Νέος πονοκέφαλος για τους οίκους πολυτελείας – Σε άνθιση η γκρίζα αγορά της Κίνας
Εκρηκτική ανάπτυξη σημειώνουν οι γκρίζες αγορές της Κίνας και οι αγορές μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας, καθώς οι Κινέζοι -που στηρίζουν τεράστιο μέρος της κατανάλωσης σε γνωστούς οίκους- στρέφονται όλο και περισσότερο σε φθηνότερες εναλλακτικές εν μέσω επιβράδυνσης της οικονομίας.
Ενδεικτικά, ο γαλλικός οίκος πολυτελείας LVMH ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα απροσδόκητα μεγάλη πτώση -της τάξης του 3%- στα τριμηνιαία έσοδα, γεγονός που απέδωσε στην υποχώρηση της ζήτησης σε Κίνα και Ιαπωνία. Ο ιταλικός οίκος Salvatore Ferragamo ανακοίνωσε επίσης πτώση στα τριμηνιαία έσοδα λόγω Κίνας.
«Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι ότι όσο υπάρχει χάσμα τιμών στην Κίνα (σε σύγκριση με άλλες χώρες) υπάρχει η ευκαιρία για τους καταναλωτές που επηρεάζονται από τις ανατιμήσεις να πάνε στην γκρίζα αγορά», δήλωσε ο Max Piero, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας για τον κλάδο της πολυτέλειας Re-Hub.
Η αγορά αυτή, που αποτιμάται σε 57 δισ. δολάρια ετησίως, έχει πάρει ώθηση τα τελευταία χρόνια από την άνοδο πλατφορμών όπως η DeWu, όπου πωλούνται προϊόντα πολυτελείας, συνήθως από το εξωτερικό, με εκπτώσεις από 20% έως πάνω από 50% σε σύγκριση με τις τιμές στη βιτρίνα στην Κίνα.
Η Re-Hub εκτιμά ότι οι πωλήσεις 48 εμπορικών σημάτων στο DeWu αυξήθηκαν κατά 19% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο και διαμορφώνονται τουλάχιστον στα 984,4 εκατ. δολάρια.
Εκτός από τις ανατιμήσεις στα είδη πολυτελείας, οι Κινέζοι στρέφονται σε εναλλακτικές λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας. Ενδεικτικά, οι λιανικές πωλήσεις στη χώρα αυξήθηκαν με υποτονικό ρυθμό, κατά 3,2%, τον Σεπτέμβριο, χτυπώντας τον κώδωνα του κινδύνου για τους παγκόσμιους κολοσσούς της πολυτέλειας, καθώς η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των παγκόσμιων εσόδων του κλάδου.
Σε κάθε περίπτωση, το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις εναλλακτικές αγορές εντείνει τις ανησυχίες των παγκόσμιων οίκων πολυτελείας, οι οποίοι προσπαθούν να τονώσουν τις πωλήσεις τους στην Κίνα.
Υπερπροσφορά στα μεταχειρισμένα
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου, στελέχη της LVMH, υπό την ομπρέλα της οποίας βρίσκονται μεταξύ άλλων η Louis Vuitton και η Dior, δήλωσαν ότι δεν σκοπεύουν να προωθήσουν νέες σειρές πιο προσιτών προϊόντων, καθώς και ότι δεν προτίθενται να εμπλακούν στην αγορά των μεταχειρισμένων.
Αλλά ακόμα και η αγορά μεταχειρισμένων «υποφέρει» από υπερπροσφορά. «Ο αριθμός των πωλητών αυξάνεται πολύ γρήγορα και η πλειονότητά τους πουλάει είδη πολυτελείας για πρώτη φορά. Αλλά για την πλευρά του αγοραστή, είναι αρκετά σταθερή», δήλωσε ο Zhu Tainiqi, ιδρυτής της πλατφόρμας μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας ZZER.
Αυτό προκάλεσε πτώση της μέσης τιμής αγοράς σε σχέση με πέρυσι και η μέση αξία των παραγγελιών μειώθηκε επίσης κατά 10%, δήλωσε ο Zhu, προσθέτοντας όμως ότι μάρκες όπως η Louis Vuitton και η Coach εξακολουθούν να πωλούνται γρήγορα.
Σημειώνεται ότι η αγορά μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας στην Κίνα υπολογίζεται ότι έχει αναπτυχθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό τουλάχιστον 30% από το 2020.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Διαβάστε επίσης:
Πλήγμα και στη Louis Vuitton από τη χαμηλή κατανάλωση στην Κίνα – 33 δισ. χάθηκαν από τις ευρωαγορές
Χρηματιστές και τραπεζίτες έχασαν τη λάμψη τους στην Κίνα – Πώς έγιναν οι «αρουραίοι του finance»
Σε πτώση οι μετοχές του κλάδου πολυτελών ειδών – Έρχεται επιβράδυνση διαρκείας;
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News