υπάρχει όμως και μία ακόμη πτυχή. Τα τάνκερ πετρελαίου λαμβάνουν έγκριση από τις εταιρείες που τα μισθώνουν. Επομένως, εάν ένα τάνκερ μένει εκτός ναύλων για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, η έγκριση αυτή μπορεί πλέον να μην έχει ισχύ.
Πηγή: Bloomberg