Business & Finance Παρασκευή 11/10/2024, 07:10
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Luxury ρολόγια: Τέλος η πτώση των τιμών στα μεταχειρισμένα – Εκρηκτική η ζήτηση

Luxury ρολόγια: Τέλος η πτώση των τιμών στα μεταχειρισμένα – Εκρηκτική η ζήτηση

Επειτα από δυόμισι χρόνια πτώσης σταθεροποιήθηκαν οι τιμές στην αγορά των μεταχειρισμένων ρολογιών, παίρνοντας ώθηση από ένα εξαιρετικά δημοφιλές μοντέλο της Patek Philippe.

Ειδικότερα, ο σχετικός δείκτης του Bloomberg που παρακολουθεί τα 50 πιο δημοφιλή μοντέλα βάσει αξίας πώλησης στη δευτερογενή αγορά, ανέβηκε κατά 0,1% τον Σεπτέμβριο σε μηνιαία βάση, ενώ ο δείκτης για μεταχειρισμένα ρολόγια Patek Phillipe από την πλατφόρμα μεταπώλησης ρολογιών Subdial επίσης ανέβηκε, κατά 0,9%.

Καταλύτης ήταν το Nautilus 5711 με μπλε καντράν, εδώ και χρόνια ένα από τα πιο επιθυμητά μοντέλα της αγοράς, το οποίο δεν κυκλοφορεί πια από την εταιρεία και η τιμή του μεταχειρισμένου ανέβηκε 2% τον Σεπτέμβριο. Παράλληλα, άνοδο 0,8% σημείωσε και η τιμή των ρολογιών Tudor, μίας πιο προσιτής μάρκας από τη Rolex. Αντιθέτως, αμετάβλητες ή ελαφρώς χαμηλότερες ήταν οι τιμές των μεταχειρισμένων ρολογιών Rolex, Breitling, Cartier και Audemars Piguet. Σημειώνεται πως ο γενικός δείκτης είχε καταγράψει ήπια μηνιαία άνοδο και τον Αύγουστο.

Η ήπια άνοδος των τιμών στον συνολικό δείκτη έρχεται μετά την πρώτη μείωση των επιτοκίων δανεισμού από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Fed) έπειτα από τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, συνεχίζοντας το διαχρονικό μοτίβο της αντίθετης κατεύθυνσης που ακολουθούν οι τιμές των ρολογιών από τα επιτόκια.

Εκρηκτική η ζήτηση

Οι τιμές των μεταχειρισμένων ρολογιών εκτινάχθηκαν σε πρωτοφανή υψηλά στο τέλος της υγειονομικής κρίσης και έκτοτε, από τον Μάρτιο του 2022, άρχισαν να υποχωρούν. Μπορεί η «μανία» που επικρατούσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας να έχει μεν σβήσει, αλλά η ζήτηση εξακολουθεί να είναι υψηλότατη. Έτσι, δεδομένου ότι η αγορά παρέμεινε «σφιχτή», οι τιμές συνέχισαν να βρίσκονται σε επίπεδα υψηλότερα από την περίοδο προ πανδημίας.

Στήριγμα αποτέλεσε η χαμηλή κυκλοφορία συγκεκριμένων κομματιών, ενώ αν κάποιο μοντέλο σταματήσει να κυκλοφορεί από τον κατασκευαστή, τότε είναι πιθανό να ενισχυθεί η ελκυστικότητά του. «Το επίπεδο του ενθουσιασμού είναι ακόμα υψηλότερο όταν ένα ρολόι καταργείται… Είναι όπως όταν πηγαίνεις σε μία συναυλία, σε μια ροκ συναυλία, θες να ακούσεις τα κλασικά. Το ίδιο και με τα ρολόγια, αγαπάς τα κλασικά κομμάτια», δήλωσε πριν από μερικούς μήνες σε συνέντευξή του ο Tim Stracke, ιδρυτής και πρόεδρος της Chrono24. Σύμφωνα με έρευνα του 2023 από την Boston Consulting Group για τον κλάδο, σχεδόν το 95% των ρολογιών (των σπάνιων και συλλεκτικών κομματιών στη δευτερογενή αγορά) δεν κατασκευάζονται πια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλο μέρος του κοινού που συντηρεί τη ζήτηση είναι νέοι. Σύμφωνα με την έρευνα της Boston Consulting Group, το 54% των νέων της γενιάς των Millennials και της Gen Z (δηλαδή κάτω των 43 ετών) ξοδεύει πλέον περισσότερα χρήματα σε πολυτελή ρολόγια, διότι έχει ευκολότερη πρόσβαση στην αγορά, περισσότερες επενδυτικές ευκαιρίες, αλλά και η ίδια η αγορά φαίνεται περισσότερο ελκυστική, ενδεχομένως λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τέλος, στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα υπάρχει μεγάλη ζήτηση και από γυναίκες, παρότι ανέκαθεν η αγορά εστίαζε στους άνδρες.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Στα alcohol-free μπαίνει ο «βασιλιάς» της σαμπάνιας – Με μπουκάλια άνω των 100 ευρώ

Prada: Τα 25 εκατοστά υφάσματος που την σώζουν από τη μιζέρια της αγοράς του luxury

Τα swatch… χάνουν και φταίνε οι Κινέζοι

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News