Business & Finance Τετάρτη 16/10/2024, 11:38
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλήγμα και στη Louis Vuitton από τη χαμηλή κατανάλωση στην Κίνα – 33 δισ. χάθηκαν από τις ευρωαγορές

Πλήγμα και στη Louis Vuitton από τη χαμηλή κατανάλωση στην Κίνα – 33 δισ. χάθηκαν από τις ευρωαγορές

Πρώτη φορά από την πανδημία συρρικνώθηκαν οι πωλήσεις του οίκου LVMH, αποκαλύπτοντας το μέγεθος της ύφεσης στη ζήτηση από Κινέζους καταναλωτές, οι οποίοι επί χρόνια θεωρούνταν το πιο αξιόπιστο κοινό για είδη πολυτελείας.

Τα οργανικά έσοδα στον τομέα-κλειδί του οίκου που περιλαμβάνει τη Louis Vuitton και την Christian Dior μειώθηκαν κατά 5% το τρίτο τρίμηνο, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν μικρή άνοδο. Πρόκειται για τη χειρότερη τριμηνιαία επίδοση που έχει καταγραφεί από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν μεγάλο μέρος του πλανήτη βρισκόταν σε lockdown.

Σημειώνεται ότι στο τιμόνι του κολοσσού βρίσκεται ο Bernard Arnault, ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. Υπό την ομπρέλα της VMH Moët Hennessy Louis Vuitton βρίσκονται περίπου 75 μάρκες πολυτελείας που καλύπτουν μόδα, κοσμήματα, ξενοδοχεία και ποτά. Ολοι οι βασικοί τομείς του ομίλου κατέγραψαν αποτελέσματα χειρότερα από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών.

Μετά την ανακοίνωση των μεγεθών του τρίτου τριμήνου, η μετοχή του ευρωπαϊκού κολοσσού της πολυτέλειας κατρακύλησε έως και 7,5%, ενώ καταγράφει απώλειες άνω του 20% τον τελευταίο χρόνο. Μάλιστα, η σημερινή πτώση συμπαρέσυρε και άλλες μετοχές του κλάδου, οδηγώντας σε απώλειες περίπου 33 δισ. δολαρίων από τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, καθώς υποχωρεί και η μετοχή της Hermes, της Richemont και της Kering.

«Οι περισσότερες αγορές μας αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουν οικονομικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ηπειρωτικής Κίνας», δήλωσε ο Jean-Jacques Guiony, οικονομικός διευθυντής της LVMH, προσθέτοντας ότι «η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην ηπειρωτική Κίνα σήμερα έχει επανέλθει στο ιστορικό χαμηλό που είχε καταγραφεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας».

Τα μέτρα μπαζούκας

Τα μέτρα στήριξης που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στην Κίνα εστιάζουν στην προσέλκυση επενδύσεων και την τόνωση της πολύπαθης αγοράς κατοικίας, όμως δεν φαίνεται να δίνουν κάποια ουσιαστική ώθηση στον τομέα της κατανάλωσης. «Δεν υπάρχει βελτίωση στην κατανάλωση για είδη πολυτελείας μετά την πρόσφατη στροφή στην μακροοικονομική πολιτική», ανέφεραν σχετικά οι αναλυτές της Citigroup. 

Ο Guiony της LVMH δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να αξιολογηθεί ο πιθανός αντίκτυπος τέτοιου είδους μέτρων στη ζήτηση, όμως σημείωσε ότι δείχνουν πως οι κινεζικές αρχές έχουν πάρει το θέμα στα σοβαρά.

Οι οργανικές πωλήσεις της LVMH στην ευρύτερη περιοχή που περιλαμβάνει την Κίνα έπεσαν 16% το τρίτο τρίμηνο, περισσότερο δηλαδή από όσο περίμεναν οι αναλυτές. Ο οίκος ήταν ανάμεσα στις ελάχιστες επιχειρήσεις με μεγάλη έκθεση στην Κίνα που μέχρι τώρα είχαν επιδείξει ανθεκτικότητα στην πτώση της κατανάλωσης.

Η επιδείνωση του καταναλωτικού κλίματος είναι ένα «ξεκάθαρο αρνητικό για τη βιομηχανία ενόψει της ανακοίνωσης αποτελεσμάτων το τρίτο τρίμηνο και όσο πλησιάζουμε στις περιόδους των Χριστουγέννων και του Κινεζικού νέου έτους», σχολίασε ο Thomas Chauvet, αναλυτής της Citigroup. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

Κίνα: Αναβαθμίζει τις προβλέψεις η Goldman Sachs μετά τα μέτρα στήριξης

Αγορές: Η Κίνα απογοητεύει τους επενδυτές – Παράταση αστάθειας

«Whatever it takes» στην Κίνα – Μια ακόμα ευκαιρία να πείσει τις αγορές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News