Business & Finance Τρίτη 1/10/2024, 14:24
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Prada: Τα 25 εκατοστά υφάσματος που την σώζουν από τη μιζέρια της αγοράς του luxury

Prada: Τα 25 εκατοστά υφάσματος που την σώζουν από τη μιζέρια της αγοράς του luxury

Χρειάστηκε κάτι πολύ μικρό για να μπορέσει η Prada να κάνει αυτό που δεν κατάφεραν τα περισσότερα από τα ονόματα της πολυτέλειας φέτος: Να αναπτυχθεί. Σαν ένας από τους λιγοστούς κερδισμένους μιας δύσκολης χρονιάς για τη βιομηχανία του luxury, η Prada χρωστά την επιτυχία της σε μόλις 25 εκατοστά υφάσματος. 

Τόσο είναι το μήκος της σούπερ μίνι φούστας της θυγατρικής της, Miu Miu, που έκανε το ντεμπούτο της στις πασαρέλες το 2021 και στη συνέχεια έγινε viral, κατακτώντας το TikTok και τα εξώφυλλα των περιοδικών μόδας. 

«Πιστεύω ότι το ‘θαύμα’ στην Prada είναι η Miu Miu», λέει στο Business Insider ο Luca Solca, αναλυτής της Bernstein. 

Χάρη στη Miu Miu αλλά και μια σειρά από έξυπνες επιχειρηματικές κινήσεις της μητρικής, η Prada καταφέρνει να διατηρεί τον ενθουσιασμό όχι μόνο των καταναλωτών, αλλά και των επενδυτών, φέρνοντας τη μετοχή της σε ανοδική τροχιά. 

Οι πωλήσεις της για το πρώτο μισό του έτους ήταν αυξημένες κατά 14% σε σχέση με το 2023 και κατά 34% σε σχέση με το 2022. Αντίθετα, μεγάλα ονόματα του κλάδου όπως οι LVMH και Kering είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 1% και 11% αντίστοιχα, σε σχέση με τα περσινά επίπεδα. 

Έτσι, η μετοχή της Prada ενισχύεται κατά 30% από τις αρχές του έτους, ξεπερνώντας τις επιδόσεις ακόμα και της Hermes. 

Ο ιταλικός οίκος μόδας έχει ιστορία που μετρά 111 χρόνια, καθώς ξεκίνησε από ένα κατάστημα δερμάτινων ειδών στο Μιλάνο για να γίνει μια υπερδύναμη της πολυτέλειας, που ωστόσο παραμένει μια οικογενειακή επιχείρηση. 

Και εάν διανύει μια εξαιρετικά καλή περίοδο, το οφείλει στο μικρότερο, πειραματικό brand του ομίλου, καθώς η Miu Miu έχει γίνει περιζήτητη. Αυτή τη στιγμή, βρίσκεται στην δεύτερη θέση του The Lyst Fashion Index, που μετρά τα πιο επιθυμητά brands της μόδας ανά τρίμηνο. Οι αναζητήσεις για προϊόντα της Miu Miu στην πλατφόρμα μεταπώλησης πολυτελών μεταχειρισμένων ειδών The RealReal αυξήθηκαν φέτος κατά 47%. 

Οι «micro mini» φούστες που κυκλοφόρησαν το 2021, μια συνεργασία με την New Balance στα αθλητικά παπούτσια και η σειρά τσαντών Wander έχουν κερδίσει τις fashionistas. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Miu Miu (@miumiu)

Τα αποτελέσματα για την Miu Miu  είναι εντυπωσιακά. Οι λιανικές πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 50% το 2023 και κατά 86% το πρώτο μισό του 2024. Το περασμένο τρίμηνο, η κίνηση στην ιστοσελίδα της ήταν αυξημένη κατά 110% σε σχέση με πέρυσι. Και το brand αναμένεται να σπάσει το φράγμα του 1 δισ. δολαρίων σε πωλήσεις φέτος. 

Η Miu Miu επιστράτευσε αστέρια όπως οι Sydney Sweeney και Gigi Hadid στις τελευταίες διαφημιστικές καμπάνιες της, ενώ κατάφερε να κερδίσει και την δύσκολη ασιατική αγορά, μέσω συνεργασιών με προσωπικότητες της K-pop και αστέρια της Κίνας. 

Όλα αυτά, όμως, δεν σημαίνουν ότι οι αλλαγές που έκανε η Prada τα τελευταία χρόνια πέρασαν απαρατήρητες από την αγορά. Το 2015 αποτέλεσε έτος καμπής για τον οίκο, έπειτα από μία δύσκολη περίοδο μείωσης πωλήσεων και κερδών. Τα τελευταία χρόνια, η Prada έχει εστιάσει στη βελτίωση της αποδοτικότητας του δικτύου λιανικής της, έχει περιορίσει τη χονδρική και τις εκπτώσεις της και έχει κάνει μια σειρά από διοικητικές αλλαγές. 

Το 2020, η εταιρεία προσέλαβε τον Raf Simons, που θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια στον κόσμο του ντιζάιν. Καθώς μοιράζεται τον τίτλο του δημιουργικού διευθυντή με την Miuccia Prada, η δισεκατομμυριούχος κληρονόμος της εταιρείας και μια από τις γυναίκες  με τη μεγαλύτερη επιρροή στη μόδα –όπως την έχουν χαρακτηρίσει οι New York Times- έχει πλέον περισσότερο χρόνο να αφιερώσει στον σχεδιασμό των προϊόντων της Miu Miu.

Prada: Τα 25 εκατοστά υφάσματος που την σώζουν από τη μιζέρια της αγοράς του luxury-1
φωτ.: AP

Βέβαια, όσοι παρακολουθούν τη βιομηχανία της μόδας γνωρίζουν ότι οι τάσεις φεύγουν τόσο εύκολα όσο έρχονται. Η ιστορία της Prada και κυρίως η ξαφνική ανάπτυξη της Miu Miu θυμίζουν κάτι από την απότομη άνοδο και την μετέπειτα πτώση της Gucci. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι ο όμιλος θα μπορούσε να πέσει θύμα της ίδιας του της επιτυχίας, αφού όταν ένα brand διανύει μία τέτοια περίοδο υπερ-έκθεσης, οι καταναλωτές νιώθουν συχνά μία κόπωση και πηγαίνουν παρακάτω. 

Η Miuccia Prada φαίνεται να το γνωρίζει. «Είχα μεγάλο άγχος για αυτό το σόου», είπε στους δημοσιογράφους προ ημερών, κατά την παρουσίαση της νέας της κολεξιόν. «Πολύ περισσότερο από ό,τι συνήθως». 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Κρίση διαρκείας στην Burberry: Αλλάζει ξανά CEO καθώς ψάχνει τον δρόμο της

Νέα βουτιά για τον κλάδο luxury – Προειδοποιήσεις από Goldman και Jefferies

The Row: Αποτίμηση 1 δισ. και business με την Chanel για τις αδερφές Olsen του Full House

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News