«Σύμμαχος» στην προσπάθεια της Ε.Ε. να περιορίσει την ισχύ των Big Tech
Τη στήριξη στην προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να περιορίσει τη δεσπόζουσα θέση στο διαδίκτυο των τεχνολογικών κολοσσών Apple, Amazon, Google και Facebook, με την υιοθέτηση νέων αυστηρών κανονισμών, έκανε γνωστή σήμερα Τετάρτη η ρυθμιστική αρχή προστασίας απορρήτου της Ε.Ε., EDPS, προτείνοντας παράλληλα περισσότερους τρόπους για την ενίσχυση των δικαιωμάτων απορρήτου των χρηστών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει δύο δέσμες κανονισμών γνωστές ως ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές (DMA) και ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA).
Ο DMA απαιτεί την κοινή χρήση ορισμένων δεδομένων από τις εταιρείες και τις ρυθμιστικές αρχές και θέλει από τις εταιρείες να μην ευνοούν τις δικές τους υπηρεσίες στις πλατφόρμες τους.
Από τη μεριά του ο DSA απαιτεί από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου και να είναι πιο διαφανείς σχετικά με την πολιτική για τις διαφημίσεις στις πλατφόρμες τους.
Τα πρόστιμα για παραβίαση των κανονισμών του DMA μπορεί να φθάσουν έως και 10% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών και 6% για τις παραβάσεις που σχετίζονται με τον DSA.
«Η EDPS χαιρετίζει την πρόταση για τον νόμο DMA, καθώς επιδιώκει την προώθηση δίκαιων και ανοικτών αγορών και τη δίκαιη επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα», υπογραμμίζει στο κείμενο της γνωμοδότησης η ρυθμιστική αρχή, η οποία διασφαλίζει ότι τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. συμμορφώνονται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες απορρήτου.
Όπως τονίζει οι εταιρείες πρέπει να παρέχουν έναν εύκολο και προσβάσιμο τρόπο στους χρήστες, για να συναινούν ή να απορρίπτουν τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων για άλλες υπηρεσίες τους. Παράλληλα επισημαίνει, ότι θα πρέπει να διεξαχθούν δοκιμές, ούτως ώστε να διασφαλιστεί ότι τα προσωπικά δεδομένα θα παραμένουν αποτελεσματικά ανώνυμα.
Αναφορικά με τον DSA, η EDPS ανέφερε ότι η δημιουργία προφίλ των χρηστών για σκοπούς εποπτείας περιεχομένου θα πρέπει να απαγορευτεί, η διαδικτυακή στοχευμένη διαφήμιση θα πρέπει να καταργηθεί σταδιακά και να απαγορευτεί στην περίπτωση της διεισδυτικής παρακολούθησης και πως ορισμένα δεδομένα πρέπει να προστατεύονται από τις στοχευμένες διαφημίσεις.
Οι προτεινόμενοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα πρέπει να συζητηθούν με τις χώρες της Ε.Ε. και τους Ευρωβουλευτές πριν τεθούν σε εφαρμογή, μια διαδικασία που θα διαρκέσει που ενδεχομένως να διαρκέσει από 16 έως 24 μήνες.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News